• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nya B-Äventyret

Taj-Lej

Kändis
Hej alla måste säga att jag är besviken på det nya upplägget ...innan var det bara varor som var lite orättvis...och samarbetet var avgörande för plaseringen men nu med magiprodukter så har dom tagit bort en hel del av rättvisan för folk som ligger i nedre listan av Rk-poäng .....vill nu varna folk att köpa deras sk äventyrpaket eftersom man inte behåller dom som blir över till nästa gång....lite lurendrejeri eftersom inga av magiprodukterna går att köpa....det är ju många som inte har så många provinser att dom får mer en kanske 1-3 av rätt sort av magiprodukterna som behövs...så ett roligt och någorlunda rättvis spel är enligt mig förstörtt...dom klar att sabba allt för dom som börjar spela

Mvh Taj
 

DeletedUser244

Guest
Förstår de som känner så! Men man har ju trots allt alla tre formler i slutet på kapitel 3 så man drabbas bara om man är väldigt ny vilket så klart är tråkigt men jag tror ytan kan vara ett större hinder än spellsen på den nivån. Däremot har man ju en fördel om man har magiakademin på nivå 5 (oavsett hur stor eller liten man är) så jag håller med om att det inte är ett så smart tillägg till BÄ av Inno om man vill att många BS gör sitt yttersta. Jag tycker det skulle va roligt om man införde stridande på något vis istället. Helst strider som man inte kan lösa med diamanter så det blir rättvist. Hade vart riktigt nice!
Jag är förresten grymt imponerad av The Order of Luna som hittills alltid gjort jättebra ifrån sig i BÄ med en hel del "mindre" spelare, de visar verkligen att man kommer långt på bra planering & samarbete, superkul :)
Såg förresten att du tror jag e man, det är jag inte ;)
Trevlig helg!

//Capriora
 

Taj-Lej

Kändis
tyvärr kan jag inte riktigt hålla med dig för om jag ville så hade jag kunnat öppna upp flera provinser och sedan ta dom i en följd som är magi ...sparar en jäkla massa tid ..dessutom är spelets överlevnad beroende av nya spelare om ni som köper diamanter inte ska lägga mer o mer på det....jag kan ju hålla med dig att magiakademin gör sitt men alla har den inte på nivå 5 ....själv är vi 4 just nu som ska få ihop det varav 1 inte kan göra varumagi och dom andra 2 har inte så att dom kommer åt den i tuneringen på grund av provinser...såklart förstår jag att det inte är något problem på eran nivå...så jag anser att det är en klar av B-Ä ...desuto kommer det där med rätvisa in här innan hade alla samma tid att göra dom olika medaljerna .... inte nu längre....så säg vad du vill ....

Mvh Taj ps trevligt att du är en tös DS
 

DeletedUser244

Guest
Jag sa ju att jag höll med dig om att spellsen inte bör va med och med tillägg att det är orättvist när man kan göra spellsen så mkt snabbare med nivå 5 akademi. Däremot tror jag även att man som ny får svårare för man har ingen yta att bygga extra BÄ-byggnader på :) Så du måste ha missförstått det jag skrev lite ;)

//Capriora
 

Taj-Lej

Kändis
Hej igen ...ja jag läste lite galet...beror nog på att folk oftast vill trycka åt mig....ber om ursäkt visst är det som du säger också ett problem med ytan ...det optimala för en spelare måste ju vara när ett kapitel är klart och man rivit en massa av dom byggnaderna som tillhörde kapitelt

Mvh Taj
 

DeletedUser345

Guest
Detta verkar vara enda tråden om det pågående BÄet (hoppas jag inte verkar som en fårskalle ifall det finns en annan tråd ;)).
1. Är det någon som vet varför det är inkonsekvent med färgsättningen? Vad jag åsyftar är att det finns ett grönt spår, ett blått spår och ett gul/rött spår. För att förvilla och försvåra kommunikationen i planeringen?
2. Äntligen finns det priser i alla 3 kistor som vi mindre spelare utan manaproduktion har nytta av.

