• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Flytta/Byta Underverk?!

Jättebra förslag att kunna flytta UV till lagret utan att förlora de nivåer den är på!! Man kan ju redan idag flytta eventbyggen och annat till lagret så det borde vara en självklarhet att även uv:n kan bytas ut. Det skulle ge nya dimensioner till spelet!! Jag röstar för!!
/Vic
 

Madam Citta

Medlem
Helt Rätt Griza...det finns inga problem i detta...OM man Inte nödvändigt Måste skapa ett "Problem" som Inte existerar!
Redan Idag..så dumpas det UV av spelare...som vill satsa på något annat UV.. Och inte skapar detta några problem...eller??
Dumpar man ett UV..så försvinner lagda Kp...Men ett UV som läggs i lagret kan ha kvar sina Kp samt Nivå...utan några problem...

Hela idén faller om nivån inte behålls, det är ju detsamma som att ta bort det. Och de flesta tycker nog att risken att förlora några kp är värd att ta för möjligheten att kunna vara flexibel med sina UV.
 

Gaiona

Mästare
Hela idén faller om nivån inte behålls, det är ju detsamma som att ta bort det. Och de flesta tycker nog att risken att förlora några kp är värd att ta för möjligheten att kunna vara flexibel med sina UV.
Det som utvecklarna diskuterar är knappast de kp som man lagt själv i underverket utan de kp som andra har lagt. Någon kan ju sätta i system att lägga in ett underverk i lagret om en massa okända lagt in kp för att de inte ska få ta del av belöningen när underverket ska uppdateras, det känns inte vettigt.

Macbolans förslag att man endast ska kunna teleportera underverken då de befinner sig i runfas är ett utmärkt förslag som gör att ovan nämnda problem med kp överhuvudtaget inte kommer att bli något problem och dessutom så ger det en extra dimension till spelet med planering för att kunna lägga in underverk i lagret.

Mycket bra förslag enligt min åsikt och jag hoppas att Innogames går på det förslaget, det skulle åtminstone göra så att jag skulle bygga fler underverk.
 

Rosis

Mästare
Jag önskar att det går att flytta in under oavsett om det är runuppgradering eller ej. Det blir lite väl länge att vänta om man är på uppgradering 27 och måste vänta till nästa runuppgradering. Då känns det som om det inte går att flytta in den ändå. Så ska det vara möjligt anser jag att det ska gå oavsett. Och varför inte låta KP:na hänga kvar? Är det verkligen omöjligt att programmera det? Men det var egentligen inte en fråga, mer en retorisk en... ;) Ville mest utrycka min åsikt. Cheers! :kp::kp::kp::kp:
 

Gaiona

Mästare
Och varför inte låta KP:na hänga kvar? Är det verkligen omöjligt att programmera det?
Nej, det är klart att det inte är, jag tror bara att det handlar om vilja och tid från Innogames sida...

Rent programmeringstekniskt har de säkerligen olika listor för lagret och för det som finns i staden och då är det bökigt att lösa men om de istället lägger in de båda i samma lista och bara markerar för det som ligger i lagret (så de plötsligt inte är ute i staden) så är det mycket enklare att lösa det.
 

Macbolan

Mästare
Det borde redan idag finnas prog. koder klara för att fixa detta...eftersom man kan Dumpa UV..Utan att spelet kraschar! :p:)
Ps, Jag själv har dumpat minst 5 olika UV..under resan gång emot toppen! Det är flera 1000 Kp som dumpats..utan problem...
Det är ingen helig "Tidslinje" vi pratar Om..bara att kunna flytta en byggnad......en Byggnad som Alla andra...:cool:
 
Topp