• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback: Tävlingar

AlienPoppy

Medlem
Jag undrar vad som räknas som "ett kort med en hälsning" och att "skapa ett julkort". Skulle det kunna förtydligas inför kommande kreativa tävlingar?
 

Sompote

Tävlingsledare
Jag undrar vad som räknas som "ett kort med en hälsning" och att "skapa ett julkort". Skulle det kunna förtydligas inför kommande kreativa tävlingar?
Hej AlienPoppy!
Jag gör mitt bästa med att försöka vara tydlig i tävlingarna.
Dock, skulle det vara några frågor så tveka inte med att höra av dig! Du kan skriva här i diskussionsforumet eller direkt till mig, om du känner att det är lättare.

Mvh Sompote
 

AlienPoppy

Medlem
Hej AlienPoppy!
Jag gör mitt bästa med att försöka vara tydlig i tävlingarna.
Dock, skulle det vara några frågor så tveka inte med att höra av dig! Du kan skriva här i diskussionsforumet eller direkt till mig, om du känner att det är lättare.

Mvh Sompote
Hej Sompote!
Jag får inte starta en konversation med dig.
 

Bilagor

  • _20230110_081641.JPG
    _20230110_081641.JPG
    60,8 KB · Visningar: 32

Sompote

Tävlingsledare
Tävlingsledarens tankar om Tandriels hjärtan...

Att skapa en ny tävling varje månad är inte det lättaste. Att bara kunna jobba med text och bild är lite begränsat, speciellt om vi vill ha lite variation i tävlingarna. Och ibland kommer det en bra idé, och då är utmaningen att få ihop text och bild på ett begripligt sätt.
Och Tandriels hjärtan kändes inte allt för svårt att skapa. Ta en bild, släng in några blandade hjärtan, fyll övriga utrymmen med icke-hjärtan.
Men det var visst lite klurigare än jag trodde...
Så, när jag publicerade tävlingen, trodde jag att jag hade slängt in 35 hjärtan.

Bilden, som den ser ut med bara självklara hjärtan inlagda:
Februari hjärtan rätt svar.jpg


Sedan kom det roliga, få bilden till att verkligen likna det blandade kaos som jag föreställer mig att det blir när Tandriel blandar ihop sina trollbrygder.
Samtidigt så ville jag inte heller göra tävlingen svårare än nödvändigt. Om ingen av er ställer en fråga, då har jag uppenbarligen lyckats med att vara tydlig i vad som gäller i tävlingen, vilket är bra! Och jag ville inte ha med några otydliga hjärtan denna tävlingen, jag kände att mixen av olika figurer ändå gjorde att tävlingen lade sig på en lagom svår nivå.
Så, när bilden var färdig, gick jag in och kollade på alla övriga figurer. Finns det några "dolda" hjärtan någonstans?
Jodå, en fågel där vingarna var misstänkt hjärtformade:
66-669110_purple-love-birds-clipart-free-clipart-images-hd.png

In och dutta lite färg på fågeln så att hjärtat försvann i den offentliga tävlingsbilden. Tävlingen skulle ju inte bli svårare än nödvändigt.

Och så kommer vi till denna figuren :oops: :
104453.png


Jag tyckte jag tittade så noga. Jag såg krysset, jag såg fyrklövern, jag såg allt förutom ett hjärta. Så jag var nöjd.
Men, som nu påpekats, det är ju faktiskt fyra hjärtan i figuren. Och när du väl sett dem, så är det väldigt svårt att inte se dem.
Så tyvärr, tävlingen blev trots allt svårare.

Så, ett stort tack till er alla som tävlade, som denna gången blev utan pris.
Och jag kan bara buga respektfullt till er som har ett bättre öga för detaljer än var jag har.

Er ödmjuke tävlingsledare Sompote
 

Sompote

Tävlingsledare
Om ingen av er ställer en fråga, då har jag uppenbarligen lyckats med att vara tydlig i vad som gäller i tävlingen, vilket är bra!

Vill bara förtydliga att ni, trots denna mening, alltid är välkomna att ställa frågor när ni har funderingar om tävlingarna.
Tävlingarna är för er skull, och jag är alltid lika glad att ni återkommer till dem.
 

Mirabella77

Legend
Alltså att jag skulle missa några hjärtan! Jag som kollade bilden länge för att inte missa ;)

Grattis till alla som hade skarpa ögon ♥
 

ZpaRoW

Mästare
i princip finns de ytterligare 7 hjärtan om man vill vara petig ;) men som sagt beror hur man tolkar bilderna. om man vill tolka dem röda hjärtarna som ett rött hjärta i ett annat hjärta :p
 

Bilagor

  • hjärta.png
    hjärta.png
    725,9 KB · Visningar: 31

ZpaRoW

Mästare
håller med dem flesta, "lätta" tävlingar som denna uppskattas! även om de kan bli lite knas då man kan hitta fler hjärtan än du placera ut ;)
men grattis till dem som vann diamanter :)
 
Topp