• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyhet Turneringsförändringar

Mirabella77

Legend
Helt toppen jätte bra :D De är skönt att slipa vänta att gå in i varje provins och kriga 4 gånger, trött samt i längden. Men på denna sätt gick de hur smidigt som helst ;)
 

Rosis

Mästare
Jag har också öppnat 30 provinser. Det har tagit på mina soldater riktigt bra, men så kör jag enbart med autostrid också. Nu när jag skulle ta andra stjärnan, så gick jag bara till provins 20, och då förhandlade jag de tre sista provinserna.

Jag har ganska många under på olika nivåer, men har egentligen inget som jag är beredd att ta bort, så jag får väl acceptera dessa nya förutsättningar och bli en medioker stridis. Frågan är om jag kommer att komma i närheten av att snitta på 5K, det kanske blir 2K om det fortsätter så här? :eek:o_O
 

Rosis

Mästare
Jag har fixat 5 K, men det tar mycket mer soldater än annars. Men precis som Star skrev, det var ju för att jämna ut balansen så jag köper det. Ett under har ändå åkt från min stad, och det var det där pyramid-undret. Det ska bli intressant att se nästa relikturnering om det känns bättre tack vare de under-nivåer jag minskade belastningen med. Pyramidundret var inte så snyggt, och när jag funderade ett tag på det så tyckte jag att det inte var värt at ha det kvar jämfört med vad det gav. Gillar också mindre knapptryckningar. Så skönt. Och att fler kan ta mer poäng känns super.
 

DeletedUser158

Guest
Jag har också öppnat 30 provinser. Det har tagit på mina soldater riktigt bra, men så kör jag enbart med autostrid också. Nu när jag skulle ta andra stjärnan, så gick jag bara till provins 20, och då förhandlade jag de tre sista provinserna.

Jag har ganska många under på olika nivåer, men har egentligen inget som jag är beredd att ta bort, så jag får väl acceptera dessa nya förutsättningar och bli en medioker stridis. Frågan är om jag kommer att komma i närheten av att snitta på 5K, det kanske blir 2K om det fortsätter så här? :eek:o_O
Du fixar det lätt om du lär dig manuell strid. Jag håller på med stjärna 6, upp till provins 40 nu. Det hade jag aldrig fixat med vare sig auto eller förhandlingar...
 

Rosis

Mästare
Jag har inte nerverna för att strida manuellt. Det är så tålamodskrävande, segt och tråkigt i mitt tycke, att jag avstår från att lära mig det. Det liksom kliar på mina nerver de gånger jag verkligen har försökt att förstå det här med manuella strider, så jag ids inte lägga ner den tiden. Så, jag får köra på Autostrid och stå mitt kast. :oops:
 

Mirabella77

Legend
Jag har inte nerverna för att strida manuellt. Det är så tålamodskrävande, segt och tråkigt i mitt tycke, att jag avstår från att lära mig det. Det liksom kliar på mina nerver de gånger jag verkligen har försökt att förstå det här med manuella strider, så jag ids inte lägga ner den tiden. Så, jag får köra på Autostrid och stå mitt kast. :oops:
Samma för mig har provat dom men inte gåt så bra o bara förlorar, vet att jag gör säkert fel så jag förlorar men det är ju änklare att göra auto :cool:
 

DeletedUser409

Guest
Efter att ha deltagit i den nu och fått erfara "nyheterna" måste jag höja rösten då man får se hur ändringarna påverkar oss deltagare ! Det är ju alldeles åt h-vete hur man kan fordra av oss spelare att slåss mot enheter med mellan 35000 och uppåt antal trupper. Ändå befinner jag mig rätt högt i ranking (plats 27 f.n.) och kan inte förstå hur ni tänkt ! Förbanna och har säkert flera som tycker likadant ! >>>Rena rånet och oförskämt av Er om man ska förhandla dessutom ! Kolla själva hur utfallet blivit bland oss deltagare. Oförskämt och taskigt är mitt omdöme ! Jonndahl
 

Mirabella77

Legend
Jag tycker att efter denna turneringsförändring har vi lyckats komma längre i tn fast det är ingen all-in vecka och vi kör inte hårt och tar bara de som vi har lusts med. De är fler som nu klarar att göra fler p och flesta är över 1000p! De tror jag är just på grud av att den nya tn är mycket lättare att kriga och förhandla i när man behöver bara göra 1 enda klick! :cool: Kanske blir en ritning till denna gång med! vi får se...
 

harpan

Legend
Jag tycker att efter denna turneringsförändring har vi lyckats komma längre i tn fast det är ingen all-in vecka och vi kör inte hårt och tar bara de som vi har lusts med. De är fler som nu klarar att göra fler p och flesta är över 1000p! De tror jag är just på grud av att den nya tn är mycket lättare att kriga och förhandla i när man behöver bara göra 1 enda klick! :cool: Kanske blir en ritning till denna gång med! vi får se...
nja så långt kommer nog inte vi som en ritning men ändå!!! :p
 
Topp