• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Favoritunder/sämsta under

Rosis

Mästare
Ett under jag också vill lyfta fram är Elvenars Handelscentrum, som blir viktigare att ha uppgraderat i kapitlet XV Elvenar.

1579544861908.png


Det är kanske inte ett så vackert under, men det ökar tiden på förtrollningen magisk tillverkning (som man kastar över sina fabriker för att öka produktionen). Det ökar dessutom effekten på ovan nämnda förtrollning, så den blir både kraftigare, och mer varaktig. Dessutom producerar Handelscentrumet frön, som är så viktiga för alla kännande varor som man ska tillverka. Och, som vanligt så får man rankpoäng för varje uppgraderad level. Detta under är just nu min prio i vår Wonder kalkyl som vi har i vårt eminenta brödraskap, Prosperity, och jag njuter för varje uppgradering jag får starta. Lite roar barnen, kan man kanske säga... :p
 

anga

Mästare
Spirans bibliotek och turneringsarenan dom 2 sista nya som kommit, är dom värd att slänga upp? (Ni som gjort det) Sen håller jag med Mac, GA är min favorit. Till BS säger jag levla, levla och åter levla Drakklostret. Bergshallar och stormens nålar är oxå mina favoriter. Ha en fin dag alla gobitar :)
 

Lovajoni

Kändis
Kul att läsa vad ni andra tänker. De med Mörkrets labyrint är en tanke, har tagit för givet att den måste vara med, trotts att den helt klart är de fulaste undret. Men den behöver jag nog inte längre :)
Vad tänker ni om ungdomens varma källa ? De är ingen som nämner den.
Enars ambassad har jag bara för att den ser så mystisk ut bakom mitt stadshus. :)
 

Rosis

Mästare
Svarar anga först, och självklart, detta är mina åsikter, andra kan anse helt annat om alla dessa under. Som jag skrivit tidigare så funderade jag på Höga hallar, eftersom det är ett under som ger rankpoäng och kultur om jag minns rätt. Men så kom två nya under i kapitel 16 som ger lite mindre rankpoäng på kort sikt, men troligast mer rankpoäng på låååång sikt, och de kändes roligare för mig. Det är lite som att så frön i jorden, och se dem växa. Men man måste också vattna och sköta om dem för att de ska ge en bra avkastning. Dessa under ger soldater respektive KP, inte att förakta. Presenterar de två här, som båda har en plats i min stad.

För de Brödraskaps-medlemmar som alltid tar alla kistor i relikturneringarna kan detta vara ett under att fundera över:

1600963287369.png


Och bilden nedan är en jyddrig bild från undret som är inklämt bakom mitt stadshus.

1600964021287.png


Min turneringsarena är för närvarande på nivå 13 som ni ser, och jag gillart. För varje kista som tas i den veckovisa relikturneringen ges en viss poäng till individens rank. Som ni ser, uppgraderar jag min Turneringsarea en gång till får jag 70p varje vecka. Om jag förstått detta rätt. Och mer, om vi så småningom kan ta fler kistor än de nuvarande tio varje vecka, när nu den uppgraderingen kommer... ...väntar andäktigt.


För de Brödraskap som alltid tar guld i Spiran kan detta vara ett intressant under:

1600964359531.png


Och nedan en bild på Spirans bibliotek, och så klart, jag kunde inte låta bli att ta med Gravitationsvärdshuset, som jag fått för min aktivitet här på Forumet. (För den som inte vet så måste jag få skryta lite: https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/tack-till-rosis.1301/) Så glad och stolt för det.

1600964437231.png


63 ande-essens drar jag in varje vecka i spiran, eftersom jag alltid går till toppen, men det är inte viktigast för detta under. Det som gäller är om ens Brödraskap tar guld varje vecka, så man får så många kristaller som möjligt. Eftersom jag är med i Prosperity, där vi har abonnerat på guld i spiran regelbundet, har detta under en egen plats i min stad. Kristallerna som det talas om är inte detsamma som ande-essens utan man får som grupp en kristall för varje port som den lila mätaren fylls med den sammanlagda ande-essensen. 1330 poäng ger guld i spiran, som då ger 12 kristaller, enligt Mammios och Boefst klargörande. 12 kristaller x 5,5 rankpoäng = 66 rankpoäng på en vecka och nästa nivå blir då 12 kristaller x 6 rankpoäng =72 poäng. Man får dessutom upp till 6 KP per dag från detta under, inga mängder men trevligt ändå. Starten är på 1 KP per dag, så uppgraderingar behövs.

Har fått ett förtydligande längre ner om hur detta räknas så därför har korrigerat denna text så det inte står helt tokigt här. :eek:o_O:cool:

Så här ser min poäng ut idag, torsdagen den 24/9 2020. Får se hur många poäng min rank stiger med till nästa omgång är gjord, nu på fredag och lördagkväll.

