• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyheter från Beta(kan innehålla spoilers!)

Jian

Mästare
Nej, där har du nog skrivit fel, ingen får 1000 diamanter/dag.
De olika varianterna på bonusar är anpassat för ditt specifika kapitel.
Både ja och nej. Utan att skylla ifrån mig så är det min "uppgiftslämnare" som har kommit till Dvärgnivå och där fått (när han själv översätter Gems) diamanter. Det ska naturligtvis vara Juveler.

Som vi minns från tidigare så är det svårt att översätta ibland. Det var ju något om baracken där man skulle välja den rätta "boxen" eller skulle det vara den högra ;)
 

Aurene

Legend
Liten reflektion,,, ñu går det ju åt en hel del gröna bollar och tidsboostrar för att få ihop BÄ , jag antar att nästa BÄ blir ungefär samma. I uggle eventet så går det åt en hel del gröna bollar , och tidsboostrar om man är otålig,,,, hur ska man kunna samla gröna bollar till BÄ om dom går åt i eventet?
Uppdragen är mycke likt de som var på BÄ, men vi kan välja alternativt som på ett av uppdragen:
Gain 2 Combining Catalysts or Gain 12 Relics
Place 4 Trade offers
Gröna bollar eller reliker :)
 

Jian

Mästare
Uppdragen är mycke likt de som var på BÄ, men vi kan välja alternativt som på ett av uppdragen:
Gain 2 Combining Catalysts or Gain 12 Relics
Place 4 Trade offers
Gröna bollar eller reliker :)
Hur blir det om jag lyckas få ihop 1 "grön boll" och 9 reliker - håller BÄ reda på vilket som blir först färdigt; eller missar man 9 reliker eftersom man redan har skapat 1 grön boll?
 

Gaiona

Mästare
Hur blir det om jag lyckas få ihop 1 "grön boll" och 9 reliker - håller BÄ reda på vilket som blir först färdigt; eller missar man 9 reliker eftersom man redan har skapat 1 grön boll?
Den del av uppdraget som blir färdigt först brukar räknas så du behöver inte oroa dig (hoppas jag, plötsligt kan Inno ändra sig men jag tror inte att de gör det i sådana här fall).
 

Jian

Mästare
Den del av uppdraget som blir färdigt först brukar räknas så du behöver inte oroa dig (hoppas jag, plötsligt kan Inno ändra sig men jag tror inte att de gör det i sådana här fall).
Här kan det vara fråga om vilket som går snabbare - 1 grön boll tar något mellan 24-6 tim. Reliker är lite mer svårare att beräkna tiden för. Har man en provins med "lagom" antal reliker som ligger och väntar på att bli plockade, så skulle dessa gå fortare att ordna än att vänta på den lilla gröna.
Med långtidsproduktion av grönt så skulle det kunna slumpa sig så att den gröne blev klar just efter att uppdraget presenterats sig. Det blir då 23 tim till nästa. Det kan ju vara så att 12 reliker (ursprungliga frågan - se ovan) går mycket fortare att fixa. Kanske kostar det lite ute i provinserna, kanske skulle det vara lönsamt. Detta förutsätter att uppdraget går till den som först blir färdig och inte till den som först lämnade in "ett svar"
 

Gaiona

Mästare
Detta förutsätter att uppdraget går till den som först blir färdig och inte till den som först lämnade in "ett svar"
Det brukar gå till den som först är färdig, det är min erfarenhet åtminstone men eftersom jag inte kan se källkoden bakom så vet jag inte säkert, det är Innogames som håller koll på det.
 

