• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback Sommarsolståndet

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag visste det var något jag glömt att ändra (gjorde översättningen innan datumet var satt). Tack!
 

Rosis

Mästare
För första gången får jag ett mejl med event-valuta! Vad kul det var att se denna ämnesrad: "Nu är det dags för sommarsolståndet, Rosis!" Och så kunde jag trycka på en knapp och få 100 solbloss. :D Tack för hjälpen, alla som funderade vid det förra eventet på vad som var fel, någonstans så blev det rätt.
 

DeletedUser514

Guest
Hej.

Det är generellt roligt att se hur teamet bakom försöker ge oss mer saker att göra! Dock tycker jag (som så många andra om man läser på deras sociala medier) att detta event verkar vara väääldigt mycket svårare än tidigare event. Det är väldigt många "Klara X provinser" eller "Samla X reliker" vilket antingen betyder att man kommer tvingas mjölka turneringen och inte kunna spela den så effektivt som man önskar (då man måste vänta in korrekta uppdrag innan man tar poäng där) eller ha tillgång till många upplåsta provinser.
Jag som börjar komma uppåt i kapitlen ha ca 32 h för att låsa upp en provins. Vilken då alltså ger 8 klarade utmaningar eller 8 reliker beroende på uppdraget. Det är alltså flera uppdrag som kommer ta mig flera dagar att vänta in för att få fram provinser nog för detta.

Detta känns som en tråkig sak och kommer tyvärr troligen dra ner nöjet med eventet. Jag kommer nog personligen inte att orka investera mig fullt ut denna gången.

Sen är det som vanligt tråkigt att sådana som jag med marmor (human) som T1-boost får en ofördelaktig chans mot resterande personer som spelar. Ska det verkligen fortsätta vara så att de med större lvl1-byggnader ska ha det svårare än oss andra?
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Väldigt bra synpunkter jag ska skicka vidare det till InnoGames, jag har själv marmor och har inte tänkt på det förrän nu att det ger mig mer "motvind" pga storleken.
 

Rosis

Mästare
Jag vet inte om jag håller med, jag tycker nog att det är lite kul att man har olika förutsättningar, precis som i livet kan allt inte vara millimeterrättvist... Dessutom så får alver plats med fler fabriker än människor, så det kommer alltid att vara svårt att få till om inte spelet görs om från grunden. Men som sagt, varför det?
 

Elvenlis

Legend
@Ague! Hej gamle granne ;-)
Tänkte bara trösta dig lite. Jag har en pytteliten beta stad , kapitel 3 och jag har totalt fastnat . Har inte resurser alls för att kunna ta det antal provins delar ,vad de nu heter, som jag ska ha och dessutom är jag skitdålig på att strida, så för min lilla by där är eventet över ;-)
 

DeletedUser514

Guest
@Elvenlis, vet inte om det räknas som tröst :p
Delad sorg är dubbel sorg!
Men ja, kommer nog kunna klara av rätt mycket av eventet ändå men tror absolut inte att alla uppdrag kommer kunna lösas. Har helt enkelt inte den mentala orken att samordna turnering med provinsscout/avklarande på den nivå som det kräver.
Samtidigt så rä det ju bra att spelet erbjuder de som vill min-maxa en ordentlig utmaning!
 

DeletedUser93

Guest
Inte så vild med detta eventet. Tycker "mellanpriserna" är helt ok, men huvudpriset? Njä!
Och alla dessa strider.... Nope, not my cup of tea.
Har faktiskt inte tänkt på den orättvisa som är med T1 varor, men håller helt med dig Aque.
 

DeletedUser158

Guest
För långt event.
Inte så roliga priser heller - stonehenge är inte värd den plats den tar, känner jag. I Fenixeventet fick vi ju 3 fenixar, varav åtminstone den ena är riktigt bra - återkommande bra vid turneringar och strider. Även de andra två är så klart bra. DÄR kan vi tala bra priser.
Jag kommer att antiförtrolla min stonehenge och alla utvecklingsgrejer.

Sedan tycker jag också att det finns många svåra uppdrag. Det tar typ 90 timmar för mig att utforska en provins just nu. Det är sjukt lång tid. Och som andra säger: alla dessa strider och att klara provinser mjölkar ju turneringen fullständigt.

Nej, det är drygt med ett så långt event. Vill bara städa upp i min stad just nu.
 

DeletedUser166

Guest
Ja tycker ändå att de var bra den här gången att dom gjort fler quest med alternativ. Sen så vet man ju att de är så här med provinser så man får ju spara mellan eventen om man kommit långt för då ger de ju ändå inga mer provins expantioner. De här eventet var dock extremt på den biten de var för mycke strider och så men om ja fastnar på nått så är de samma som Mac, ja ides inte förbereda nått så ja var tvingen uppgradera ett under till level 17 för att ha en byggnad att uppgradera de var lite segt :)

Boefst har man marmor som människa har man en ofördelaktig medvind inte motvind :) Jag tror alver har ännu större chans att ha fördel dom har väl 2 fabriker som är 2 rutor eller? har inte så bra koll på dom.

