• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Blockera eller anmäla ”fulbud”.

Grizabella

Kändis
I min handel finns spelare som regelbundet lägger nollstjärniga ”Fulbud” vilket gör att jag ständigt behöver kolla vad alla bud har för stjärnor när jag tar bud vilket inte känns bra.

Visst att det är var och ens ansvar att kolla de bud nan tar men jag skulle gårna vilja ha en funktion där man kan blocka eller gömma nollstjärniga bud om deintd är i mitt BS och eller spelare som lägger ut sådana ofta.
Ett alternativ är att man skulle kunna ha en ”visa enbart två o trestjärniga bud” i handeln.

Jag förstår att man kan ha deals med sitt BSoch använda det i event och BS äventyr men jag vill också kunna välja vilka bud jag vill se ihandeln - Om man nu ens ska kunna lägga allltför dåliga bud. G.
 
I min handel finns spelare som regelbundet lägger nollstjärniga ”Fulbud” vilket gör att jag ständigt behöver kolla vad alla bud har för stjärnor när jag tar bud vilket inte känns bra.

Visst att det är var och ens ansvar att kolla de bud nan tar men jag skulle gårna vilja ha en funktion där man kan blocka eller gömma nollstjärniga bud om deintd är i mitt BS och eller spelare som lägger ut sådana ofta.
Ett alternativ är att man skulle kunna ha en ”visa enbart två o trestjärniga bud” i handeln.

Jag förstår att man kan ha deals med sitt BSoch använda det i event och BS äventyr men jag vill också kunna välja vilka bud jag vill se ihandeln - Om man nu ens ska kunna lägga allltför dåliga bud. G.
Håller helt med. Blir irriterad på vissa spelare som sida efter sida har fulbud...
 

Gaiona

Mästare
Det ska självklart vara tillåtet att lägga fulbud (eller skambud som de även kallas) eftersom det är en möjlighet för ett BS att hjälpa en spelare men sen kan man ju alltid diskutera andra möjligheter, ex att de inte ska synas utanför dennes BS.

Det finns några spelare som lägger nollstjärniga bud på förfallande varor för att de tror att de inte förfaller på marknaden och därmed att varorna skyddas från förfall, enligt de uppgifter som jag har så förfaller de varorna även på marknaden så den metoden fungerar inte.
 

Mirabella77

Legend
Jag normalt brukar inte bli irriterad på skambuden för än när jag får 17 sidor av dom och med spelare som har kommit långt i spelet. Jag tar aldrig skambud från spelare utanför mitt BS för jag har själv brist på mina varor men jag tar några av dom. En spelare stöder jag, ensam i sitt BS o jag vet att det är inte lätt så hennes tar jag. De spelare som är ny i spelet o de är ända sättet att de kommer vidare i spelet genom skambuden.
I mitt BS lägger vi aldrig skambud, förutom om man är under 9000p. Visst har det händ att man har gjort det även högre p än 9000 men då har man kommit överens och dom buden försvinner på en gång.
Vist, jag håller mycket med din ide :) Det vore skönt att kunna göra det. Men jag tycker också att den borde finnas en funktion i marknaden som man kunde se hur mycket p har de spelare som lägger ut bud så man vet om de är en liten ny stad som behöver skambuden att komma fram i spelet eller inte!
 

Aurene

Legend
Men är det inte så att när det handlar om byte mellan bs-medlemmar för att stötta varandra så är det något man kommer överens om och buden ligger inte kvar speciellt länge?
Jo det flesta fall går de bra, men många av våra medlemmar jobbar är inte online samtidigt, så en egen marknadsflik bara för BS byten kunde vara bra, så ligger buden där så länge man vill och behöver varorna.
 

Gaiona

Mästare
När jag var ny spelare i Elvenar hade jag inga behov av att lägga skambud för att komma vidare och jag har aldrig behövt lägga skambud så det ser jag inte som ett hållbart argument för att lägga skambud.