//MA
 

Macbolan

Mästare
Jag är förresten grymt imponerad av The Order of Luna som hittills alltid gjort jättebra ifrån sig i BÄ med en hel del "mindre" spelare, de visar verkligen att man kommer långt på bra planering & samarbete, superkul :)
Såg förresten att du tror jag e man, det är jag inte ;)
Trevlig helg!
//Capriora

Tjenis Cap!...Kul å höra att Du Inte e nån Karl iaf...:);)

Men Vad det gäller det lilla gänget "The Order of Luna"...så råkade dom ta efter Ert lilla ""kryp/fuskhål med att fixa in en "Farmstad"! :rolleyes:
(..kolla in Flasho som ligger näst sist i Lunas gäng!)
Då ser man Vad en "Farmstad"..kan göra för att förändra förutsättningarna!...även för ett litet gäng! :D

Är detta framtiden för detta spelet??
..skall Vi behöva bygga dubbla eller tredubbla städer...för att hela tiden kunna anpassa oss efter..OM det är Turnering?...eller skall vi trycka in vår "Farmstad" vid "Äventyren"...och sen ha en "Huvudstad"...som Vi bygger och progressar i lugnt mak...för Rankpoints..??
Bara Min reflektion....
Mvh
Mac
 

DeletedUser164

Guest
Du har rätt Macbolan, tack vare ett "kryphål/fuskhål" så ser märker man av skillnaden direkt som gör att Aslan leder med bara ynka 200 poäng över The Order of Luna. Planering, aktivitet och förberedelser verkar dock inte riktigt prioriteras Aslan då en spelare rev en massa byggnader sista äventyrsdagen för att bygga upp verkstäder. Varför inte göra det tidigare? Dålig ledning och planering, spendera mer tid på det än att få utlopp för din personlighetsstörning i forumet :D The Order of Luna har presterat grymt bra i alla tre turneringar och förtjänar beröm, för de lyckas iaf med saker som Aslan saknar. "Farmstad" i all ära, men räkna ihop antalet öppnade expansionsrutor och skillnaden där mellan brödraskapen så kommer du nog märka att Aslan har mer yta att arbeta med. Men som sagt, med dålig ledning och planering blir inte aktiviteten på topp och det resulterar i en spännande kamp :)

När det gäller framtiden för spelet så får du gärna utveckla dina tankar (helst gärna efter äventyret så att du verkligen kan koncentrera dig på att slå de du kallar för det lilla gänget). Det låter nämligen mycket intressant. Skall en "farmstad" tillhöra aktiva spelare som då ersätter "huvudstäderna" i brödraskapet? Om det är så du reflekterar så kan jag meddela dig att du kanske hellre vill att priset ska tillfalla din "huvudstad". Hur ska "farmstäder" kunna gå med i Aslan som har 100k poäng som inträdeskrav? Hur ser en "turneringsstad" ut?

Nä du Macbolan, du är bara ett troll, men ett rikt sådant :) Man försöker hålla en ödmjuk sida för det mesta, men nu är det dags att dra fram lite fakta som du gärna får uppfatta som skryt för jag vet att det kommer störa dig :)
#1 Vi har klarat den 10:e kistan många gånger. Väldigt många gånger. I sträck dessutom, inte var 4:e eller 5:e vecka. Utan att ha några "turneringsstäder" :)
#2 Vi ligger först i brödraskapsrankingen. Trots att vi inte har några antagningskrav när det gäller poäng :)
#3 Vi har alltid vunnit brödraskapsäventyren. Oavsett om vi är en spelare mindre eller har en "farmstad" så har vi vunnit.
 

DeletedUser166

Guest
Tycker de här äventyret var bättre än dom föregående tack vare att man fick spendera mer tid på kartan än i de där surhålet hade gärna sett att de var ännu mer steg på kartan. De var mer rättvist pga att varorna var bortplockade vilket gav dom mindre en bättre chans. De är betydligt enklare att fixa magi medaljerna än att lösa varorna speciellt då man kan fixa spellsen från turneringen och kistor men de ger ändå oss som har level 5 på akademin en stor fördel.
Tycker fortfarande att belöningarna är ett skämt, kommer man top 3 får man ju en bra byggnad men under de är ju belöning kontra ansträngning i förhållande till alla event å turneringar inte ens i närheten lämplig. Tycker de borde stoppas in ett system där alla under top 3 får en 8timmars tidsboost per 2000/3000 poäng dom drar in MINST. De har blivit en förbättring med kp belöningen ni lagt in men de är inte nära nog, de här är de som tar mest planering, mest plats och mest samarbete för att komma nånstans då borde även belöningen va hyffsad.
 