Aurene

Legend
Hur blir det om jag lyckas få ihop 1 "grön boll" och 9 reliker - håller BÄ reda på vilket som blir först färdigt; eller missar man 9 reliker eftersom man redan har skapat 1 grön boll?
Den som blir färdig först, reliker kan man skaffa både från världskartan och från turneringar, gröna bollar från magiakademin och månstensbibliotek om man har lyckas få en sådan från spiran, dock måste den ha alla byggnader länkade, och tillverkningstider varierar. För nästa BÄ har vi gott om tid att spara "bollarna" om man vill, gissar att nästa BÄ är runt mitten av januari :)
 

Jian

Mästare
Har varit inne på Betan och sett deras forskningslist - mycket snitsigare än den som finns här.
Anamma nya forskningsrön snabbt - ialla fall utseendet ;)
 

Gaiona

Mästare
Eftersom de kör den på betan så kommer den säkerligen till oss andra med när de är nöjda, det kanske finns buggar i den som de vill rätta innan de släpper den uppdateringen.
 

Mammio

Mästare
Ändringar i Spiran!
13:e december växer en förändrad Spira upp i Elvenars Beta-värld. Förändringarna kommer att vara i 6 veckor eller längre, dessutom kan nya förändringar göras inom denna perioden.

Månstensbiblioteksetet kommer att tas bort och Fenix-artefakter läggs till istället. Artefakterna kan användas till att utveckla Flammande Fenix, Stormig Fenix och Gyllene Fenix. För de spelare som inte redan äger dessa byggnader (antingen i staden eller i lagret), kan steg 1-versionen tillverkas i magiakademin.

För spelare i kapitel 3 till 5 byter vi ut Portalförtjänst 10% instant med Förnödenhetsgåva 50% instant, eftersom Portalförtjänsterna bara blir användbara från kapitel 6 och framåt. Samma ändring tillämpas för portalförtjänster 15%, 25% och 50% som ska ersättas med Förnödenhetsgåva 100%.

I belöningskistorna kommer det att läggas till förnödenhetsgåva 20 % och fenix-artefakter kommer också att finnas i flera av dessa kistor.
I de mystiska kistorna blir det också förändringar: Myntregn 20 % och förnödenhetsgåva 20 % läggs till i sällsynta kistor. Tidsbooster 8 timmar läggs till i episka kistor. De episka och legendariska kistorna innehåller en fenix-artefakt.

Innehållet i kistorna är som vanligt uppdelat i procentuella chanser för att ge vinst.

Här är annonseringen och här är spelarnas feedback.
 

RosCool

Legend
Ändringar i Spiran!
13:e december växer en förändrad Spira upp i Elvenars Beta-värld. Förändringarna kommer att vara i 6 veckor eller längre, dessutom kan nya förändringar göras inom denna perioden.

Månstensbiblioteksetet kommer att tas bort och Fenix-artefakter läggs till istället. Artefakterna kan användas till att utveckla Flammande Fenix, Stormig Fenix och Gyllene Fenix. För de spelare som inte redan äger dessa byggnader (antingen i staden eller i lagret), kan steg 1-versionen tillverkas i magiakademin.

För spelare i kapitel 3 till 5 byter vi ut Portalförtjänst 10% instant med Förnödenhetsgåva 50% instant, eftersom Portalförtjänsterna bara blir användbara från kapitel 6 och framåt. Samma ändring tillämpas för portalförtjänster 15%, 25% och 50% som ska ersättas med Förnödenhetsgåva 100%.

I belöningskistorna kommer det att läggas till förnödenhetsgåva 20 % och fenix-artefakter kommer också att finnas i flera av dessa kistor.
I de mystiska kistorna blir det också förändringar: Myntregn 20 % och förnödenhetsgåva 20 % läggs till i sällsynta kistor. Tidsbooster 8 timmar läggs till i episka kistor. De episka och legendariska kistorna innehåller en fenix-artefakt.

Innehållet i kistorna är som vanligt uppdelat i procentuella chanser för att ge vinst.

Här är annonseringen och här är spelarnas feedback.

Men alla besvärjelsefragment är kvar? Det var ju dem man ville bli av med. Inte biblioteket.
 

Mammio

Mästare
Fragmenten kommer att vara kvar, ja, men hur de olika procentsatserna ligger vet jag inte ännu.

Jag vet att spelutvecklarna ser på fler användningsområden för fragmenten.
 
Topp