• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Å så lite Sköm Musik Igeen! :)

Rosis

Mästare
Det här var verkligen mina idoler på den tiden det begav sig, 1981, och en liten 11-årings hjärta stod i brand.


Och vill man höra den i LP varianten så är den producerad som man är van att höra den, men visst är det kul att se ens gamla idoler live också. Jag minns dem med värme. Men det kanske bara är jag också? :oops:


Den här kom 1982, då var jag 12 år, men begrep vad de sjöng om, det gjorde jag. Sådana minnen!


Även om min syster var en stor musikinspiratör för mig, så hade jag hittat de här helt på egen hand. De var nya, fräscha och så spännande. Fast jag tror att hon tyckte de var lite töntiga. :eek:
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Och även om jag bara var tre år gammal när den här låten kom, så var min syrra 11, och hade massor med kompisar. Jag tjatade mig in till min syrrans rum när hon hängde med sina kompisar. Allra helst när det var killkompisar i farten. Med korkskurvslockar var jag så oemotståndlig att jag fick vara med, även om det ibland krävdes en större portion övertalning innan min syrra gav med sig. Jag fick till och med sitta i knäna på hennes killkompisar, det var såååå spännande!. När jag många år senare började möta samma killar på krogen, och jag fick höra "men är du Xxxxxx lillasyrra? Då har du ju suttit i mitt knä när du var liten!" Haha, liksom.

Jag begrep inte ett ord, men ljuda till hopprep, det gjorde jag, snurrade "micken" runt och dansade som världens största rockstjärna, för jag var Susie Quatro i mina tankar:



 
Senast ändrad:
Topp