• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nya B-Äventyret

DeletedUser166

Guest
nä de tycker ja inte är nära nån gräns. De måste ju va systematiskt.
 

Macbolan

Mästare
Hej Taj-Lej!
När andra spelare anv. sina KP för att lägga i Ditt UV...så är det helt okej..precis som att lägga Kp hos varandra inom BS!
Men när du startar en massa olika konton och städer...för att boosta din egen sk. "Huvudstad"...så kallas det för "Pushing"..och är emot reglerna!
Tyvärr så har inte Innogames "Verktygen" ännu..för att förhindra detta..trots att det är emot deras egna regler!
Förhoppningsvis blir det ändringar inom en snar framtid...:cool:
Mvh
Mac
Ps. Kommenterar Inte Vukkens personliga påhopp...:rolleyes:
 

Taj-Lej

Kändis
hej alla igen jag tar min fråga lite längre samma marianna fast i detta exp tillhör hon inte mitt gille utan är singel och hon körde fast i f-tråden och lägger 16 eller mera i mitt under skulle inte det se ut som jag blev boostat...hon ligger som sagt i utkanten av världsmapen har inga egna under...enligt ditt förslag mac skulle hon inte kunna lägga i någons under utan hon skulle sitta fast och förlora kp tills hon fått ihop tillräckligt med verktyg ...undrar nu om nya spelare som hamnar i ödemarken ... hur tusan ska dom ha ens en uns till chans att forsätta ...kan tillägga utan oss hade hon ingen som putsar henne

Mvh Taj ps hur många skulle inte misstänka dubbla konton i detta fall?
 

Macbolan

Mästare
Jag tycker det är helt Okej..att få KP av en ANNAN spelare....så om Marianne vill lägga sina KP i din Stads UV..så är Det helt okej! :)
Mitt förslag handlar Om att...Det krävs ett rejält avstånd för egna konton/städer...för att förhindra "Pushing" ifrån egna städer/konton!

Så länge Du Taj-Lej...Själv inte har ett konto som heter Marianne...så är det helt Oki för henne att lägga KP i din stads UV!
..asså Ditt eget konto...Sorry Om jag e "Övertydlig" nu...:rolleyes::cool:
Mvh
Mac
 

Taj-Lej

Kändis
hej igen alla ...ni undrar säkert lite varför jag sätter upp vissa exp... jag gör det för att jag vill veta vad som är okej eftersom man får ha flera konton (eftersom detta spel är så långsamnt så är det ju ingen som helst konst att ha flera städer allra helst sedan dom försämrade klockspiran som gör att dom flesta nöjer sig med att puts sina egna gillen plus ett fåtal utanför det)...så jag tar detta med marianna ett steg längre låt oss nu anta att jag o marianna är samma person samma sak som i exp ovan ..mao jag har kört fast i f-tråden och eftersom dom flesta nu har kp-trådar så sätter jag ju givetvis in dom kp jag får i ett som jag kan få tillbaka ifrån men bara när jag kör fast och måste vänta på varor eller typ verktyg .. här kommer ett till nu är det i samma gille så avstånd kan ju inte stoppa det så är det okej om man är i samma gille

Mvh Taj
 

Macbolan

Mästare
Hej igeen!
Vi drar det en gång till Taj! ;)
Du får gärna sätta in dina KP i en annan spelares UV...så länge denna spelare INTE är Dig själv under ett annat namn/konto...
Oavsett Om Du har Alla dina olika konton i samma BS...så kallas det för "Pushing"..när du stödjer dina egna konton/städer/namn...
Mvh
Mac
 

Taj-Lej

Kändis
okej inte samma person ..men nu ändrar vi lite vi säger att marianna är en i mitt hushåll som spelar detta spel med vad gäller då ?

Mvh Taj ps ingen konst att kringgå föregående exp det är ju bara att sskapa en kp-tråd och sätta på någon annan som senare sätter i ditt konto
 

Taj-Lej

Kändis
hej alla jag vill bara veta vad som är rimligt och inte rimligt med flera konton om nu någon undrar över mina frågeställningar

Mvh Taj ps anser att problemet med övergivna städer är större problem
 

DeletedUser164

Guest
Mac, kul att att du för ett liv i alla trådar :) Alla våra medlemmar i Serenity är med på lång sikt, inte för att hoppa in och ut vid BÄ :) Jag hörde inte dig klaga när IsQueen inte var aktiv i det andra brödraskapsäventyret och inte heller när hon sålde av byggnader så att ni kröp närmare i brödraskapsrankingen. Men nu när vi vinner med nästan 6000 poäng så verkar du tro att det är enbart tack vare henne. Det säger väldigt mycket om din kunskap, och det är synd att man inte kan köpa IQ för diamanter för isf så kanske vi hade haft en vettig och givande diskussion :D

När det gäller Flasho så hoppas jag på att någon från The Order of Luna kommer in på forumet och börjar försvara dina påhopp. Den spelaren har varit med i brödraskapet ett bra tag, och att du ska lägga dig i och gnälla hur en spelare bygger upp sin stad är bara patetiskt, det är typiskt Macbolanskt :)
 

