• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Sommarsolstånd - Event - Tips, diskussion mm

DeletedUser132

Guest
Alltid trevlig med mer aktivitet o utmaningar är alltid välkomna :)

Satte igång med full fart... samla in o producera.. MEN nästa uppdrag som dök upp var..
Klara 20 möten eller ha 200 provinser. Detta gjorde att jag tappade sugen direkt..

20 möten, förmodar det menas 20 attacker.. inte en chans har stora problem med att få mina trupper att överleva, för att få reliker och provinser för utvidgning. Har i dagsläget 78 provinser av de 200 som krävs i ett alternativ. INTE en chans.. o känns helt omotiverat att få 11 månstenar.

Uppdraget före var producera 2 Avancerade verktyg, men stapeln visade 3 (skrivfel)
 

DeletedUser

Guest
Hej Wolverina. Jag har också begränsat med resurser, men detta uppdrag ligger kvar under hela sommarsolståndet, så vi har tid till dettta. Vet inte om du kollat mer i wikin men här är en länk annars: https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Sommarsolståndet

Saxade också detta från https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/sommarevent-sommarsolståndet-är-här.446/#post-1418

"Eventet kommer vara igång från 8:e augusti tills kl. 23:59 29:e augusti och kommer innehålla flera delar."

Det innebär att vi kan tjäna lite poäng på att göra det vi normalt redan gör.
 

DeletedUser

Guest
Och det var inte meningen att låta mästrande utan mer ett hejarop av typen: "kom igen, det här fixar vi med lite tid"
 

DeletedUser85

Guest
Håller med Havgrim här, 20 attacker på tre veckor borde väl inte vara oöverkomligt? Men det går nog lättare än så, för med "möten" är de strider man förhandlar sig ur med varor inkluderade :cool:
Så 20 reliker från provinserna är vad man behöver och de man tagit genom strid och de man förhandlat till sig med varor räknas lika här :)
 

DeletedUser158

Guest
Trevligt med sommarsolståndet, även om alla fel och buggar är lite besvärliga (som när man klarar ett uppdrag, men spelet inte registrerar det, så man måste göra om det igen).
Men det jag tänkte skriva här var att min gubbe försvann! Under sommarsolståndet finns ju 4 ansikten (uppdragen) vid sidan. Nu har jag hållit på med sommarsolståndet, och gjort en hel del av de uppdragen. Det sista jag gjorde var "producera 10 drycker (0/50)". Jag samlade ihop 50 drycker och fick mitt pris. Sedan försvann gubben vid sidan av skärmen, så nu har jag bara 3 stycken! Innebär det att jag inte kan ta del av eventet mer? Jag har inte ens fått en av de där speciella byggnaderna. Jag har samlat ihop typ 110 solar av 150.
Jättetråkigt om det bara är slut nu, om jag inte kan få chans att få någon av de där byggnaderna!
Det vore jättesnällt om ni ville förklara vad som händer nu - om något händer nu (förutom det där uppdraget som kommer en gång om dagen).
Tack för hand.
 

Grizabella

Kändis
Sommarsolståndet är, förutom att det kommer ett par månader för sent, ett mycket trevligt event med lagom svåra uppdrag och finfina byggnader varav flera ger både mycket befolkning och mycket lycka. Det tackar jag för och ser fram emot att kunna få upp eventets unika byggnader.

Texterna i uppdragen för detta event stämmer inte överens med vad mätaren för uppdraget anger och det gör uppdragen mycket frustrerande att försöka lösa i och med att det är annorlunda i vart och vartannat uppdrag. Känslan jag får är att man sent i designarbetet kom fram till att uppdragen var för lätta och ändrade det i all hast utan att ha tid eller ork till att även gå igenom texterna och ändra dessa. Detta tycker jag som mångårig spelare av Innogames spel inte är acceptabelt även med hänsyn taget till att det är ett riktigt bra och underhållande gratisspel.

Bättre än så här kan ni, Innogames! G.
 
Senast ändrad:

DeletedUser192

Guest
Trevligt event, men sååå irriterande ibland!
Har uppdrag att uppgradera 4 byggnader till nivå 5 eller högre.
Att det inte stämmer med 4 byggnader kan man se eftersom mätaren visar 5, så inga problem där.
Men det är tydligen inte nivå 5 eller mer man ska uppgradera till, byggde 3 nivå 5 uppgraderingar samtidigt och ingen registrerades!
Så tydligen är det en högre level som krävs att uppgradera till, det går inte att se utan man får gissa vad det ska va istället.
Såååå dåligt!!!
 

DeletedUser135

Guest
Till nästa gång ni startar ett event så se till att texten till uppdragen stämmer överens med det som verkligen gäller.

Det minsta man kan begära är ju att ni kontrollerar texten innan ni driftsätter något, som det är nu verkar det minst sagt slarvigt gjort.
 

DeletedUser3

Guest
Till nästa gång ni startar ett event så se till att texten till uppdragen stämmer överens med det som verkligen gäller.

Det minsta man kan begära är ju att ni kontrollerar texten innan ni driftsätter något, som det är nu verkar det minst sagt slarvigt gjort.

Hej Ronya!

Jag håller med dig om att det inte är kul att när det är strul i så basala saker som en beskrivning. Däremot så kan jag försäkra dig om att allting var klappat, kart och kontrollerat innan eventet gick live. Problemet var att något fel skedde vid lanseringen och det drabbade alla länder, inte bara Sverige. Förhoppningsvis har allt fixats nu till nästa gång och vi kan undvika att samma olycka sker igen. Tack för att du delar med dig!
 

Grizabella

Kändis
Tyckte det var trist avslut på ett annars bra event när både uppdragsseriens uppdragsgivare och den dagliga uppdragsgivaren försvann utan någon avslutande inlägg, pris eller ens ett "tack och hej då". Det blir en liten tomhetskänsla där man undrar varför man ansträngde sig när man inte får någon slags avslut på det hela. Känns som att det behöver bli bättre till nästa gång. G.
 
Topp