• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Stridsbalans

Taj-Lej

Kändis
hej jag undrar när det kommer att balanseras för soldaternas minskade stridsförmåga

som det är nu så ökar ju motståndet med varje forskning o exp som sätts ut och så har det ju hållit på i ett bar tag nu + uppgraderingar av undren
man kan ju inte öka upp dom rena stridsundren mer än till nivå 30 för över får det ju motsatt verkan det vill säga att man får större motstånd
visst finns det stridsinsatser i akademin men dom är ju rätt sällsynta o påverkar bara magiker o bilbågars stridskrafter
och detta var min fråga

Mvh Taj
 

ZpaRoW

Mästare
Tänk dig nästa kapitel då Taj-Lej, ännu mer expansioner (köpa 2 expansioner för 1000kr som gör allt ännu svårare) HAHAH, mera underverk, mer uppgraderingar ojj nu kan du tillverka 10 000 soldater extra MEN ist dör 100k fler i varje strid... allt blir ännu svårare att strida! Sen undrar ja varför ska alla underverk göra de svårare, vad har typ militärkloster för orsak att göra förhandlingar "svårare" lr kristallfyren för orsak att strida svårare? ska dem göra så alla eventbyggnader man har ute svårare oxå som flammande fenixen som ökar stridsboosten lr brunbjörnen som ger en soldater??
 

Elvenlis

Legend
Tänk dig nästa kapitel då Taj-Lej, ännu mer expansioner (köpa 2 expansioner för 1000kr som gör allt ännu svårare) HAHAH, mera underverk, mer uppgraderingar ojj nu kan du tillverka 10 000 soldater extra MEN ist dör 100k fler i varje strid... allt blir ännu svårare att strida! Sen undrar ja varför ska alla underverk göra de svårare, vad har typ militärkloster för orsak att göra förhandlingar "svårare" lr kristallfyren för orsak att strida svårare? ska dem göra så alla eventbyggnader man har ute svårare oxå som flammande fenixen som ökar stridsboosten lr brunbjörnen som ger en soldater??
Oj då..tänkte sätta ut kristallfyren men fattade inte att det blir svårare att strida,,,jag är skitdålig på det som det är så tack för varningen :)
 

Taj-Lej

Kändis
nej eventbyggnader ska inte på verka om jag uppfattat det rätt men det finns en skillnad på varor o strid
men det jag ville belysa med denna fråga var att att stridsstyrkan blir svagare o vagare utan att jag kan påverka det utan att få tag på instanser
jag ska nu ge er ett exp på vad jag menar...obs att detta inte är den formel i % som inno beräknar med utan för att föeklara så att det blir fattbart för alla...hoppas jag lol
som utgångspunkt har jag använt den punkt då alla soldater får 3 stjärnor
undren jag valt är stormens nålar och berghallar båda på nivå 30 samt en fiktiv plats i turneringen där motståndet är desamma som dina styrkor som du ställer upp vilket är i detta fall 5000 ...och för varor å är det 5000 inga instanser förekommer stormens nålar är på 40% och bergshallar är på 252% och exp löper som sagt för båda från att alla soldater bli 3 stjärniga fram till kap 18 och varge exp och forskning ger 100 till

start 5000 soldater mot 5000 soldater tillkommer till kap 5 stadsexp = 500 +62 forskningar = 6200 slut 5000 soldater mot 11700 på samma nivå i turneringen
start 5000 varor tillkommer till kap 18 samma som ovan ....varor 11700

här kommer skillnaden om jag kulle uppgradera ett annat under säg till nivå 10 å tillkommer för båda ju 1000 av soldater o varor till båda exp
som stridande kan jag inte underlätta det utan instanser el den flammande fenix men det kan dom som använder varor genom att bygga ytligare en fabrik ... en annan skillnad är att när du har erlagt varorna så är provinsen vunnen och å kan man göra så läänge man har lust att ha en enformig stad lol
som stridande kommer du till en punkt sedan är det stopp du kan ha hur många soldater som helst det hjälper inte ett dugg
blev mer utdraget än tänkt

Mvh Taj
 

ZpaRoW

Mästare
Taj förstod hur du tänkte i början.. :) efter lvl 31 så ökar ju inte stridsboosten lr något sådant utan bara blir svårare ist! därför är ja tjurig på inno att dem drar alla underverk över en kam! tycker inte en byggnad som är inriktar sig på Krig/Strid ska göra de "svårare" att förhandla! Då ska man isf bara bygga en stad som enbart har underverk som är av en sort om man vill strida lr tvärtom! sen har alla olika spelstilar.. :)
eventbyggnader påverkar inte svårigheten var bara en sak som ja sa för dem ger ju en boost oxå så varför dras inte dem in i kalkylen! lite som när folk köper expansioner för bli större, ojj nu slänger ja ut 1000kr för få 2 expansioner JIPPI kan man få plats med 2 nya underverk ATTANS nu ökar svårighetsgraden ÄNNU mer, först av du har 2 expansioner ute till + oxå 2 underverk extra som och som ökar svårigheten när dem lvlas upp!!
sen nya konceptet med kriga/förhandla så frågar man sig varför köpa saker när man blir straffad ist... haha ne ja är inte bitter ;)
 

Jian

Mästare
Om det ska vara så här svårt från nivå 31på byggnader och så seeegt som det beskrivs i andra inlägg är det väl
bäst att lägga av efter kap 13 Anumi
 

Gaiona

Mästare
Om det ska vara så här svårt från nivå 31på byggnader och så seeegt som det beskrivs i andra inlägg är det väl
bäst att lägga av efter kap 13 Anumi
Ju svårare spelet blir, desto mer utmanande, det ska ju inte vara för enkelt för då blir det bara tråkigt.
 

Macbolan

Mästare
Och så gnäller vissa på att Elves of Anarchy Inte tar Guld i Spiran varje Vecka!? :rolleyes: Hmm!
På Vår Poängnivå är det betydligt tuffare att kriga! :cool:
Trevligt att Taj.lej förklarade denna biten för oss Alla! :)
 
Topp