• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Belöningssystemet för brödraskapsäventyren

Sompote

Tävlingsledare
Brödraskapsäventyren kommer troligen alltid att domineras av samma större brödraskap, som växer och blir starkare inför varje varje nytt äventyr som kommer. Nya medlemmar som börjar spela, och startar nya brödraskap kommer inte att kunna slåss med de stora, och är de då värt att ens försöka ge sig in i leken?
Och då är frågan, kan ett ändrat belöningssystem ändra på det?

När det gäller byggnaderna görs ingen ändring. Är du bland de tio bästa, så ska det givetvis märkas. Något ska man ju ha för att man är bland de bättre.

Men, när det gäller tidsboostrarna, så belönas man med den prestation man faktiskt utfört.
Som mindre brödraskap får man då något att kämpa för, och man får något för mödan. Kanske en frammaning dessutom, som en extra morot?

Exempelvis såhär:

Brödraskapsäventyrsförslag.jpg



Vad tycker ni andra?

/Sompote
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Mycket bra förslag, även om jag personligen avskyr önskebrunnarna. Kanske en helt ny daglig-prisbyggnad? En som är unik för Äventyret, precis som anden är för spiran? Som kanske kan ge belöning en gång per dygn, men lite extra än önskebrunnen?

Men som sagt ett mycket bra förslag. Det här sporrar ju då alla Brödraskap, även om många kommer att fnysa och säga att det inte är värt det... Men det kan vara något förr oss som gillar att nörda in oss i onödiga saker.. :p
 

Sompote

Tävlingsledare
Mycket bra förslag, även om jag personligen avskyr önskebrunnarna. Kanske en helt ny daglig-prisbyggnad? En som är unik för Äventyret, precis som anden är för spiran? Som kanske kan ge belöning en gång per dygn, men lite extra än önskebrunnen?

Nu går hjärncellen på högvarv, och förslaget har blivit vidareutvecklat enligt följande. Samtliga bilder skamlöst stulna lite varstans från nätet, för att på något sätt kunna ge någon slags visuell idé om hur det var tänkt.
Först vill jag presentera en ny byggnad. "Brödraskapets gård"

En byggnad du får när du uppfyller ett krav:
1) Du gjorde en insats under senaste äventyret.
Du kan endast ha en "Brödraskapets gård".

Brödraskapstillhåll.jpg


Även om vi verkligen uppskattar att hänga med varandra i våra brödraskapsgårdar, så räcker inte tiden till. Vi är ute på äventyr och turneringar och massa annat. Vi behöver någon som sköter om stället.
Någon med ordentligt självförtroende, någon som tar hand om oss, men samtidigt ryter ifrån när vi festar för vilt där inne. Någon praktiskt lagd, som fixar det mesta, men som även har massa kunskap om myter och magi och det mesta som finns, typ.
Någon som förstår vad som ska göras, för att det goda ska vinna.
Och någonstans i minnesbanken dyker den rätta personen upp. Hon är som klippt och skuren för att ta hand om vår gård! Ni som sett henne vet vad jag menar. Mor tar hand om allt.

Mor Aughra.jpg


I spelet gestaltas det på följande sätt:
Mor är utomhus och vandrar omkring på ägorna. Hon behöver en "gårdskista" för att kunna arbeta. Gårdskistan ersätter alltså önskebrunnen som belöning. Innehållet i kistan används till att skapa värdefulla förtrollningar. Men försök inte berätta för mor vad hon ska göra; du får vackert vänta och se vad det blir.

Kista till brödraskapet.jpg


När mor får en kista av dig, sätter hon igång och jobbar. Då är hon inomhus. Man ser hur det lyser ur fönstren.
Villkor för mors arbete:
1) En kista räcker till tolv förtrollningar.
2) En förtrollning tar tre timmar att fixa.
3) En ny förtrollning påbörjas först när den klara har hämtats.
4) Mor jobbar max tre dygn med en kista. Påbörjad förtrollning görs klart, och kan hämtas ut vid tillfälle.
Eventuella kvarvarande förtrollningar förverkas.
5) Mor kan ta emot en ny kista direkt efter tolv gjorda förtrollningar.

När en förtrollning är klar, är mor ute och vilar, och det ryker från skorstenen. En tydlig signal till oss att ta vägen förbi brödraskapsgården och hämta upp hennes verk.
Vilken förtrollning vi får, slumpas enligt följande:

Brödraskapsäventyrsförslag chanser.jpg


Och då ser belöningssystemet för brödraskapsäventyren ut enligt följande istället:

Brödraskapsäventyrsförslag.jpg


Kan det här vara bättre?

/Sompote




Men, vänta lite, vad menas med mojäng?