1600964979028.png


Tillägg fredagkväll den 25/9 2020: Så här ser det ut efter att spiran har avslutats och belöningarna har kommit in så även från undret Spirans bibliotek, se skylt nedan. 833 - 767 = 66 poäng, vilket då stämmer med klargörandet från Moderator-Mammio och CM-Boefst. :diamond::diamond::diamond:

1601065526066.png


Så båda dessa under har med ens Brödraskap att göra. Det gäller att ta alla kistor i turneringarna och guld i spiran varje vecka som grupp om det ska ge maximal utdelning. Vilken tur att vi i Prosperity redan gör det. Plus att man måste uppgradera undren också, men så är det med alla under. Och sicken tur att vi kör med Wonder-Kalkyl i vårt BS, så det tickar på som ett smidigt maskineri med uppgraderingarna. Jag är glad och stolt att jag har en plats i Prosperity. Det är inte alla förunnat. :p;)

Tja, lycka till med era val.
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
De två under som kom i Elvenarernas kapitel (15) har också de var sin plats i min stad.

Båda är för mig viktiga, men det jag prioriterar uppgradering på just nu, är Ungdomens varma källa. Befolkning behöver man alltid, och kan man få fler in i varje hus, så är ju det super, eller hur? Fram för trångboddhet!

1600967138553.png


Den ser inte så dum ut heller, som ett grekiskt tempel, men vatten och ett träd till och med. Trevligt utseende och god effekt, jo jag tackar.

1600967169949.png



Lagervirveln spruttar inte bara på Produktion av kännande varor, utan det ökar lagret av gästrasernas unika varor också.

1600967213772.png


Trevligt utseende har den också, anser jag.


1600967255872.png


Så, det var allt från mig, tack och hej!
 
Senast ändrad:

harpan

Legend
Älskar mitt Militära kloster som sitter på "berg väggen " håller på att uppgraderar , vill ha alla dom !!! Gyllene avgrund e najs, inte så snygg men wtf...bra peng å befolkning ! sen har jag Nålarna den får hänga kvar en av mina första ( har bara 3 hihi) Köpte vakt tornets ruiner men sålde det boring.... :cool:
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
63 kristaller drar jag in varje vecka i spiran, därför har detta under en egen plats i min stad. 63 kristaller x 5,5 rankpoäng = 346,5 rankpoäng på en vecka och nästa nivå blir då 63 kristaller x 6 rankpoäng =378 poäng. Man får dessutom upp till 6 KP per dag från detta under, inga mängder men trevligt ändå. Starten är på 1 KP per dag, så uppgraderingar behövs.

Samtidigt funderar jag om jag verkligen har fattat rätt, och var dessa poäng hamnar i min poängkompott, för jag har bara fått ihop 767 p på uråldriga unders rankningseffekt, och det låter lite lite jämfört med hur jag har fattat detta som. Skulle nog behöva Mammios förklaring om detta kanske? Har ett tag funderat om dessa under fungerar som de ska...?

Så här ser min poäng ut idag, torsdagen den 24/9 2020. Får se hur många poäng min rank stiger med till nästa omgång är gjord, nu på fredag och lördagkväll.

Visa bilaga 575

Tillägg fredagkväll den 25/9 2020: Så här ser det ut efter att spiran har avslutats och belöningarna har kommit in, se skylt nedan. Så då borde rätt antal poäng finnas någonstans på min rank. Det är här jag funderar och behöver rådgivning av våra kära moderatorer.
833 - 767 = 63 poäng. Hm??? Det blir enligt mig endast en poäng per kristall, inte de sköna poäng som jag har uppfattat att jag ska få in varje vecka.

Visa bilaga 586

Det hela är lite förvirrande eftersom andeessens och kristaller i spiran inte är samma sak. Du drar in 63 andeessens men du kan som mest få 12 stycken spirkristaller per omgång, 1 per port i spiran (4 portar där man måste vänta * 3 nivåer).
12 * 5,5 = 66 och 833 - 767 = 66 (inte 63)

Jag har skickat vidare till InnoGames att det borde stå någonstans vad en Spirkristall är för något då jag själv inte kan hitta att det nämns någonstans mer än i denna uträkning.
@Mammio lyckades dock lista ut vad det var för något :)
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Tack @Rosis :)
Jag gillar ju Tidsportalen hur mycket som helst! Inte bara ger den en rejäl skjuts till kännande varuproduktionen, den gör att jag kan strida snabbare också *gör en liten lycklig dans*. Just eftersom jag gillar att kriga så gillar jag de under som producerar trupper och ger ökad styrka till olika grupper av enheter.

Sen är ungdomens källa och lagervirveln så snygga - och källan är så jäkla bra!
Ummm, nu när jag tänker efter så är jag lite av en under-nörd *flinar*. :cool:
 

Macbolan

Mästare
Tjena igeen!
Jag vill buffa för Militärt Kloster/Fristaden samt Vakttornets Ruiner...Om man vill ha rejält med Kultur!
Båda ger 421k Kultur när dom är maxade vid sista kapitlet..sen ger Vaktornet dessutom 184% extra kultur när man fått grannhjälp!:)
Och Kloster/Fristaden ger fasta 30% mer hälsa till dina trupper! :)
Att dra upp dessa UV..gör att man kan dumpa en massa andra kulturbyggen som tar upp plats..mao frigöra yta...
 
Topp