• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera brödraskapsäventyr här!

DeletedUser345

Guest
Den 19/11 klockan 23:59:59 ...eller Midnatt..välj själv! ;)
/Mac
Inte för att verka petig, men nu när vi övergått från sommartid så avslutas/startar väl alla äventyr och turneringar 1 timme tidigare?
Dvs i detta fall borde det bli 22.59.59
 
Seriöst... 35000 brädor m.m?
Hur ska ett litet BS kunna skaffa så många varor utan att lägga fantastisk summa pengar. Då är det bara de BS som har kommit riktigt långt som kan klara äventyret. Det är inte så rättvist tycker jag!
/ MTM
 

Grizabella

Kändis
Belöningarna i den senaste upplagan av BS äventyret är i det närmaste ett skämt. Några futtiga tidsbooster i de två första och en byggnad i den sista - Jag menar, knappast värt ansträngningen nu när det ska forskas på elementarerna typ. *Besviken* G.
 

DeletedUser244

Guest
30 KP på steg 1 och 50 KP på steg 2 + tidsboosters, det är ju de bästa belöningarna hittills för själva stegen tycker jag.
Däremot tycker jag belöningarna i övrigt för alla från plats 3 och neråt är totalt värdelösa precis som alla andra gånger. Förstår alla BS som inte tycker det är värt tiden det tar.

Mvh Capriora
 

DeletedUser166

Guest
Tycker bonusarna för varje karta nu var ganska bra, först gången de var en vettig byggnad å ganska bra med kp, borde dock varit kp i den 3dje iställe för dom där kassa guld och verktygs instanserna.
Som vanligt så är ju dock alla belöningar efter 3 platsen en jävla skämt, och ett hån mot dom som kör.
Mäste trycka på att min ide om att dom som inte får nån av dom 3 första platserna får en tids/kp belöning per 3000p dom fixat i turneringen så att de finns nått incitament.
 

Macbolan

Mästare
Bryr Mig Nada!
Vi i Aslan bestämde oss för att enbart köra En Stig på varje karta..,,,och dom som ville/kände för det....kunde köra vidare i Piten..

Med tanke på tidigare "Fusk"...så kändes B-Ä såpass komprometterat...att Vi valde att avstå denna gång...
Hoppas det blir bättre framöver..
Mvh
Mac
 

DeletedUser164

Guest
Vilken fantastisk fin efterhandskonstruktion :) Du menar verkligen på fullt allvar att flera av era spelare har rivit och byggt upp inför äventyret för att enbart köra en stig? :) Nä du Mac, det är som det brukar vara för er del, bristande planering och aktivitet. Eller som du brukar beskriva det, "fusk" :)
 

Shannara

Medlem
Vilken fantastisk fin efterhandskonstruktion :) Du menar verkligen på fullt allvar att flera av era spelare har rivit och byggt upp inför äventyret för att enbart köra en stig? :) Nä du Mac, det är som det brukar vara för er del, bristande planering och aktivitet. Eller som du brukar beskriva det, "fusk" :)
 

Shannara

Medlem
Vad Mac skriver är riktigt vi röstade i vårat Brödrarskap vad vi skulle göra det kallas demokrati. Själv var jag äntligen klar med ett kapitel så jag hade lite plats att bygga, men det betyder inte att jag har rivit hela min stad för det hade varit svettigt. Jag förstår inte tyvärr dit sätt att på stå att han ljuger det tycker jag är lite barnsligt. Vad vi bestämmer tillsammans i vårat brödrarskap tycker jag är en fin sammanhållning i vårat brödrarskap och det är viktigt för oss att alla trivs och tycker att det är roligt att spela ihop.
 

Macbolan

Mästare
Vilken fantastisk fin efterhandskonstruktion :) Du menar verkligen på fullt allvar att flera av era spelare har rivit och byggt upp inför äventyret för att enbart köra en stig? :) Nä du Mac, det är som det brukar vara för er del, bristande planering och aktivitet. Eller som du brukar beskriva det, "fusk" :)

Äsch! Shany!
Skit i Vukkens kommentarer...Han är ett "Nät-Troll"...som gillar att komma med en massa provokationer...:rolleyes::p:cool:
Vi kör Vårt race...och trivs med varandra! :)
Mvh
Mac
 

DeletedUser164

Guest
Hej Shannara,
Mycket trevligt att se flera andra från Aslan här i forumet. Kul också att ni har en demokrati där ni kan rösta om ifall ni ska delta i äventyret eller inte. Fast det finns ett par saker som jag blir väldigt konfunderad av...
Vilka alternativ har ni röstat mellan? Kunde ni välja mellan olika alternativ som inte alls, en stig, två stigar eller köra fullt ut? Ni bör ju veta numera vad som krävs för att vinna förstapriset, och det är att alla i brödraskapet går in helhjärtat för äventyret. Om man inte gör det så blir det halvdant och extremt illojalt mot de spelare som kämpar på. Nu ligger ni i ett läge utanför pallplats, och har rätt så långt upp till andraplatsen som ger en bra byggnad. Jag ser detta som en enorm bristande analysförmåga från er ledning, och på grund av detta så kan de inte planera. Tråkigt men sant... Hade vissa spelare koncentrerat sig mer på att förbättra sig själva än att snacka en strunt och komma med anklagelser mot andra för att provocera och hävda sig själva så kanske ni inte hade befunnit er på den placeringen där ni är nu.
 

Macbolan

Mästare
Hade vissa spelare koncentrerat sig mer på att förbättra sig själva än att snacka en strunt och komma med anklagelser mot andra för att provocera och hävda sig själva så kanske ni inte hade befunnit er på den placeringen där ni är nu.

