• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback: Sommar Sjöjungfrur

Macbolan

Mästare
..är lika meningslöst som vanligt för Oss som har fixat Alla kapitel..i vanlig ordning!
Jag kan hänga med fram till Questet som Kräver En "Forskningstråd eller 2 byggen till nivå 14"--Där tar mitt Event slut! :(
Varför?...Jo jag har klarat av Alla kapitel och forskningar....jag har ingen lust att riva mina byggen för att kunna delta i Eventet!
Jag föreslår att det skall finnas en 3.e option i dessa Quest...och förslagsvis; "eller fixa en provins"!..
Då fick man en fair chans å vara med..;)
Mvh
Mac
 

DeletedUser345

Guest
..är lika meningslöst som vanligt för Oss som har fixat Alla kapitel..i vanlig ordning!
Jag kan hänga med fram till Questet som Kräver En "Forskningstråd eller 2 byggen till nivå 14"--Där tar mitt Event slut! :(
Varför?...Jo jag har klarat av Alla kapitel och forskningar....jag har ingen lust att riva mina byggen för att kunna delta i Eventet!
Jag föreslår att det skall finnas en 3.e option i dessa Quest...och förslagsvis; "eller fixa en provins"!..
Då fick man en fair chans å vara med..;)
Mvh
Mac
Kanske om man kunde "outforska" en provins så man kan utforska den igen? :p
 

DeletedUser158

Guest
Jag tycker att det är för svårt, särskilt för oss som är klara med sista kapitlet. Men överlag också, särskilt som alla uppdrag är random och man inte kan planera eventet på samma sätt.

Och så ska vi inte tala om vissa av uppdragen....
Det tar mig över 90h att utforska en provins, sedan finns det hur många uppdrag som helst "klara 2 provinser". Hur många färdiga provinser tror ni att jag har?
Uppgradera byggnader. Javisst, vilka byggnader då? Ah, jag kan placera ut nya byggnader så klart. Hm... då är bara frågan - har jag befolkning till att uppgradera byggnader till lvl 14-16? Tveksamt.
Gör 10 provinsrundor eller 50 turneringsrundor. Återigen - hur många klara provinser tror ni att jag har? Nåväl, 50 turneringsrundor då. Hm... Det kan jag väl göra, men om det är i slutet av turneringen (som nu) och jag har levlat de första 16 turneringsprovinserna och knappt har trupper eller resurser kvar för de där 50 turneringsrundorna?
Nej, då sitter man fast i flera dagar om man inte vill betala massvis med diamanter för att lossna (och det gör jag bara inte).


Men vem vet, det är kanske bara jag som tycker att det är för svårt. Orimligt svårt.
 

Aurene

Legend
Ibland tycker jag att spelet borde heta bygg och riv spel, när man kommer till de högre nivåer har man så ont om plats, provinser, du har ju spelat stads byggar spel, byggt, uppgraderat, forskat mm. nu måste man riva, bygga småa verkstäder uppgradera dem slåss i provinser som man inte har mm. Dålig balans i spelet när de gäller event för de som vill kanske ha event byggnader i högre nivåer, för mig som har kännande varor kan inte ha mina stål fabriker tillverka 1 dags, finns inte och välja i fabriker. Man säljer inte en nivå 25 fabrik bara så där, få mer mark för nybyggen är man illa tvungen och köpa diamanter för jag vill inte riva de byggnader som jag har jobbat för, håller med de andra här, så lite meningslöst.
 

ZpaRoW

Mästare
gillar det att man kan få hur mycket koraller som helst men då ja byggt massa önskebrunnar å dröjer jädra massa dar innan dem är slut så har ja nästa nada plats för bygga tier1 fabrik och tillverka 24/48h! lvla upp till 14mm jo då måste man sälja av något, men det med utforska (går inte) lr upptäck en provins tar ju typ en vecka om man får 2st. så tar ett uppdrag itaget å sen se hur många dar det tar för bara klara ett uppdrag hehe :) lägga tidsboostar kan folk säga haha om man har nada kvar blir de svårt :p och lägga diamanter på den skiten hmm nääää skulle vara uppdrag som är lika "svårt" för nybörjare och dem som har maxat! en nybörjare kan säkert göra 30 uppdrag innan ja är färdig med en :D
 

DeletedUser583

Guest
Jag tycker att detta event är riktigt roligt. Även om det inte går så bra för mig som jag skulle önska. Fast jag antar att tanken med detta är att man ska planera i förväg - och även om jag inte kan ta koraller som vinden, så kan jag ta dem som en snigel, trots en inte allt för stor stad. Till nästa gång, om de har ett lika generöst upplägg då, så vet jag vad som krävs, och kommer att planera annorlunda. Det gäller nog att alltid ha en yta för bygga och riva saker, annars kan man nog säga godnatt till alla typer av event och äventyr. Och det är varje spelare själv som bestämmer hur stor den ytan ska vara. Tidsboostrar får man genom korallerna, de behöver man inte köpa för diamanter, och spelar man smart så kan man få precis det man behöver i snäckorna. :diamond::diamond::diamond::diamond::diamond: 5 diamanter av 5 möjliga till Innogames. <3
 