Macbolan

Mästare
Men för att återigen diskutera dess sk. "Farmstäder"!
..så har jag full förståelse för att mindre gillen som typ Luna..tar in nån farmstad...för att kunna hävda sig!
Men när "jättegillet" Serenity som leder med över 1 Miljon poäng..känner sig nödgade av att anv..farmstäder..???
Då luktar det illa!! :confused:

Men det ligger väl i Serenitys Moral o Kultur att försöka fuska så mkt det går...Ni har väl redan serverrekordet i members med multibla konton? :rolleyes::p

Kolla in IsQueen,s eget lilla gille som heter My kingdom! :rolleyes:
Hon håller redan på att bygga sin stad: Foxen till en Ny Farmstad...:eek:

Att köra med multibla konton/städer för att "Dopa" era UV..var tillräckligt Illa för detta spelet!
Men när Ni även förstör det roligaste Eventet som Vi hade.."Äventyret"!...då är F*N måttet rågat!!:mad:
..kanske dax för ett allmänt upprop om Bojkott!?
/Just my 50 Cent/
/Mac
 

DeletedUser164

Guest
Så här är blir det alltid när du inte vinner, då kommer avundssjukan fram. Se till vad du själv kan förbättra nästa gång istället för att gnälla och låta bitter, för lättkränkhet är ingen fin syn :)
Att anklaga oss för att förstöra det roligaste eventet är lågt. Själv skulle jag vilja hävda att er bristande ledning och aktivitet tog ett rejält steg tillbaka jämfört med innan. Att skillnaden på cirka 6000 poäng skulle påverkas av en endaste spelare låter inte direkt logiskt :) Tänk efter först innan du skriver, bara ett gott råd :)
 

Taj-Lej

Kändis
Hej och som vanligt en massa beskyllningar ...kan vi inte komma överens om att skippa hänvisningar till tex mail som man påstår att man fått från andra spelare ...går ju inte att bemöta...slippa påhopp om flera konton utan att säga vilken som har det och i så fall vilka konton det gäller innan dess lär ju vi inte komma längre ,,,ville bara säga det

Mvh Taj
 

DeletedUser166

Guest
Mac de är förbjudet att boosta ett konto med ett annat oavsett om de är varor eller kp. SÅ anmäl dom du misstänker, så dom som är skyldiga åker dit.
Sen så vet ja att du ofta är ute och cyklar i dina anklagelser. Ertzor tex använder inte diamanter till turnering, nån i dit brödraskap borde ha insikt i hur en turnerings provins blir uppbyggd och varför man kan gå hårt nästan hela tiden, de är inte så avancerat.
Sen så blir ja jävligt lack då du skriver att de ingår i vår moral att fuska, skulle nån ens antyda att dom fuska så skull ja hänga ut dom fortare än fan.
 

Taj-Lej

Kändis
Hej alla blev nyfiken efter sista inlägget här ...hur kan det vara förbjudet om man nu får ha flera konton ?

Mvh taj
 

DeletedUser166

Guest
Du kan kolla på punkt 7 i spelregler där står de tydligt. Du får ha flera konton men du får inte använda nått konto till att boosta dom andra med varor eller kp de är inte tillåtet ens om de är olika spelare.
 

Taj-Lej

Kändis
Okej ...men hur ska man tolka det ...det dy säger är ju om det även är olika spelare så är det inte okej...och om det stämmer så är alla rk-trådar ogiltliga även om dom gynnar fler än en spelare ...om man ska hårdra sajer till sin spets eftersom det gynnar ett fåtal...dessutom hur ska man kolla det...bara undrar

Mvh Taj
 

DeletedUser166

Guest
Nä de håller ja inte riktigt med om "Att använda ett "push-konto" är förbjudet. Detta är definierat när obalanserad rutinresurs (resurser, kunskapspoäng m.m.) förflyttas från ett konto till ett annat även om involverade konton inte ägs av samma spelare." De som gör att ja inte håller med är ordet obalanserad vilket kp-trådarna inte är. Jag skulle tolka de som envägs överföring av kp eller resurser och då menar jag inte att de bhöver va 100% men till en överhängande fördel för ett konto.
 

Taj-Lej

Kändis
okej jag undrar forfarade var den sk gränsen går och vem som bestämmer det ...ska ge dig ett exp ...marianna i mitt gille stod och väntade på vertyg för att kunna gå vidare i uppdragen i tråden under tiden satte hon in 16 kp i ett under hos mig...skulle någon ha kollat det så verkar det ju som hon ger mig fördelar eftersom hon är så liten ..hon hade oturen att hamna ute i ödemarken av hennes kartlagda provinser så är över hälften sk guldgruvor tyvärr hade hon inget eget under klart för dom kp,na

Mvh Taj
 
Topp