Ja tycker ändå de är bra att eventet är långt så fler hinner få de klart om dom vill, ja är mer lessen att alla quest tar slut för fort och man bara har dagliga kvar :)
( de är i vanliga fall då man planerar lite, fortfarande inte färdig med de här de är nog 4 dar bort)
 

Taj-Lej

Kändis
vilket leder till en ny fråga som jag undrat över en längre tid..men visst håller jag med om att det är ett rätt jäkla stridande...men nu över till det jag undrar över(tror bara detta är ett sätt att dra ut på tiden) hur går det när dom har gjort av med dom provinser som man får när det gäller nya gästraser ...vet ju inte vad det kostar för en provins på level 31 av köpta men har lite svårt at tro att folk är beredda att betala ännu mer för provinserna med diamanter och dom måste ju utöka kartan ska dom då ha en gräns på 60 då som jag ser det har dom verkligen bundit upp sig ...så dom här nya eventen som man ska bygga på ser jag nog som ett försök att avleda oss från ett kommande problem ...men det är bara mina funderingar

Mvh Taj
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Ja tycker ändå att de var bra den här gången att dom gjort fler quest med alternativ. Sen så vet man ju att de är så här med provinser så man får ju spara mellan eventen om man kommit långt för då ger de ju ändå inga mer provins expantioner. De här eventet var dock extremt på den biten...

Ja tycker ändå de är bra att eventet är långt så fler hinner få de klart om dom vill, ja är mer lessen att alla quest tar slut för fort och man bara har dagliga kvar :)
( de är i vanliga fall då man planerar lite, fortfarande inte färdig med de här de är nog 4 dar bort)

Ska komma ihåg att framföra det.
Där borde kanske vara i alla fall alternativ till provins-utforskningen så spelare som kommit längre inte blir "bestraffade".

hur går det när dom har gjort av med dom provinser som man får när det gäller nya gästraser ...vet ju inte vad det kostar för en provins på level 31 av köpta men har lite svårt at tro att folk är beredda att betala ännu mer för provinserna med diamanter och dom måste ju utöka kartan ska dom då ha en gräns på 60 då som jag ser det har dom verkligen bundit upp sig ...så dom här nya eventen som man ska bygga på ser jag nog som ett försök att avleda oss från ett kommande problem ...men det är bara mina funderingar

Jag antar att du menar expansioner, här kan du se hur många man kan få totalt och vad de kostar:
https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Expansioner
Förstår inte riktigt vad din fråga är eller om det bara är funderingar?
 

Taj-Lej

Kändis
Ja jag menade exp men det jag är väldigt nyfiken på är när nya gästraser kommer...man har ju hittills fått en exp minst per ras och nu är ju kartan full nästan ..sist det var så blev ju kartan större med om jag mins rätt 2exp åt 2håll och om ni nu inte tänker skippa minst 1 exp per gästras då kommer ju nya exp att kosta en hel del om man ska fylla ut kartan ...och om det är som nu så kommer det ju 2under med varje som tar upp plats om man nu vill ha dom...en annan sak som är ganska så säkert är ju att varje gästs bosättning kräver mer o mer utrymme...det är därför jag tror att dessa påbyggnadsevent är ett försök till att dra ut på tiden tills ni löst detta med nya gäster ...men varje sådant som man bygger snor ju kan man säga en exp med vägarna om man nu inte har dom i ett hörn tex ... och så blir ju byggnaderna större inte alla varje gång en gästras kommer så åter mer plats som kräver exp ... det är bara lite som jag undrar över...oss imellan så är det en sak som just nu håller mig kvar i detta spel min nyfikenhet på hur ni ska lösa det

Mvh Taj
 

Rosis

Mästare
Så mycket som Innogames överraskar åtminstone mig, och om vi dessutom tänker på alla riktigt påhittiga förslag från spelare som de får, så tror jag nog att de kommer att lösa problemet med expansioner fin-fint. Utan att göra så att spelet kräver alldeles för mycket prestanda av datorer och mobiler. Någonstans måste det ju finnas en balans mellan hur stort spelet är och vilka som klarar av att spela det med den teknik de har. Blir spelet alldeles för stort och tungt för de inte alldeles splitternya datorerna och mobila enheterna så kommer en del spelare att förloras. Och de, och vi, vill ju ha spelare som är aktiva. Nog tror jag de kommer att fixa platsbristen på ett finurligt sätt, de blir de ju så illa tvungen till. Och det behöver inte betyda att det blir ett problem för oss, eller? ;)

Angående eventet så tycker jag nog att det är en bra balans ändå med uppdragen, eftersom det måste även vara lite tuffa uppdrag för de mer erfarna spelarna. Tufft som tex i att öppna nya provinser och sånt på kartan. De som har små städer har det istället tuffare med att klara alla långa verkstads-, och fabriks-uppdrag eftersom de inte kan möblera om på samma vis. De största städerna kan smälla upp massor med lvl1 verkstäder och fabriker, och dessutom tillverka boosters som förkortar tid i Akademin, så det går att fixa provinser med planering. Man får helt enkelt se till att ha ett lager av lite bra att ha saker... :p
 
Senast ändrad:
Topp