RosCool

Legend
Eventet är inte så lätt för en nybörjare heller :) Kommer inte lyckas få en byggnad på hög nivå. Och den är ganska stor också, när man än så länge bara har en kolonilott. Får nog inte plats med den ändå...
Men, event är roligt. Alla extragrejor man får känns som små julklappar. Och jag lyckades få en önskebrunn. Blev skitglad :)
 

qrush

Medlem
Eventet var roligt till en början just för att man inte kunde planera så långt. Det blev dock orimligt när man är klar med forskningar och spaningarna tar närmare 70 tim, Uppgradera byggnader, ok visst men då skulle man haft möjlighet att planera det från början.. Tummen ner
 

Mammio

Mästare
Klara 2 provinser både i gruppen 62 & 64 koraller anser jag är orimligt. Tror faktiskt Inno har missbedömt hur snabbt en del av oss avancerar i uppdragen.
Det är orimliga uppdrag för de som nått slutet på gästraserna och för nya spelare som helt plötsligt kan finna att det behövs orcher för att klara av det och dom har inga pga överscoutning. Inte kul.
Vad jag minns har Inno sagt flertal ggr att vi inte ska ta mer provinser än vad som behövs och nu med dessa uppdrag så tvingar dom oss att överscouta. Det är inte kul att inte kunna göra nåt i eventet för att man måste vänta 80 timmar eller mer. 48 timmar tycker jag är maxtid att vänta om man jämför med de längsta fabriksproduktionerna. Därför borde det finnas ett alternativ till klara 2 provinser som tar max 48 timmar om nu tidsaspekten är viktig för Inno.
Personligen tycker jag inte att dom här uppdragen ens ska vara med, dom är dåliga för alla spelare.

Samla 11, 15 visisonsdimma kräver alltför mycket om du inte deltar mycket i turneringar eller inte har uppgraderat magiakademin. För att göra visionsdimma behövs katalysatorer som kan ta väldigt lång tid att göra om MA inte är fullt uppgraderad, dessutom behöver man antingen många reliker eller byggnader att fragmentera. Ännu en bromskloss. Jag har tillverkat massor av meningslösa saker som jag verkligen inte vare sig behöver eller vill ha bara för att få ihop dom där dimmorna. Efter ett tag tar byggnader i frammaningar slut, vad göra? Jo,se till att vinna byggnader i eventet som man inte vill ha. Inte kul.

Så, dom där uppdragen som fortsätter i all evighet gör ju inte det, det kom en stor bromskloss eller väntan blev alltför lång, liksom ingen idé att logga in på flera dagar. Inte kul.

Om det här är nya given för hur eventuppdragen ska se ut så måste det finnas alternativ i uppdragen eller en skippaknapp som kan ha en tidsfördröjning. Den knappen får man inte trycka på innan det tex har gått 24-48 timmar. Med en tidsknapp så skulle alla faktiskt kunna fortsätta uppdragen istället för att tvingas göra uppdrag som förstör för en i långa loppet eller tvingas ge upp pga massiv bromskloss.

Event ska vara kul och det jag tyckte var kul den här gången var artisternas skicklighet, snyggt. Så nu skippar jag eventet, har inte råd med att klara fler provinser.
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
För mig har det också blivit stopp, eftersom mina elixir-reliker har tagit helt slut, och därför kan jag inte tillverka fler kombinationskatalysatorer i akademin. :( Detta innebär att jag inte kan få ihop mer visionsdimma. Sedan är det inte exakt det uppdraget jag sitter fast på just nu, men jag kommer att komma dit igen så småningom, och då är det kört för mig. Samtidigt så har jag aldrig tidigare kunnat ta så stor mängd event-valuta tidigare som jag gjort denna gång, och jag har haft väldigt roligt under tiden. :) Och tack vare att jag hade väldigt många provinser öppnade, men orörda, så klarade jag många svåra uppdrag på ren flax. Nu ligger jag flera provinser över på sista kapitlet, och jag är bara i början av Emmentaler-ost-kapitlet, eller vad det heter... o_O (Elementalerna). Men, hade det inte varit för bristen på reliker så hade jag kunnat fortsätta ett tag till. :confused:

Hade jag alltså haft koll på antalet reliker, så hade jag inte tryckt på snäckor för att ha chans att få KP-instanser häromdagen när man fick den där enhörningen. :( Nu sitter jag med 23 åsnor som jag kommer att göra besvärjelsefragment av istället. :p Hade jag varit smart hade jag avvaktat tills det var en dag med något jag ville ha - eftersom jag nu ändå kommer att avvakta för att jag inte "akut" behöver KP-instanser. ;) Det var ju inte så akut då heller, om jag hade kollat i mitt stadshus... Ett tips, håll koll på allt, inte bara produktionerna... :rolleyes:

Jag är nöjd, men kommer självklart att inte kunna göra om detta resultat fler gånger, eftersom jag då inte kommer att ha lika många provinser att förhandla i, och slutföra, som jag hade denna gång. :cool: Jag har plockat massor med koraller, KP-instanser, snabba på-instanser, mm. Det jag har vunnit har många gånger gått åt till att skaffa nya koraller, så till viss del har jag spelat i onödan, kan tyckas, men så mycket KP som jag har kunnat stoppa i underverk under de här dagarna, har jag aldrig tidigare klarat av. :kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp::kp:

Det stora priset var för mig inte intressant denna gång - men det, och artefakterna ger så många besvärjelsefragment så det är inte dumt heller.

