• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Berätta en Historier och var inte orolig för om det är en dålig sådan!

harpan

Legend
Två pojkar i sandlådan.
Jag har fått en ny plastpappa!
Vad heter han?
Han heter Lasse han bor i 5:an.
Jaha, han är bra vi hade honom i höstas!
 

Jian

Mästare
Jag hänvisar till trådtiteln ...

Hört på biblioteket:

"Vad är det för likhet mellan dagens ungdom och Jesus???
De bor hemma till de är 30
och gör det något så är det ett mirakel" ;)
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
En svensk sitter och äter frukost på ett café. Vid sidan av honom sitter en norrman som tuggar tuggummi.
Ouppfostrat inleder norrmannen: -Äter ni Svenskar hela brödet?
Svensken låter motvilligt frukosten ligga och svarar: -Ja, naturligtvis!.
Norrmannen leker med tuggummit i munnen och säger: -Det gör vi inte hos oss, i Norge äter vi bara det innersta av brödet. Brödkanterna samlas i en container, bearbetas och formas till croissanter och säljs till Sverige.
Norrmannen frågar vidare: - Äter ni marmelad till brödet också?
Svensken svarar lätt irriterad: -Ja, naturligtvis.
Medan norrmannen ljudligt tuggar tuggummi, säger han: -Inte hos oss, i Norge äter vi bara färsk frukt till frukost. Skalen och resterna samlas i en container, bearbetas till marmelad och säljs till Sverige.
Nu blir det svenskens tur att fråga: -Säg mig en sak, har ni sex i Norge?
Norrmannen ler och svarar: -Ja, naturligtvis har vi sex.
Svensken lutar sig över bordet och frågar: -Vad gör ni med kondomerna efter att ni använt dem?
-Vi kastar dem!, Svarar norrmannen.
Nu börjar svensken le… Sedan säger han: -Det gör inte vi, i Sverige samlar vi alla använda kondomer i en container, bearbetar dem, smälter dem och säljer dem till Norge som tuggummi.
 

Jian

Mästare
En svensk sitter och äter frukost på ett café. Vid sidan av honom sitter en norrman som tuggar tuggummi.
Ouppfostrat inleder norrmannen: -Äter ni Svenskar hela brödet?
Svensken låter motvilligt frukosten ligga och svarar: -Ja, naturligtvis!.
Norrmannen leker med tuggummit i munnen och säger: -Det gör vi inte hos oss, i Norge äter vi bara det innersta av brödet. Brödkanterna samlas i en container, bearbetas och formas till croissanter och säljs till Sverige.
Norrmannen frågar vidare: - Äter ni marmelad till brödet också?
Svensken svarar lätt irriterad: -Ja, naturligtvis.
Medan norrmannen ljudligt tuggar tuggummi, säger han: -Inte hos oss, i Norge äter vi bara färsk frukt till frukost. Skalen och resterna samlas i en container, bearbetas till marmelad och säljs till Sverige.
Nu blir det svenskens tur att fråga: -Säg mig en sak, har ni sex i Norge?
Norrmannen ler och svarar: -Ja, naturligtvis har vi sex.
Svensken lutar sig över bordet och frågar: -Vad gör ni med kondomerna efter att ni använt dem?
-Vi kastar dem!, Svarar norrmannen.
Nu börjar svensken le… Sedan säger han: -Det gör inte vi, i Sverige samlar vi alla använda kondomer i en container, bearbetar dem, smälter dem och säljer dem till Norge som tuggummi.
Är det därför Norge har så stränga karantänbestämmelser för Sverige? ;)
 

Jian

Mästare
När jag var runt 30 och ogift var jag på många bröllop. Då frågade de äldre släktingarna:
"Är det inte din tur snart?"

Numera går jag på begravningar och då brukar jag fråga:
"Är det inte din tur snart?"
 

potter

Mästare
varför har norrmännen båtar utanför sveriges vattengräns?

dom väntar på den svenska porrvågen.:confused:o_O
 

potter

Mästare
Bonden och drängen jobbar på åkern då bonden ber drängen att hämta hans STÖVLAR. Då drängen kommer in upptäcker han pigan med ändan i vädret. Han kan inte hålla tillbaks utan hoppar på pigan som inte nobbar honom. I köket hittar han bondmoran i ungefär samma ställning och han är inte sen att utnyttja situationen, men där får han nobben.

Rör du mej så ropar jag på bonden skriker hon.

Det är han som har sagt vad jag ska göra svarar drängen, öppnar fönstret och ropar

"Visst skulle jag ta båda?"

Ja, naturligtvis, svarade bonden, varpå drängen tog BÅDA STÖVLARNA och gick ut.
 

potter

Mästare
En man hjälper sin fru med ett lösenord till datorn.
Han knappar in: "MIN_SNOPP" .

Frun faller ihop av skratt när datorn poppar upp felmeddelandet "ERROR: NOT LONG ENOUGH"
 

potter

Mästare
Jocke 4 år sitter i badkaret och studerar sina testiklar där han sitter.

Till sin mamma frågar han, mamma är det där min hjärna?

Mamman svarar inte än min älskling, inte än!
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Badkarsprovet
Vid ett besök på Vårdcentralen passade jag på att fråga doktorn: "Hur avgör doktorn, om det är dags för en äldre person att erbjudas äldreboende?
"Jo, förstår ni" sa han "vi fyller upp ett badkar och sedan erbjuder vi personen ifråga en tesked, en tekopp och en hink för att tömma badkaret"
"Jaha, jag förstår" sa jag "en normal människa skulle naturligtvis använda hinken, för den är ju större än både koppen och skeden!"
"Nej" sa doktorn "en normal människa skulle dra ur poppen. Vill du ha din säng nära fönstret?" ;)
 

Jian

Mästare
Badkarsprovet
Vid ett besök på Vårdcentralen passade jag på att fråga doktorn: "Hur avgör doktorn, om det är dags för en äldre person att erbjudas äldreboende?
"Jo, förstår ni" sa han "vi fyller upp ett badkar och sedan erbjuder vi personen ifråga en tesked, en tekopp och en hink för att tömma badkaret"
"Jaha, jag förstår" sa jag "en normal människa skulle naturligtvis använda hinken, för den är ju större än både koppen och skeden!"
"Nej" sa doktorn "en normal människa skulle dra ur poppen. Vill du ha din säng nära fönstret?" ;)
Den ska jag skicka till min kompis som nyligen kommit in på äldreboendet - ska passa på och fråga i vilken "skepnad"
 

Sompote

Tävlingsledare
130730316_297380578322658_4959697396811509808_n.jpg
 

potter

Mästare
Det var en gång en dansk en tysk och så Bellman. De skulle tävla om vem som hade högst flaggstång.
Danskens flaggstång var tio meter hög.
Tyskens var femtio meter hög.
Bellmans flaggstång var så hög att han kunde peta gud i rumpan med den!
 

potter

Mästare
Bellman gick till drottningen och sa att han slog vad om femtio kronor att drottningen hade ett födelsemärke på vänstra skinkan.
På det svarade drottningen: Det var lättförtjänta pengar!

Drottningen drog upp klänningen och drog ner byxorna. Nu förlorade du femtio kronor Bellman!

Ja det gjorde jag, sa Bellman, men titta i det där fönstret. Där står kungen, och jag slog vad med honom om
tusen kronor att drottningen skulle visa rumpan för mig.
 
Topp