• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Sökresultat

  1. Josef Knecht

    Inskickad Scroll-funktion i turneringen

    Hej. Jag skulle vilja ha en scroll-funktion i turneringen direkt mellan möjliga provinser. Dvs möjligheten att när man är inne i en provins trycka på en pil för att direkt ta sig till nästa provins (t.ex. nästa i ordningen). Det är rätt ofta man har provinser man inte vill fortsätta med utan man...
  2. Josef Knecht

    Dålig information om nya Brödraskapsäventyret

    Hej och tack för svar. Ja, nedräkningen startade 48h innan BÄ, men det brukar ju även komma ut information via "trumpetikonen" en bit innan. Denna information kom som sagt 5 min efter start. Lite sent då att informera om att man borde gå med i ett Brödraskap... Någonting med timingen verkar ha...
  3. Josef Knecht

    Dålig information om nya Brödraskapsäventyret

    Hej. Normalt kommer ju information ca en vecka innan ett Brödraskapsäventyr så man hinner förbereda sig lite, men inget alls dök upp förrän ca 5 minuter efter att Brödraskapsäventyret startat, och detta innehöll bl.a. påminnelse om att man skall gå med i ett Brödraskap för att kunna ta del av...
  4. Josef Knecht

    Bekräftat Magiakademin styr om produktion själv

    Spelar normalt på android och när jag satte på mobilen och spelet i morse ser jag att magakademin själv ändrat all produktion till "inspirerande meditation" från att ha varit på "kombinationskatalysator" (gäller alla fem rutorna vilka jag ställde in kvällen innan). Väldigt mysko... Ser även att...
  5. Josef Knecht

    Besvarad Växelbruk

    Hej igen. Tack för att ni ändrade på det tidigare uppdraget, även om jag inte hann se resultatet. Nu har det dykt upp ett nytt uppdrag, som även det heter "växelbruk" där det verkar ha blivit fel åt det andra hållet. Det står att man skall ha 3 st fält på nivå 4 "eller högre". Men nivå 4 är...
  6. Josef Knecht

    Besvarad Växelbruk

    I era 11 (den med hoberna) finns ett obligatorisk uppdrag som heter "växelbruk", där man skall ha "ha 5 fält på nivå 2" (citerar exakt). Vet någon här om det menas EXAKT nivå 2 på dessa 5 fält, eller om det går bra även med fält på nivå 2 "eller högre"? Den senare tolkningen brukar vara den...
  7. Josef Knecht

    Inskickad Bättre symboler för alkemi/nekromanti etc

    För att förtydliga lite. Det är ffa inne i kårerna när man skall välja olika produktionsalternativ som det är för litet.
  8. Josef Knecht

    Inskickad Bättre symboler för alkemi/nekromanti etc

    Nja. Det är ju tre till likadana... även de med svart resp. röd bakgrund. Två av dem är extra lika (se ovan) eftersom bägge har samma stjärna i sig...
  9. Josef Knecht

    Inskickad Bättre symboler för alkemi/nekromanti etc

    I era 10 introduceras ett antal byggnader och bosättningsresurser runt skolområdet (alkemi/nekromanti etc.). Problemet är att de sex mest avancerade av dessa resurser har symboler som är väldigt små och ytterst lika varandra. Det är rejält svårt att se skillnad på dem om man spelar på en vanlig...
  10. Josef Knecht

    Inte ett fel Uppdrag som kräver 7st 22+ verkstäder?

    OK. Då förstår jag, och tack för svar. Mitt tips är att helt enkelt ta bort dessa uppdrag och ersätta dem med andra. Om man inte kan formulera uppdragen så att man lätt begriper dem är det ju stört omöjligt att spela. Alternativet är att skriva ut exakt vad som avses och krävs inklusive detta...
  11. Josef Knecht

    Inte ett fel Uppdrag som kräver 7st 22+ verkstäder?

    Jo, jag hade totalt 6 st på denna nivå (medräknat både magiska och normala). Men texten kräver 7 st. Dvs det torde fortfarande vara något fel i texten.
  12. Josef Knecht

    Inte ett fel Uppdrag som kräver 7st 22+ verkstäder?

    Jag är i era IX och fick ett märkligt obligatoriskt uppdrag som krävde 7st verkstäder av storlek 22 eller högre. Det blev dock grönt ljus trots att jag inte uppfyllde detta krav (hade 7st verkstäder men bara 6 av dessa på denna höga nivå). Torde vara ett fel i texten, annars är det ett extremt...
  13. Josef Knecht

    Besvarad Poäng för olika saker i Brödraskapsäventyret?

    OK, tack. Det här vore annars bra information att ha på wikin kan jag tycka...
  14. Josef Knecht

    Besvarad Poäng för olika saker i Brödraskapsäventyret?

    En fråga som jag inte har hittat svar på i Wikin. Var kan man se mer exakt vilka rankingpoäng man får för olika saker i Brödraskapsäventyret? Gäller ffa virveln och enstaka noder på kartan. Jag ser siffrar 50 stå i virveln, men vet ej om det är poängen, och/eller om denna poäng förändrar på...
  15. Josef Knecht

    Fixat Uråldrigt löfte, 5x5 eller 6x6?

    Detta är en väldigt liten bugg, men en smula irriterande... Specialbyggnaderna i setet "Uråldrigt löfte" är i den förklarande bilden ritade på en rutnät med 5x5 rutor, men visar sig i verkligheten vara 6x6 rutor stort. Inget stort fel som sagt, men lite irriterande om man har planerat plats för...
  16. Josef Knecht

    Besvarad Möjlighet att se väganslutningsbehov i blå byggda byggnader

    OK. Tack för svar. Jag visste inte detta, ffa eftersom det är så väldigt många olika byggnader att det är lite svårt att få just denna överblick.
  17. Josef Knecht

    Besvarad Möjlighet att se väganslutningsbehov i blå byggda byggnader

    Hej, Jag tycker att man borde kunna se huruvida en blå (redan byggd) byggnader har behov av väganslutning eller ej. Det syns när byggnaden är i lager men ej efter detta (däremot syns övriga krav om man klickar på den). Detta är ffa intressant när man vill flytta runt byggnader.
  18. Josef Knecht

    Event Feedback: Alkemins hemligheter

    Det dyker upp ett uppdrag (ca nr 17?), som anger att man skall använda 2 st "enhetsinstanser". Vad jag förstår är detta en slags förtrollningsinstans som ger militära enheter. Problemet är att jag har inte sett några sådana i spelet under det senaste halvåret (minns dem dock från uppdrag i...
  19. Josef Knecht

    Event Feedback: Kitteln

    Tack till P3Games för (mycket) utförligt svar. Dock kan jag inte hitta svar på de frågor jag primärt ställde, dvs 1) vad en "kritisk effekt" egentligen? 2) hur de två liggande staplarna med procentuellt chans hänger ihop med varandra? På 1) vet jag fortfarande inte. Svaret på 2) gissar jag...
  20. Josef Knecht

    Event Feedback: Kitteln

    Jag har nu testat kitteln i två veckor (samt även kollat videon och läst om kitteln på Wikin) och vad jag kan se är det mycket krångel för nästan ingen effekt alls. Testade först att brygga med 52% chans och efter fem försök (dvs fem bägare) gav det inget resultat alls. Det är ca 2% risk att...
Topp