• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Berätta en Historier och var inte orolig för om det är en dålig sådan!

potter

Mästare
En solig dag var en man ute och gick med sin busiga hund, som hette Stumpen.

Det blev varmt, så han klädde av sig naken och tog sig ett dopp i en sjö.
Men hans hund Stumpen tog då alla hans kläder och sprang iväg.

Han rusade upp efter hunden och för att skyla sin privata kroppsdel tog en konservburk han hittade och höll för.
Plötsligt mötte han en kvinna.
Har damen sett Stumpen? Ja, men aldrig på burk…
 

potter

Mästare
Lille Olle är på nudistläger med sina föräldrar och ser att männen är olika utrustade av naturen och frågar pappa om orsaken.
Pappa som själv är rikligt försedd svarar: De som har stora är intelligenta, de som har små är dumma.

Några timmar senare frågar pappan sin son var mamma är.
Jo, säger Olle, hon stod och pratade med en dum farbror, men så blev farbror jättesmart och då gick de upp i skogen.
 

Sompote

Tävlingsledare
FB_IMG_1608892239544.jpg
 

Jian

Mästare
För den som bestämt sig för att sluta supa är det lätt att hitta hjälp på nätet.
Det är bara att klicka på Länkarna.
 

Jian

Mästare
Först förstod jag inte hur den europeiske adelsmannen så totalt kunde överskugga alla andra på uteserveringen.
Sedan insåg jag; han var markis.
 

Jian

Mästare
I kön står en rätt muskulös man ~50. Helt plötsligt kommer en tanig man ~30 och ska tränga sig före i kön.
Man ~50: Vad tror du att du gör?
Man ~30: Jag hade tänkt att betala.
Man ~50: Det får du gärna göra för mig. Men vem har sagt att du får tränga dig?
Man ~30: Gud har sagt det.
Varpå någon säger lite längre bak i kön:
Det har jag inte alls sagt!
 

potter

Mästare
Sonen kommer till far för att få hjälp med skolarbetet:
Far, jag ska göra en uppsats i skolan. Kan jag fråga dig en sak?

Javisst, min son, vad vill du fråga?
Vad är politik?
Hmm, vi kan ta vårt hem som exempel. Jag är löntagaren så vi kallar mig regeringen.
Din mor är penningförvaltare så vi kallar henne för riksdagen.
Vi tar hand om dig och dina intressen så vi kallar dig för folket.
Sedan kallar vi hembiträdet för arbetarklassen och din nyfödde bror för framtiden. Förstår du nu?

Inte riktigt, men jag ska fundera på det.

Den natten vaknade sonen av att sin lillebror skrek, och gick för att se vad som var fel.
Han upptäckte att brodern hade gjort ifrån sig ordentligt i blöjan , så han gick till sina föräldrars rum där han hittade sin mor i djup sömn.

Sonen gick då till hembiträdets rum där han tittade genom nyckelhålet och fick se sin far i sängen med hembiträdet. Ingen utav personerna i sängen hörde sonens försiktiga knackningar, så sonen återvände till sitt rum och kröp till sängs.


Följande morgon:
Far, jag tror att jag förstår vad politik är nu.
Det var bra, min son, förklara det för mig med dina egna ord.

Okej, medan regeringen drar över arbetarklassen, sover riksdagen sött. Folket ignoreras helt och framtiden är full av skit.
 

potter

Mästare
Datoriseringen har verkligen förändrat vårt sätt att göra affärer.
I stället för att komma med invecklade ursäkter säger vi bara: Vi har datakrångel.
 

potter

Mästare
Datavirus kan drabba människor också. När ett sådant sabbade min hårddisk mådde jag dåligt en hel vecka
 
Topp