Däremot så tar jag skambuden från medlemmarna i mitt BS för att hjälpa hela brödraskapet framåt, åtminstone så länge som jag har råd att ta buden och i de fallen så kommer vi överens innan i chatten.
 

anga

Mästare
Jag har skrivit pm till spelare som lägger sida upp o sida ner med skambud på kännande, svaret var som Gaiona tidigare sa, att spelaren påstår att varorna inte förfaller på marknaden, för man byter innan klockslaget slagit för själva förfallandet. Kanske någon kan reda ut detta och förklara så kanske vi kan informera själva spelarna så vi slipper dom.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Nu har vi check-box för Brödraskapet, en för normala varor och en för kännande (och i appen finns det väl en för de med avgift?). Varför inte ha en check-box för 2-3 stjärniga (som Grizabella säger). kryssar man i den rutan så slipper man helt enkelt fulbuden i sin lista.

forslag.jpg
 
Senast ändrad:

Taj-Lej

Kändis
hej alla jag fattar inte problemet ,,,,kan inte förstå att man glor igenom sidorna efter det man vill max ge viket brukar vara 2 stjärnor ...kan någon tala om det för mig ...vet inte hur det funkar på mobilen men på datorn så kommer ju 3 först och 2.därefter ..och mig vetligen så är det ju bara att lägga av sedan för det hoppar ju inte upp igen ....så ni som retar er på det varför i hela välden kollar ni efter det ...är mig en gåta


Mvh
 

ZpaRoW

Mästare
Taj tror största prb är dem som lägger ut såna bud är för folk ska ta dem av misstag! Säga ja vill ha stål och då bockar ja i det så kommer alla bud som ger stål och dem skambuden av samma personer jämt, 3-4 sidor så man trycker av bara farten å sen kommer de jädra skambudet och poof så har man tagit av misstag dennes skit bud!! Får ha tungna rätt i mun om man är snabb på ta bud för inte nån annan ska hinna ta de man vill ha ;)
 

Grizabella

Kändis
Varför kan inte varje BS ha en egen handelsstation som bara är för BS medlemmmar och där man kan handla med alla slags varor inom BS?
Då skulle man slippa lägga ut fulbud i handeln och man skulle kunna sköta all hjälp åt BS internt och man skulke kunna förbjuda eller ha en dlja funktion för noll stjärniga bud i handeln.

och ja, de varor som minskar varje natt gör så även i handeln så det är inget argument för att lägga fulbud. G.
 

ZpaRoW

Mästare
mjaa tycker inte de är nån bra ide Grizabella! Finns spelare som är ny lr inte med i något bs, då är grannhjälpen extremt viktigt, ja tar mängder bud utanför mitt bs till grannarna för hjälpa dem! visa varor har hela ens bs dåligt med så då har man en granne som har mycket av det och ja har en vara som denne behöver så hjälps man åt... men samma personer konstant lägger ut ockerbud så vill man inte hjälpa dem, ligger ute för man ska ta dem av misstag och det har hänt! Och folk som lägger skambud för denne person behöver hjälp från sitt bs lr nån granne som kan hjälpa är inte det som är prbet! det är personer har det som system som är det som folk stör sig på! Då borde de finnas en bock för välja vilken sorts bud man vill se, alla, 1 stjärnig, 2stjärnig lr bara 3stjärniga...
 

Aurene

Legend
Varför kan inte varje BS ha en egen handelsstation som bara är för BS medlemmmar och där man kan handla med alla slags varor inom BS?
Då skulle man slippa lägga ut fulbud i handeln och man skulle kunna sköta all hjälp åt BS internt och man skulke kunna förbjuda eller ha en dlja funktion för noll stjärniga bud i handeln.

och ja, de varor som minskar varje natt gör så även i handeln så det är inget argument för att lägga fulbud. G.
Just de, en egen flik bara för medlemmar i BS, som jag skrev här tidigare, kan väl inte vara så svårt, och förståss möjligheten att byta i båda. Med den nuvarande kan du inte lägga bud åt enbart BS medlemmar specifikt.
 

Macbolan

Mästare
Dom sk. "Fulbud" som läggs inom Vårat BS....är uppgjorda på förhand via chaten..och försvinner inom några få sekunder!
..mao intern handel..så dom ligger Inte kvar!

Men jag håller med om irritationen det skapar..när vissa spelare lägger ut 5-10 sidor med skambud...eller snarare Spambud!
 

Alvros

Medlem
Alla BS verkar inte göra så... tyvärr...
Hos oss har vi endast gett väldigt nya spelare i BS under en kort tid möjlighet att lägga så kallade skambud men då med förutsättning att man även meddelar detta omedelbart i chatten. Har spelaren klarat av att komma igång med spelet så får även hen inte längre lägga skambud. Gör man detta trots allt så blir det minst en varning och återkommer hen med dessa bud då har vi bestämt att den spelaren blir utesluten ur vårt BS.
 
Topp