• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Donera KP till en annan BS uråldriga

Aurene

Legend
Nyfiken och undrar vad tycker ni om någon kommer från en annan BS och donerar över era medlemmarnas KP,
är de ok eller murmur ;)
 

Mirabella77

Legend
För mig är det ok fast jag brukar inte göra det. Jag tycker att det är något vänlig, kanske att personen har tyckt att staden är fin och ger det som gåva nåt sånt. Eller så ger den för att få tillbaka, inte dåligt heller för då kan man snabbare få färdig sina uv :) Vi har kp-trådarna och tycker att dom fungerar jättebra så sparar mina kp i dem.
Men det kan hända om en spelare inte har själv uv och i sin bs är för de mesta små städer och äventyret är igång att de blir fler som ger i mina uv fast de inte är i min bs de kan bero också på sånt kanske.
 

Taj-Lej

Kändis
oftast är det är enstaka kp som läggs i undren ... själv har jag jämt sådana besökare ... och ibland har dom tur o tar en kista på kanske 20 kp på sina oftast 1-3 inlagda kp men ibland kammar dom noll men mig gör det inget ... jag får ju lite hjälp

Mxh Taj
 

Macbolan

Mästare
Jag har varit med om att vissa spelare som har bestämt sig för att sluta spela ..har donerat större mängder Kp i nåt av mina UV!
Men annars är det vanligt att vissa "fiskar" efter bonuskistorna genom att lägga EN eller några få Kp i nåt UV...
Detta händer nog mest hos dom spelare som står utan BS...eller är i ett väldigt inaktivt BS?
Men hos Mig..så lär det inte finnas några bonuskistor att hämta....för Vi kör aktivt med Kp-trådar i vårat gäng! :cool:
 

Aurene

Legend
Jag själv tycker att det är stort murmur om man lägger i andra BS och överdonerar deras medlemmar de kanske just kör aktivt kp-tråd, visserligen är jag glad om någon donerar till mina men också lite ful stil mot de som behöver bonus kistan i mitt BS.
 

Rosis

Mästare
Jag själv tycker att det är stort murmur om man lägger i andra BS och överdonerar deras medlemmar de kanske just kör aktivt kp-tråd, visserligen är jag glad om någon donerar till mina men också lite ful stil mot de som behöver bonus kistan i mitt BS.
Skriv ett PM till vederbörande där du ber dem att låta bli? Men som pling skrev, jag kan ta emot de du inte vill ha, komsi komsi. ;)
 

harpan

Legend
jag erkänner !!! jag brukar lägga KP i era under som är med här i forumet som tack för hjälpen ! sen har jag nog oxå lagt i hopp om att få runor men brukar inte lägga så att jag ligger "bäst" till , sen lägger jag hos dom som lagt hos mig, men mest blir det nog hos BS ! :rolleyes: hoppas det e ok ?
 

Aurene

Legend
jo, mest irkar de mig när en utifrån archmage kommer och lägger sig överst på bonus kistor hos de våra mindre, de har inte råd att överdonera runt 30-40 KP och då blir de utan bonuskistor ;( och runorna som de behöver ;)
 

Taj-Lej

Kändis
ursäkta nu förstår jag inte riktig en spelare går in och lägger 30-40 över så att små spelare inte kommer åt runor ...jag menar är det små så lär det ju inte vara så många under dom har och på låga level föresätter jag...och om det då kommer en o lägger säg 30 över så måste han gå i förlust ...så jag vet inte om jag tror på det riktigt ...men om så är fallet så skulle jag inte ha något imot det ...era små i erat bs borde ju snarare jubla när deras under stiger snabbt om dom får hjälp med runt 50 kp plus det egna bs sätter in...men ni kanske inte har kp-system ?

Mvh Taj
 

Gaiona

Mästare
Taj, runorna behöver man förr eller senare så även om man inte har något Under eller någon enstaka så kan det ändå löna sig att lägga in kp på någon annans Under, då går det snabbare när väl undret kommit i forskningen.
 

Taj-Lej

Kändis
nu får du förklara gaiona har jag sagt något om runor och för den delen finns det minst 2 kistor med runor i .på dej låter det som det vore fult att ägga utanför bs..kan du någon gång(förlåt att jag säger det) låta bli å leka snusviktig ...det är sä jäkla tröttsamt i längden

Mvh Taj
 
Topp