• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback Sommarsolståndet

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Eventen är event och har inget med gästraserna att göra, dvs hade det funnits hur mycket plats som helst hade vi fortfarande kört event.
Att lösa problemet med att området är fullt vet jag inte hur InnoGames har tänkt lösa, men jag gissar att antingen gör de bara det nuvarande området större eller så gör de som den senaste Forge of Empires expansionen och lägger till ett helt nytt område så man har två städer. Jag har ingen information om detta och kommer nog inte få förrän bara några dagar innan ni vet om det. Som Rosis skrev är det mest en prestanda fråga där spelet ska fungera på många olika enheter och inte dra för mycket mobil-data för mobila användare.

Som svar på det andra du säger, InnoGames vill tjäna pengar på spelet och att ge begränsad plats är ett sätt att tjäna pengar. Det går att spela hela spelet helt gratis men man kan betala för att göra det lättare/snabbare, vilket är en väldigt vanlig modell för spel nu för tiden.

Kostnaden för ytterligare diamant-expansioner antar jag kommer fortsätta öka i samma takt (500 diamanter mer per expansion), om det är dyrt eller inte varierar från person till person.
Jag personligen tycker det är dyrt, men många andra spel kostar mycket mer så InnoGames har en rätt bra balans. Eller egentligen kunde de ökat priset med några hundra tusen så jag kan få mer i lön ;)
 

DeletedUser158

Guest
Jag vill bara säga att jag förstår att Innogames vill tjäna pengar på spelet. De har troligtvis många löner att betala, dessutom vill de ju själva få någon vinst.
Förut betalade jag aldrig i spelet, men det har jag börjat att göra nu. Dels för att jag ständigt har så lite pop, men också för att jag faktiskt tycker att de som arbetar för / har utvecklat Elvenar (och Innogames överlag) gör ett så bra jobb. Det minsta jag kan göra är att bidra lite till spelet, för det jag får tillbaka är själv så mycket.
Jag har spelat Elvenar sedan typ 3 år tillbaka, och jag måste säga att det har skett fruktansvärt stora förändringar sedan dess. I början fanns inte ens turneringar, utan då handlade det väl främst om att bygga upp en stad (stadsbyggarspel, har jag för mig att de marknadsförde sig som). Idag har vi inte bara turneringar, utan även olika event - och för att inte säga brödraskapsäventyren som bidrar till en stark sammanhållning i brödraskapen. Det har dessutom gjort att man har fått en hel del nya vänner.

Dessutom får vi inte glömma Elvenstats, som troligtvis också har krävt mycket tid och pengar för att utveckla, och som ger många av oss ganska bra koll på inte bara våra egna framsteg, utan även motståndarnas ;)
(Jag använder Elvenstats flitigt)

Jag tror inte att jag kommer att sluta spela Elvenar snart, för jag finner fortfarande så mycket nöje med spelet. Jag är långtifrån rik, men kan lätt bidra med 200-400 kr/månad för den här fantastiska utvecklingen av spelet, som ger mig så mycket tillbaka.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Kul att du gillar spelet! :)
För övrigt så är Elvenstats inte något InnoGames utvecklar, från sidans FAQ:
"Are you affiliated with InnoGames?
No. This website is in no way affiliated with InnoGames. It was built by a long-term player of Elvenar. Elvenar is a trademark of InnoGames GmbH. All original photos, images and articles are copyright to their respective owners and no copyright infringement is intended."
 

DeletedUser158

Guest
Är det så??? Trodde att det var innogames som hade elvenstats. Vem är det som gör det, då???
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Ingen aning.

Kan ge en uppdatering lite i förtid med:
Eftersom vi fått in feedback om stenmonumentet har vi förbättrat det lite genom att i steg 7-10 får man 1 Kunskapspoäng mer än innan.
Mer information kommer i en nyhet i spelet, uppdateringen kommer ske inom de närmsta dagarna.
 

Macbolan

Mästare
Hej!
Ang...dissen om att utforska provinser!?
..så kan Jag meddela att jag tydligen har nått "Vägs ände"...Jag kan inte utforska flera..??
Efter att ha utforskat 628 st...så får jag svaret (när jag klickar på en sk. "Väldigt svår" provins).."Du borde vänta och uppgradera din scoutenhet, innan du går vidare"...:eek:
Tja..Vad skall man säga??
Rent praktiskt!...så är Sommareventet Slut för min del vid Quest #89 "Slutför 1 Provins"! :oops:
Jag hade behövt kunna starta en utforskning för att att kunna få en provins att slutföra...:rolleyes:
Mvh
Mac
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Du har tydligen utforskat flest provinser på den svenska servern, men du borde kunna göra färdigt provinsen genom handel?
 

Macbolan

Mästare
Du har tydligen utforskat flest provinser på den svenska servern, men du borde kunna göra färdigt provinsen genom handel?
Jo...Men jag fixade dom sista "öppna" provinserna jag hade..för att fixa ett Quest som krävde "konfrontationer"...så Nu kan jag inte lösa detta Q, utan att få utforska en Ny provins! ...vilket jag Inte får!:eek::oops::rolleyes:
 

Macbolan

Mästare
Jag måste hålla med tidigare snubbar som har påtalat att detta Event..har krävt alldeles för mkt krigande...
När man Inte orkar köra typ 60-70+ Turneringsstrider..så väljer man att förhandla 10-13 provinsstrider istället...vilket sparar tid!
Men när man hamnar i MIN sist..där man blir förnekad att öppna nya utforskningar?..och dessutom..Utan nån info innan!??
En "smygförändring"...som "andas" ren respektlöshet emot gamla trogna spelare!?! :mad:
 

Rosis

Mästare
Ajajaj, det kan inte va lätt att va #1 ;)

Men jag förstår ditt dilemma, ibland är det bra att få veta begränsningarna som finns, så man kan ställa in sig på dem...
 

Macbolan

Mästare
Stort TACK till Boefst...som "löste" mitt problem! :rolleyes::p
Numera kan jag utforska Nya provinser!
Vågar knappt medge.....HUR det gick till..pga "Skämfaktorn"! :oops:

Det visade sig att Jag hade för lite Mynt i kassan...därför fick jag upp texten; "Att det var utom min förmåga att utforska fler provinser"! :rolleyes::D
 

ZpaRoW

Mästare
Uppdrag att utforska en provins tar ju runt 90h så min undran varför kan man inte pausa utforskningen? som uppdrag att lvla upp till tex 14 så kan man ha byggnaden på lvl13 och och det tar säg 15h att uppgradera den så kan man ju ta bort en stig bit lr flyta på byggnaden och vänta in när uppdraget kommer så klara man den på 2min typ ist för 15h, skulle ju vilja göra samma med provinser! planera in så man matchar alla andra uppdrag innan så man får 90h bra är ju inte lättaste o missar man får man ju vänta 90h till för klara uppdraget om man inte spenderar diamanter lr om man ens har några tidsboostar då som tar slut på nån sek och kommer halvvägs på tiden!! :D om ni ens fattar vad ja menar haha
Ha en toppen Midsommar till ER ALLA <3 kram
 

Macbolan

Mästare
Hehehe..Jo Jag fattar Vad Du menar Zparwen! :)
Men att få Innogames att gå miste om den sköna pengacirkusen..blir nog svårt! :rolleyes::cool:
 

DeletedUser166

Guest
De viktiga var att ja fick mig ett gott skratt Mac, bra att du bjöd på ett litet noob misstag ;)
 
Topp