• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Varför ska spelet bestämma vad jag ska bygga?

Mammio

Mästare
Nu fick jag i uppdrag att bygga sex små samlarskepp och det är ett uppdrag jag inte kan avböja så varför ska jag då fortsätta spela?
Om du tar bort dina stora samlarskepp så får du plats med 3 små samlarskepp till. Överlag har jag funnit att så fort man kan bygga de små skeppen, så går det allt som allt fortare att inte ha några stora skepp, utan så många små skepp man får plats med. Så Handelscenter+Lugna Soren+Röda Pärlan+Esperia+ så många små skepp som går att putta in, samma antal av varje (alternativt behålla 1 stort skepp av varje).

Det ska inte behövas diamanter för att lösa uppdragen. Jag vet också spelare som använt teleportspellen för att få ännu mer plats just för att klara kapiteluppdragen.
 

Krita

Kändis
Fast jag har kvar ett stort samlarskepp av varje, för dom kan man köra i nio timmar, de små missar man under natten, de tar bara tre timmar i taget. Har inte räknat på det, går kanske på ett ut. Man får nog räkna med att ta bort och lägga till litet skepp efter hand, kommer ju i uppdragen oxå. Tid tar det i alla fall... tålamod är en dygd! :)
 

DeletedUser158

Guest
I början var uppdragen en hint från spelutvecklarna hur många bostäder t.ex. man behövde för att klara fortsättningen.
Mycket har förändrats med nya funktioner som gör att man lättare kan få tag i magiska byggnader, mer förtrollningar och inte minst teleportförtrollningen.
Sen det blev möjligt att kunna avböja uppdragen i nästa kapitel så har jag enbart gjort de uppdrag som föll sig naturligt genom vanligt spelande och diamantuppdragen, alla andra hoppar jag över.
Sen finns det spelare som verkligen vill göra alla uppdragen, heder åt dom för det krävs mycket jobb och tålamod.
Vår valfrihet är mycket större nu än hur spelet var de första åren :)
Helt rätt!! Det är nåt jag märker tydligt med mitt konto på den engelska servern. Har tagit mig igenom mer än halva dvärgkapitlet på 1,5 vecka. Detta beror på tidsboosts, portalboosts (de underlättar galet mycket), magiska byggnader och massvis med annat som vi inte hade lyxen att ha tillhands för några år sen. När jag var i dvärgkapitlet sist fanns inte ens några turneringar - idag tar jag mig upp till stjärna 6 på 20 provinser med min minimala stad (har bara 40k i ranking) = massvis med kunskapspoäng = springer i forskningen.
Så du har helt rätt i att nya konton har helt andra förutsättningar idag än vi hade för 4 år sen.
 

qrush

Medlem
Ingen nyhet att spelet förändrats på gott och ont. ja dom som var där för 4 år sedan kan kanske se sig omsprungna med tiden.
Turneringarna har blivit lättare för de som inte kommit så långt (typ 40k) men det jämnar ut sig i längden kan jag tro, om man orkar hålla entusiasmen uppe, ähh man kan alltid lämna och ansluta till en annan server, Inno har gott om dom. Tror dom har tom egna forum
 

DeletedUser158

Guest
Ingen nyhet att spelet förändrats på gott och ont. ja dom som var där för 4 år sedan kan kanske se sig omsprungna med tiden.
Turneringarna har blivit lättare för de som inte kommit så långt (typ 40k) men det jämnar ut sig i längden kan jag tro, om man orkar hålla entusiasmen uppe, ähh man kan alltid lämna och ansluta till en annan server, Inno har gott om dom. Tror dom har tom egna forum
Det är väl bra om man orkar hålla entusiasmen uppe, tänker jag, oavsett ranking. Det är ju tråkigare för de som spelar bara för att, men är uttråkade och oengagerade och ganska trötta på det. Lite slöseri på tid, kan jag tycka. Då finns det väl bättre sätt att spendera den på än att spela inte bara en stad, utan en himla massa.
Det är inte heller svårt att hålla sig engagerad när man spelar i ett gäng som triggas av att vinna och klättra, precis som jag gör. Sist vi körde en all in-turnering klättrade vi upp till första plats av alla servrar med 290k poäng. Visserligen bidrog jag bara med 5k (det lilla antalet hittade provinser hindrade mig från att bidra mer), men för att vid det tillfället inte ens vara 30k stor tycker jag nog det var en prestation. Det är kul att vara med i ett gäng som gillar tävlingen. Inget bs på svenska servern spelar på den nivån, och kan du klandra mig för att jag söker mig till en annan server när jag har förlorat en stor del av spelglädjen på den svenska??
Jag kan knappt bärga mig tills jag spelar mitt allra första bä med mitt gille. Svenska servern har mycket att lära av dem.

Jag är också säker på att andra servrar har sina egna forum. Men varför joina ett av dem när man får sig ett riktigt gott skratt av vissa svar man får här? ;)
Sedan är jag också ganska säker på att jag fortfarande har ett konto på svenska servern, och därmed har rätt att vara i det här forumet. Så nu ska vi inte vara såna, Q.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser158

Guest
Jaså. Det får jag inte plats med utan att förstöra min lilla fotbollsplan.
 

qrush

Medlem
här är quest-listan, på italienska tror jag men google översätter hyfsat
 

DeletedUser158

Guest
Tack! Ska kolla igenom.
När min lilla studie är klar kanske jag bestämmer mig för att använda nån teleporter och trycka in ytterligare 10 finsmakarskepp. Det återstår att se om det är möjligt.
 

Legopil

Kändis
Förstår jag det rätt, att det alltid går att neka uppdrag efter man bytt kapitel?
Isåfall är det bra, för det har varit många gånger jag behövt lägga resurser på ett uppdrag som jag inte längre har någon vinning av, bara för att jag inte kunnat avböja uppdraget i kapitlet. Tex nu senast jag hade producerat all manatårar jag behövde när uppdrag efter uppdrag kom upp utan möjlighet att neka dem, tillslut satt jag där med 14k extra, tid som jag hade kunnat producera det jag behövde för att komma framåt i spelet.
 

Mammio

Mästare
Förstår jag det rätt, att det alltid går att neka uppdrag efter man bytt kapitel?
Ja, det stämmer. När du är inne i nästa kapitel kan du välja att antingen göra uppdraget eller avböja det.
Det räknas att du har bytt kapitel när du klarat Avancerade spanare (eller den första teknologin i senare kapitel).
 

Legopil

Kändis
Ja, det stämmer. När du är inne i nästa kapitel kan du välja att antingen göra uppdraget eller avböja det.
Det räknas att du har bytt kapitel när du klarat Avancerade spanare (eller den första teknologin i senare kapitel).

å¨Tack, det var en bra kunskap att ha med sig. I troll kapitlet fick jag t.o.m. återbygga gästrasbyggnader som jag hunnit riva för att komma förbi uppdrag.
 

AlienPoppy

Medlem
Talet 42 i stora röda siffror (svaret på livet, universum och allting)
Det finns ytterligare teorier kring detta tal.
Här kommer en som jag inte ens begriper(men håll till godo) : 42 (fyrtiotvå) är det naturliga talet som följer 41 och som följs av 43[1]. Det är det näst lägsta talet som har tre olika primfaktorer, och därmed är ett sfeniskt tal.

Sfeniskt tal. Minsann
 
Topp