Macbolan

Mästare
Hej Vukken!
Din kritik är under all "Kritik"! :p
Just Nu ägnar Du dig åt personpåhopp i din ilska! :eek::oops:
...så skärp till dig gosse! :cool:
..försök att hålla Dig till konstruktiv kritik istället....för Ditt resonemang börjar tappa All verklighetsförankring!..tyvärr! :confused:
Mvh
Mac
 

DeletedUser164

Guest
Min konstruktiva kritik är riktad mot ditt gnäll och okunskap, så därför har jag tagit på mig att utveckla och utbilda dig :) Tycker det är oerhört kul att du verkligen tror att en endaste spelare gör en skillnad på 6000 poäng :) Du får inte tro att jag blir ilsk på dig, tycker du är en underhållande person med en ganska oseriös framtoning :)
 

Macbolan

Mästare
Min konstruktiva kritik är riktad mot ditt gnäll och okunskap, så därför har jag tagit på mig att utveckla och utbilda dig
Hahaha!...Jag antar Ditt erbjudande!
Du får hemskt gärna utveckla o utbilda Mig...ska bli väldigt intressant att ta del av din begåvning och livserfarenhet! :cool::D

Du får inte tro att jag blir ilsk på dig, tycker du är en underhållande person med en ganska oseriös framtoning :)
Det beror nog mest på Dig själv...för att Du själv är helt oseriös i dina kommentarer...och undviker kärnämnet! :cool:
Mvh
Mac
 

DeletedUser164

Guest
Underbart att du har antagit erbjudandet om utveckling och utbildning :D Vi börjar med några enkla punkter :)

  1. Läs andras inlägg noggrant.
  2. Försök svara sakligt på andras inlägg.
  3. Undvik att vrida ändra frågeställningarna när du vet att du har fel.
  4. Det är acceptabelt att fråga när man inte förstår.
  5. Var öppen för andras åsikter.
  6. Skriv inte en massa strunt enbart för att provocera.
  7. Ha en god ton i forumet.
  8. Försök se saker och ting från andras synvinklar.
  9. Rannsaka dig själv, ibland måste man ändra sig själv innan man kan ändra andra.
  10. Börja om på punkt 1.
Försök nu förklara hur en spelare göra en skillnad på 6000 poäng :D
 

Macbolan

Mästare
Hej!
Tycker dina punkter är helt förträffligt Bra!
Jag vet inte Var du hittade dom...Men jag rekommenderar att Du läser dom själv verkligt noggrant...innan Du "Trollar" vidar

Försök nu förklara hur en spelare göra en skillnad på 6000 poäng :D
Ööh!? Vad menar Du?
Jag har Aldrig påstått att EN spelare gör en skillnad på 6000 poäng!...det är Din egen tolkning kring er Farmstad!
Ni är ett BS som leder med över 1 Miljon..jag tror Det är kombinationen av Er överlägsenhet samt denna Farmstad..som gör att Ni vinner med över 6k poäng....tycker dock att det är vittnar om dålig självkänsla..när man måste ta till medel som en Farmstad...för att säkra en vinst i förväg...trots att man är överlägsna i ranking...:cool:
Mvh
Mac
 

DeletedUser164

Guest
Då fortsätter vi utbildningen :D

Ni leder med nästan 5 miljoner över The Order of Luna :D Ni har utan tvekan mer yta att tillgå för ett äventyr än dom, men du har snöat in på att en "farmstad" gör skillnaden :D Du förstår ju fortfarande inte att vi och The Order of Luna planerade och genomförde ett bättre äventyr än er för att vi är mer kompetenta och aktiva. Sanningen svider :D
 

Macbolan

Mästare
YEP!.."Sanningen svider"! :rolleyes:
The Order of Luna...visade verkligen "sanningen"....att en "Farmstad" gör rejäl skillnad...även för ett litet BS!

Problemet kvarstår...skall Vi acceptera "Farmstäder som ett naturligt inslag..när det blir dax för "Äventyr"?
..skall Vi ha olika städer..som Vi kan joina BS med ...när det funkar Bäst?...Det är detta jag undrar över?
Mvh
Mac
 

DeletedUser164

Guest
The Order of Luna har inget som är en "farmstad", spelaren har varit med i det brödraskapet länge och har inte hoppat in och ut ur brödraskapet. Serenity har en spelare som gör comeback och som bygger upp sin stad på nytt. Eftersom du inte kan förstå detta så ska jag försöka med en ny taktik :D
Ni förlorade på dålig ledning, planering och aktivitet :D :D :D
Hur kommer det sig att att inte hela Aslan förberedde sig innan äventyret? Hur kommer det sig att en av era spelare börjar riva byggnader för att bygga verkstäder och fabriker när det enbart är en dag kvar av äventyret? Men visst, lev i vanföreställningen att det beror på något som du vill klassificera som "farmstäder" :D

Var går gränsen förresten mellan en vanlig stad och en "farmstad" i ditt tycke? Om man river 10 byggnader? 20? 50? Eller beror det på hur mycket ledig yta? Hur klassificerar du en "farmstad"?
 
Topp