Säger snubben som är Expert på att snacka strunt/skit.....:eek::p:D
I rest My Case....:cool:
/Mac
 

DeletedUser164

Guest
Sanningen svider, då är det lätt att att inte bemöta den :) Jag passar på att måla upp ett scenario :D

Ett nytt äventyr annonseras och det bemöts av lite illvilja att delta i pga att det kommit ett nytt kapitel. Man har en omröstning ifall man ska delta eller inte. Äventyret startar och man tar en klar ledning, tyvärr fungerar det inte att spurta i början på ett maraton :) Andra brödraskap hinner ikapp och förbi och man står som yra höns och begriper inte vad som hänt pga bristande förmåga att analysera situationen :D Under steg 3 tar man ett beslut att bara köra en stig för att komma till hålet så fort som möjligt för att slippa krävande uppdrag med förtrollningar, och då kommer en efterhandskonstruktion i ett desperat försök att ha äran i behåll eftersom man inte kan planera och motivera medlemmarna (även kallat för "fusk" ur ett Macbolanskt synsätt :D ) så deltar man inte fullt ut. Detta är en fantastiskt usel bortförklaring för ens egna brister, men vad annat kan man förvänta sig :D Det kan inte vara lätt att ha storhetsvansinne när resultatet visar något helt annat :D
 

Shannara

Medlem
Skärmavbild 2018-03-11 kl. 06.26.40.png
Skärmavbild 2018-03-11 kl. 06.26.55.png
Skärmavbild 2018-03-11 kl. 06.27.08.png
 

Shannara

Medlem
Hejsan Vukken eftersom du var väldigt nyfiken på frågorna vi röstade på så satte jag ut dem här. Jag visste tyvärr inte att det var ett tvång av oss att delta helhjärtat i Brödrarskaps tävlingen och ber så mycket om ursäkt för det. Ser också att du tyckte att vi hade en spurt i början, jag hade min rast just på jobbet när den började och skördade mina verkstäder och fabriker jag hade snabbt just då och la in det jag kunde för att sedan börja jobba igen. Många av oss i vårat brödrarskap har annat här i livet som kommer före spel T.e.x. Jag har barn som spelar fotboll och innebandy och missar inte en enda match de spelar. Min familj kommer i första hand och är det så att man är tvungen att gå in hel hjärtat och försumma sin familj, som jag förstår att du menar här är att spelet kommer i första hand för annars är man illojal mot sitt brödrarskap om man inte går in helhjärtat. Jag blir lite konfunderad att du kanske till och med menar att vi är illojala mot alla andra Brödrarskap om vi inte går in helhjärtat i Brödrarskaps tävlingen. Priser och poäng är inte allt i världen. Men att trivas och ha roligt tillsammans i ett Brödrarskap är mycket trevligt. Jag tycker inte våran placering är dålig och jag tycker det är roligt när andra brödrarskap lyckas i Brödrarskaps tävlingen och Grattar de redan för deras insatts och placeringar.
 

Taj-Lej

Kändis
Hej Shannara fattar du inte varför det kommer upp så tycker jag att du ska kolla alla påhopp om fusk som Mac ständigt kommer med så det förvånar mig föga att folk ger igen med samma slags logik som Mac ständigt utsätter folk för .... som du kan förstå ger dom ju bara igen med samma mynt :)

Mvh Taj
 

DeletedUser164

Guest
Hej Shannara,

Det finns inga andra än just ni i Aslan som letar så mycket fel hos andra och kommer med falska anklagelser om fusk för att ni inte har kunnat göra bättre ifrån er. Förra äventyret gav ni er på framförallt två spelare och anklagade dom och deras respektive brödraskap för att fuska. En av spelarna valde att sluta strax innan äventyret började, ni får dra egna slutsatser av det. Nu när detta äventyret är igång och ni ligger för långt efter för att utmana så ska er tomtenisse till representant återigen försöka provocera och få till det att äventyret är 'såpass komprometterat' och att det har förekommit "fusk" tidigare. Hade er ledning sett ens egna brister och tagit lärdom så hade man kunnat planera hur man ska lägga upp saker och ting i nästa äventyr för det hade det blivit mycket bättre för alla vågar jag påstå.

Jag kan tala om för er att även vi hade en omröstning om att delta i detta äventyr, men vi hade aldrig kommit på tanken att ha de alternativ som ni hade. Det är så urbota dumt så det finns inte, ska hälften kämpa på och hälften köra sitt egna race? Jag tycker synd om de som valt att kämpa på för de får dra ett stort lass för ett helt brödraskap medans vissa tittar på. Det menar jag på är illojalt, för hade flera av er ställt upp och kämpat på så hade ni kunnat ta en fight om andraplatsen istället för att det ska resultera i en 8h-boost. Ni har kommit tvåa alla gånger innan och bör naturligtvis veta vad som krävs, men istället väljer ni att köra en stig. Det var detta som jag syftade på att gå in helhjärtat för äventyret, antingen kör man på eller inte. Inte att man ska ta kompledigt från jobbet eller försumma familjen ifall du trodde det var det jag menade med att gå in helhjärtat :D
 

Shannara

Medlem
Hej Shannara fattar du inte varför det kommer upp så tycker jag att du ska kolla alla påhopp om fusk som Mac ständigt kommer med så det förvånar mig föga att folk ger igen med samma slags logik som Mac ständigt utsätter folk för .... som du kan förstå ger dom ju bara igen med samma mynt :)

Mvh Taj
Hejsan Taj. Det var längesedan. Hoppas allt är bra med dig. Jag har inte varit medlem här så länge på Forumet så jag har ej sett Macs alla inlägg här på Forumet, men jag tror han är vuxen nog att ta sitt ansvar, men annars får ni väll skälla på mig om ni tycker det ger spänning i tillvaron. Mvh Shannara
 
Topp