• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback: Vintermagi

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag har hittat ett fel i ett av uppdragen där man ska producera 2 verktygslådor (verkstadens 1 dags produktion).
I uppdraget står det träkistor istället vilket så klart förvirrar en del (inte minst för dem som inte har brädor som boostvara).

För de som inte har brädor som boostvara borde ni märka om ni får uppdraget eftersom ni inte borde behöva producera träkistor.
För er som har brädor som boostvara kan det vara lite svårt att veta vilket eftersom det finns ett uppdrag där ni faktiskt ska producera träkistor.
Tills det blivit fixat kan ni skicka in en ticket till supporten om ni är osäkra på om ni är på det uppdraget eller inte.
Producerar ni träkistor och de inte räknas så är ni antagligen på detta uppdraget, gör samma då, skicka in en ticket så hjälper jag er så ni inte går miste om tiden ni lagt på att producera träkistor.

Jag ber om ursäkt för problem som uppstått/uppstår på grund av detta.
 

Aurene

Legend
Gillar inte riktigt denna jul event, grafiken med byggklossar/hammare, lite barnsligt i mitt tycke, och jag vill inte ha pepparkaks huset i min mark vår och sommar ;) men jag spelar som jag skulle annars göra också dagligen, ifall jag skulle vinna portalproduktioner djurmat :) stort minus att kännande varor räknas inte med, så om jag kör endast kännande så står de still med varor, jag gillar inte bygg och riv stilen så det är ingen allternativ. ;)
 

DeletedUser598

Guest
Lite feedback

1. Istället för hammare till pepparkakshuset låt det bygga sig själv? Tog en jäkla tid att använda 50 hammare :)
2. Shuffleknappen borde inte skumpa om brädet när den dyker upp utan när man trycker på den. Flera gånger hade man rensat halva brädet och får då upp shuffle.... får börja om gjort halva brädet och får den där **** knappen igen.... Vissa daily priser vill man ju ha ;)
3. Alternativet *2 (gånger 2) vore kanon om man kunde välja när man kan använda den T.ex denna öppnade klapp vill jag ha två av .... kanske vore en liten mer lyxgrej men när man ändå feedbackar :p
 

Macbolan

Mästare
En fråga:
Vad händer Om man först får 2x ..och sedan Spionglaset?
Får man Då 4 presenter att avslöjas??..:p

I övrigt gillar Jag Pepparkaksgubben som klappar till olika prylar...en skön snubbe! :cool:
 

DeletedUser598

Guest
En fråga:
Vad händer Om man först får 2x ..och sedan Spionglaset?
Får man Då 4 presenter att avslöjas??..:p

I övrigt gillar Jag Pepparkaksgubben som klappar till olika prylar...en skön snubbe! :cool:
ja exakt du får se dubbelt så mycket innehåll i paket om du har *2 aktivt och väljer paket med spionglas
 

Zippi

Medlem
Jag tycker att det är lite taskigt att tvinga oss att handla hos den svindyra grossisten. Men gör jag inte det så kan jag inte gå vidare i wintermagin
 

ZpaRoW

Mästare
Zippi kan förstå om man får det uppdraget 2 gånger på en dag så svider det, men en gång så kör man ju 1-2 gånger med pengar på tier1, båda produkterna och sen samma med verktygen! Borde det inte bli allt för dyrt!
Uppdragen gillar ja verkligen, lite sugit med 15 visonsdimma dock, sen köpa massa kp, blir mycket köpande genom åren så dem blir ju inte billigare direkt efter eventen år ut och år in! ;) Verkar vara betydligt svårare att få Stora priset till lvl 10 men då den är inget ja är intresserad av detta event så blir det inte så mycket fokus på detta! Kul med lite nytänkade med julklapparna MEN inget ja gillar iaf, känns som oddsen var myycket bättre att kunna få dagliga priset lr det man mer önskade sig på dem förra eventen!
 

Gaiona

Mästare
Å nej, 3000 basvaror igen, tredje gången... :eek:
Har tappat räkningen på det uppdraget men det känns som om det är minst var tredje uppdrag (nästan varannan) som är 3000 basvaror, någon gång kom det även 2480 (eller vilken siffra det nu var) trä, stål eller marmor (givetvis räknades de inte tillsammans...)

Det är så seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt!
 

Josefin89

Legend
Har tappat räkningen på det uppdraget men det känns som om det är minst var tredje uppdrag (nästan varannan) som är 3000 basvaror, någon gång kom det även 2480 (eller vilken siffra det nu var) trä, stål eller marmor (givetvis räknades de inte tillsammans...)

Det är så seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt!
Är inne på bonusuppdrag som bara ger 20 rosetter så nu är det ännu segare.. :rolleyes::( men snart är hela pepparkakshuset uppgraderat :D
 

DeletedUser575

Guest
Oj, men hur många artefakter har man då samlat ihop? Hinner man få tio om man vill? Är inte aktuellt för mig, jag spelar enbart för att få andra saker denna gång, men intresserad för framtida event.
 

Gaiona

Mästare
Har tappat räkningen på det uppdraget men det känns som om det är minst var tredje uppdrag (nästan varannan) som är 3000 basvaror, någon gång kom det även 2480 (eller vilken siffra det nu var) trä, stål eller marmor (givetvis räknades de inte tillsammans...)

Det är så seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt!
Det skulle vara trevligt om inno i fortsättningen kunde sänka sannolikheten åtminstone lite grann att just sådana här uppdrag kommer så ofta.

Nu har jag fått ett till...
 

Gaiona

Mästare
Skulle vara trevligt om det gick att se i spelet hur många uppdrag som man gjort i eventet.
Får det månne att räkna ut hur många uppdrag man gjort (åtminstone innan bonusuppdragen)?

I det uppdrag som vi gör nu är belöningen 42 sidenband, det verkar ju öka med ett för varje uppdrag så rimligtvis borde man kunna ta reda på hur många uppdrag som gjorts.
 

Gaiona

Mästare
44 sidenband nu men har fastnat på att forska fram en teknologi eller skaffa 20 visionsdimma som jag fått minst tre gånger...

Blir lite dyrt att köpa en massa kunskapspoäng och materialet börjar tryta för att skaffa kp i provinserna och det tar väldigt lång tid och resurser för att skaffa 20 visionsdimma.

Jag skulle önska att inno begränsade hur många gånger man kan få ett och samma uppdrag, vissa uppdrag är bara för jobbiga att få fler än två - tre gånger, andra klarat man lätt så som producera eller skaffa förnödenheter.
 
Topp