Mors mojäng.jpg


Ja. jag har faktiskt ingen aning vad mojängen är bra för.
Men jag vet att mor vill ha dem, jag har ingen aning vad hon använder dem till, och jag ser dem aldrig igen.
Men, hon blir överlycklig av dem, och för varje mojäng hon får så höjer det brödraskapsgårdens kulturvärde lite grann. ;-)
 

harpan

Legend
Nu går hjärncellen på högvarv, och förslaget har blivit vidareutvecklat enligt följande. Samtliga bilder skamlöst stulna lite varstans från nätet, för att på något sätt kunna ge någon slags visuell idé om hur det var tänkt.
Först vill jag presentera en ny byggnad. "Brödraskapets gård"

En byggnad du får när du uppfyller ett krav:
1) Du gjorde en insats under senaste äventyret.
Du kan endast ha en "Brödraskapets gård".

Visa bilaga 644

Även om vi verkligen uppskattar att hänga med varandra i våra brödraskapsgårdar, så räcker inte tiden till. Vi är ute på äventyr och turneringar och massa annat. Vi behöver någon som sköter om stället.
Någon med ordentligt självförtroende, någon som tar hand om oss, men samtidigt ryter ifrån när vi festar för vilt där inne. Någon praktiskt lagd, som fixar det mesta, men som även har massa kunskap om myter och magi och det mesta som finns, typ.
Någon som förstår vad som ska göras, för att det goda ska vinna.
Och någonstans i minnesbanken dyker den rätta personen upp. Hon är som klippt och skuren för att ta hand om vår gård! Ni som sett henne vet vad jag menar. Mor tar hand om allt.

Visa bilaga 645

I spelet gestaltas det på följande sätt:
Mor är utomhus och vandrar omkring på ägorna. Hon behöver en "gårdskista" för att kunna arbeta. Gårdskistan ersätter alltså önskebrunnen som belöning. Innehållet i kistan används till att skapa värdefulla förtrollningar. Men försök inte berätta för mor vad hon ska göra; du får vackert vänta och se vad det blir.

Visa bilaga 649

När mor får en kista av dig, sätter hon igång och jobbar. Då är hon inomhus. Man ser hur det lyser ur fönstren.
Villkor för mors arbete:
1) En kista räcker till tolv förtrollningar.
2) En förtrollning tar tre timmar att fixa.
3) En ny förtrollning påbörjas först när den klara har hämtats.
4) Mor jobbar max tre dygn med en kista. Påbörjad förtrollning görs klart, och kan hämtas ut vid tillfälle.
Eventuella kvarvarande förtrollningar förverkas.
5) Mor kan ta emot en ny kista direkt efter tolv gjorda förtrollningar.

När en förtrollning är klar, är mor ute och vilar, och det ryker från skorstenen. En tydlig signal till oss att ta vägen förbi brödraskapsgården och hämta upp hennes verk.
Vilken förtrollning vi får, slumpas enligt följande:

Visa bilaga 648

Och då ser belöningssystemet för brödraskapsäventyren ut enligt följande istället:

Visa bilaga 650

Kan det här vara bättre?

/Sompote




Men, vänta lite, vad menas med mojäng?

Visa bilaga 651

Ja. jag har faktiskt ingen aning vad mojängen är bra för.
Men jag vet att mor vill ha dem, jag har ingen aning vad hon använder dem till, och jag ser dem aldrig igen.
Men, hon blir överlycklig av dem, och för varje mojäng hon får så höjer det brödraskapsgårdens kulturvärde lite grann. ;-)
Fantastisktunderbart !! ville inte att "berättelsen" skulle ta slut! Vill höra och se mer om Mor och hennes liv och "arbete" med gårdskistorna i brödraskapets gård!! Håller helt med NinniF du platsar som medarbetare på InnoGames som tex event utvecklare !!!! tack igen för en super ide!!! :kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp:;):kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp:;):kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp:
 
Senast ändrad:

harpan

Legend
Bugar och tackar, men som sagt. Samtliga bilder är skamlöst stulna från nätet.

/Sompote
Du som har sån förmåga kan du inte komma med ett förslag till en "ny" Byggmästar stuga !!! den e liten svår att se om man e inne och hjälper grannar ( ja jag vet man kanske klickar på snabben ) men den borde BYGGAS OM !!! tack igen för din berättelse och att vi fick möta Mor !!!
 

Rosis

Mästare
Jag måste säga att Sompote kom in på Forumet och visar var skåpet ska stå. Så den låt du presenterade dig med; Get the Party started, var ett riktigt bra val, och jag blev inte besviken på fortsättningen, tvärtom! Imponerande. Och roligt. Var ska detta sluta? :p
 
Topp