Frågan är om det känns mer rättvist med en start och ett slut på eventuppdragen? Jag vet faktiskt inte. Men jag tror inte att jag skulle jubla över samma typ av event en gång till... :oops:

Event ska vara kul och det jag tyckte var kul den här gången var artisternas skicklighet, snyggt. Så nu skippar jag eventet, har inte råd med att klara fler provinser.

Håller med dig Mammio om det snygga artisteriet, det är roligt att se byggnaderna. En eloge till all påhittighet.

Jag tackar för mig, med hopp om att någon snilleblixt-spruta på Innogames hittar ett sätt som är en gyllene medelväg för oss alla till nästa event - inte för lätt men inte alldeles för svårt heller. :)
 

Rosis

Mästare
Om det här är nya given för hur eventuppdragen ska se ut så måste det finnas alternativ i uppdragen eller en skippaknapp som kan ha en tidsfördröjning. Den knappen får man inte trycka på innan det tex har gått 24-48 timmar. Med en tidsknapp så skulle alla faktiskt kunna fortsätta uppdragen istället för att tvingas göra uppdrag som förstör för en i långa loppet eller tvingas ge upp pga massiv bromskloss.

Måste säga att det var ett mycket bra förslag Mammio. Alternativet är att man kan få trycka på knappen direkt, men sedan vara tvungen att vänta den bestämda tiden, och att man kan se tiden räkna ner som i relikturneringsprovinserna. Skulle verkligen behöva en sådan knapp nu, fick uppdraget samla 15 visionsdimma. Det klarar jag inte förrän jag får till nya gröna kulor, och det blir till nästa elixirturnering, flera veckor framåt. Då är eventet slut för mig redan idag. Men nöjd är jag ändå, har just nu 5 681 koraller som jag bidar min tid med. Så tack Inno. :D
 

DeletedUser93

Guest
Kan bara hålla med ovanstående. Det jag har tyckt är frustrerande är: uppgradera 2 byggnader..... har fått detta gånger flera. I början gick det bra med underverken, men nu ger jag upp. Scouta provinser tar flera dagar och även om jag hade en del öppnade, så har de ju "gått åt" nu. Förstår att tanken är att vi ska använda diamanter för att klara uppdragen, men jag tycker inte vinsterna är värda det, så jag lägger inte in så mycket energi på detta mer. Tycker Mammio`s förslag är bra!
Väntar mest på ett nytt kapitel nu.....
 

Pisellan

Legend
Jag tycker att hela eventet är lite för långt. Det hade räckt om man slutat nu, när det är 1 vecka kvar. och jag sitter fast hela tiden 2 dygns produktion, vilket är irriterande. 2 gånger på samma dag fick jag i uppdrag att producera monsterfontäner... Men det är väl så det är. Det kan inte gå bra för alla. Nästa gång har jag kanske mer flyt? :)
 

ZpaRoW

Mästare
ha såna event hela tiden kommer ju aldrig att gå, för dem flesta har väll helt slut på provinser nu! tanken var god att kunna ta massa poäng "oändligt" men föredrar max antal uppdrag! mer rättvist åt alla! annars får dem ha mer uppdrag att tillverka mer 24/48h produkter så blir det mest rättvist för nya och gamla spelare! t.ex ha, tillverka 4st 24h verkstad och 3st 48h produkter i samma uppdrag, än utforska en provins som tar 5 dar! man kan ju planera mer med verkstäder och fabriks uppdragen än skitna provins/utforska uppdragen :D
men ja är inte biter så ha en fin hääälg folket <3 :)
 

DeletedUser345

Guest
Tycker det är helt ok med detta upplägget.
Det finns ju inget som säger att man MÅSTE köra hela tiden. Som det är nu kan de som vill lägga av när de tycker att det räcker. Nu hade jag turen att vara mitt emellan två kapitel när det startade så jag kunde köra runt hur mycket jag ville. De som inte är i den lyckliga sitsen har för en gångs skull chansen att faktiskt kunna hinna med "allt" ändå. :)
 

Rosis

Mästare
Kan tala om att jag överraskande nog kom vidare i på visionsdimma-uppdraget, trots avsaknaden av gröna kulor. Fick några uppdrag där enbart besvärjelsefragment och runskärvor behövdes, så nu är jag fast på samma uppdrag igen, ett varv senare... Men är så sakteliga på väg att lösa det igen. Ganska kul ändå.
 
Topp