• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback: Vintermagi

harpan

Legend
Men som jag förstått detta så spelar det ingen roll vad man börjar att skörda, för om man skördar mer av en hantverksvara, så räknas den istället, eller hur? Så fungerar ju andra uppdrag i tidigare event, tex strida i turnering eller på karta. Har man stridit 5 av 15 strider i relikturneringen, och sedan kan man inte göra mer, så syns inte de första striderna man gör på kartan. Även om det bara krävs 7 strider på kartan, så syns alltså inte de första striderna förrän man övergår den procentandel som man klarat på relikturnering. Samma antar jag att det blir när man samlar varor? Så man slipper tänka på det över huvud taget - det är bara att skörda varor. Förresten passar inte den här tråden bra i den riktiga Vintermagi tråden?
hittade den tråden nu hehe
 

Rosis

Mästare
Så många gånger man har rivit det man trodde var viktigt, eller det som inte är viktigt längre, för att bygga upp något man behöver mer. Detta spel ändras hela tiden. :cool:
 

Mammio

Mästare
så spelar det ingen roll vad man börjar att skörda, för om man skördar mer av en hantverksvara, så räknas den istället, eller hur?
Ja, så är det. I detta uppdraget går det tyvärr inte att blanda varorna, jag kan t.ex inte först skörda siden, då räknas det och sen skörda brädor, brädorna räknas då inte. Vill bara förtydliga det :)
 

Gaiona

Mästare
Ja, så är det. I detta uppdraget går det tyvärr inte att blanda varorna, jag kan t.ex inte först skörda siden, då räknas det och sen skörda brädor, brädorna räknas då inte. Vill bara förtydliga det :)
De räknas var för sig, jag råkade skörda kristall först, sen gick marmor om och då räknas marmor istället.
 

ZpaRoW

Mästare
Harpan inrikta dig bara ha BOOST fabriker ist för alla sorters! så hade du klarat uppdragen 10 gånger snabbare :) icke boost tar plats, ger mindre produkter och tar befolkning!! Bara vinn vinn på köra boost
 

harpan

Legend
dålig fantasi nu fick jag ett till uppdrag med att samla förnödenheter 13800 , var bara ett uppdrag imellan.... jaja o nu kom ett till med 3000 antingen basvaror eller handelsvaror boring
 
Senast ändrad:

Gaiona

Mästare
På elvengems.com kan man se uppdragen som kommer, de första 29 är en specifik ordning, uppdrag 30-79, 80-109, 110-129 samt 130-131 slumpas från en lista med olika uppdrag och efter det slumpas det från ytterligare en lista.

Ja, den som ger mest räknas då men det gick inte att plussa ihop dom, tyvärr
Det som pandan ger räknades inte :mad: (hade räknat med det, så jag skyndade inte på produktionen för basvaran) men ex.vis Handelsman och Pepparkaksgården m.fl. som genererar material räknas...
 

DeletedUser166

Guest
Då man kommer till bonus uppdragen så finns de ett quest : Producera Krigarmasker, dekorativa pelare och träkistor 5 gånger med en fabrik från nuvarande eller förra kapitlet. Ja han ju känna vilket hällvetes tungt quest, de behövs ju dock bara göra en av dessa så för att hindra andra från att hinna bli svarta i ögonen så kanske man borde byta ut och mot eller :D
 

harpan

Legend
Å nej, 3000 basvaror igen, tredje gången... :eek:
jag vet sååå boring men började "spara" på kristaller hade typ 600 och sen plockade jag ett gäng stål , och till min förvåning + det på så nu har jag 1145 få se nästa gång jag tar stål om allt räknas hoppas !!!!
 

harpan

Legend
jag vet sååå boring men började "spara" på kristaller hade typ 600 och sen plockade jag ett gäng stål , och till min förvåning + det på så nu har jag 1145 få se nästa gång jag tar stål om allt räknas hoppas !!!!
nix det slogs inte ihop nu ere stålet som gäller jaja bara att kämpa på
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Feedback från brödraskapet Ragnaröks spelare:

"tycker det är kasst i jämförelse med det gamla. Det kostar mycket mer och ger mycket mindre. Innan kunde man i alla fall styra liiite var man ville lägga sin "eventvaluta" men nu är det helt enkelt för dyrt. Uppdragen kanske inte kommer direkt efter varandra, men varannan gång. Jag menar HUR många förnödenheter, basvaror eller grossistgrejor kan en person orka med?"

"Skittråkigt. Kostar mer än det smakar."

"Dyrt handla med grossisten 9 gånger o den kommer varannan gång orkar man inte, denna visionsdimma som ska vara med gå tillbaka till gamla man hade en lista vad som skulle göras,sen var det bra,för att få alla 10 utveckling till pepparkakshuset lär du göra 200 uppdrag om det ens räcker och få skit men tömma staden. Missnöjd,fortsätter detta gör jag inge fler event"

"Det blir mycket svårare att klara av att få alla delarna av en set-byggnad, eller att få alla delarna för att kunna utveckla sin byggnad på det här sättet. Om meningen är att det ska kännas mer rättvist så har man skjutit vid sidan om målet. För mig är det avskräckande på något sätt och inte alls lika roligt."

"håller med övriga" (3 stycken)

"kul o öppna julklappar haha nä jag tycker det va bättre förr "

"ja inte helt bra, men betydligt bättre priser/vinster än BÄ!"

"Obs Ironi: det är väl okej`=) allra helst när det kommer varannan gång så där tre till fyra gånger älskar det ---o så många julklappar jag får öppna jippy och alla pepparkakshus man får bygga det är ju rena rama (rolf) en juldröm `=)"

Uppdaterar när fler svar inkommer, men ingen har än så länge sagt att de tycker att det är ett bra system.
Star
 
Senast ändrad:

DeletedUser166

Guest
Jag gillar inte upplägget hur man tar priserna och kommer aldrig lägga nå pengar/diamanter så länge de är så här.
Questen tycker ja dock är helt okej. de är första gången imo som questen inte låser en totalt. Man kan göra quest hur länge man vill och de finns inga omöjliga quest. Dom ger inte mer än 20 rosetter då man kommer till bonus questen men de spelar ingen roll, den del av de här eventet tycker ja är skit bra.
 

Liliros

Legend
Då man kommer till bonus uppdragen så finns de ett quest : Producera Krigarmasker, dekorativa pelare och träkistor 5 gånger med en fabrik från nuvarande eller förra kapitlet. Ja han ju känna vilket hällvetes tungt quest, de behövs ju dock bara göra en av dessa så för att hindra andra från att hinna bli svarta i ögonen så kanske man borde byta ut och mot eller :D
Hahaha, jag kan riktigt se de där uppretade, svarta ögonen stirra mot skärmen... Kul beskrivet. :D
 
Topp