• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nickname!

ZpaRoW

Mästare
Vet inte om det varit uppe innan men var har alla fått sina "underliga" Nickname ifrån! Finns det någon historia lr bara ni tagit på fyllan? ;)
Mitt starta när man hade köpt sin första dator och satt på mirc och skulle komma på ett nick! Många tror ja skaffat mitt från Jack Sparrow i Pirates of the Caribbean filmerna men helt fel! Satt vid datorn och kompisen sa man skulle komma på ett namn och då blunda ja och tog en bok och öppna den på en slumpad sida och peka och ordet ja pekade på var sparv! (var en fågelbok ja tagit) men tyckte det skulle vara lite häftigare så la till lite å stora bokstäver!
Det var iaf så mitt nick kom till som ja haft över 21år /ZpaRoW :D
 

Macbolan

Mästare
Jag var förtjust i pocketböcker med olika hjältar som typ Nick Carter..samt Mack Bolan! ..i min tidiga ungdom! :)
Jag fastnade för Mack Bolan..Soldaten som kom hem till ett "Krig" i sitt eget land...
..den ensamme Hämnaren som startade krig emot den Italienska Maffian på hemmaplan! :cool:
Så jag satte ihop mitt Nick utifrån detta..blev Macbolan! :);)
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Jag fick mitt nick när jag började på mIRC -94 eller -95. Då var det bara GOS och utvecklades till Gose. Det bygger på ett smeknamn som min pojkvän hade på mig ;) . Det följde mig genom alla chat och delningsprogram, DC och DC++. Hade en "liten" skräck DC-Hub där vi delade filmer med varandra.
 

RosCool

Legend
Det är mina barn som har döpt mig, en gång för många år sedan när de var små. Ja drygt 10 år sedan. De var särskilt förtjusta i rosor och ville att just ros skulle vara med i namnet. Så det är inte att jag heter Ros-Marie eller något liknande namn. Inte ens i närheten.

Andra delen, Cool, är för att de tyckte jag var en cool mamma. Så det passade bra. Nu när de är tonåringar är jag inte lika säker på om jag är så cool längre...
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Jag valde mitt "nick" när jag för många år sedan var medlem i något som hette Beware - en rollplaying fantasysite :)
Mitt nick handlar om balans - jag är en stjärna men jag har mina skuggsidor som är ytterst användbara när jag behöver dem. Stjärnorna lyser inte utan mörker och balansen är ett måste - Så då blev det Starshadow ;)
Spelade då en skogsalv-magiker. Bilden jag använder tillsammans med mitt nick är också samma som då :cool:
Är väl i runda slängar ca 20 år sedan nu, så det är väl berättigat att kalla mig fantasynerd!
 
Någon gång i början på 90-talet läste jag en bokserie av Norska författarinnan Margit Sandemo: Sagan om isfolket. . Ett av böckerna hade titeln; "Ängel med dolda horn". Och runt -94 när jag började vara mera aktiv i cybervärlden kom jag på namnet på den boken och "DevilAngel" kändes självklart- spädd av verkligheten då folk tyckte jag oftast var riktigt snäll men att jag även kunde visa mina horn.
 

anga

Mästare
Någon gång i början på 90-talet läste jag en bokserie av Norska författarinnan Margit Sandemo: Sagan om isfolket. . Ett av böckerna hade titeln; "Ängel med dolda horn". Och runt -94 när jag började vara mera aktiv i cybervärlden kom jag på namnet på den boken och "DevilAngel" kändes självklart- spädd av verkligheten då folk tyckte jag oftast var riktigt snäll men att jag även kunde visa mina horn.
Ser fram i mot att få se dom horna hahaha Du är trevlig rolig (fast du är halvfinne) och vi bedårar dig i BS :)
 

harpan

Legend
Någon gång i början på 90-talet läste jag en bokserie av Norska författarinnan Margit Sandemo: Sagan om isfolket. . Ett av böckerna hade titeln; "Ängel med dolda horn". Och runt -94 när jag började vara mera aktiv i cybervärlden kom jag på namnet på den boken och "DevilAngel" kändes självklart- spädd av verkligheten då folk tyckte jag oftast var riktigt snäll men att jag även kunde visa mina horn.
tok läste "Sagan om isfolket" stod vid kiosken varje gång en ny bok släpptes typ 80-tal!!!
 
Topp