• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

BÄ,, haha

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

qrush

Medlem
Efter att ha spelat det här äventyret några dagar på en fjärdedels fart så kan man konstatera att det här är Inno´s gameplay. Vi spelar mest för att se och lära, vilket alla kommer att påstå :)
Har kommit fram till att det är ett dåligt koncept som endast gynnar INNO och det är väl deras tanke, går inte att vinna utan massor av instanser och även diamanter kan lätta upp det hela. Alla medel är tillåtna. Var ett jäkla gnäll på oss när vi vunnit med våran strategi, att ställa upp med bästa möjliga lag för att vinna, det kostade inga diamanter eller boostar. Då startades en motståndsrörelse av Rosis som hon kallade BSFM.
Jaja vi kör för att lära och vi kommer att fortsättningsvis ställa upp med bästa tänkbara lag för uppgiften utan att spendera massor med boostar eller diamanter.
Nu har vi sett hur det fungerar.
 

DeletedUser158

Guest
Efter att ha spelat det här äventyret några dagar på en fjärdedels fart så kan man konstatera att det här är Inno´s gameplay. Vi spelar mest för att se och lära, vilket alla kommer att påstå :)
Har kommit fram till att det är ett dåligt koncept som endast gynnar INNO och det är väl deras tanke, går inte att vinna utan massor av instanser och även diamanter kan lätta upp det hela. Alla medel är tillåtna. Var ett jäkla gnäll på oss när vi vunnit med våran strategi, att ställa upp med bästa möjliga lag för att vinna, det kostade inga diamanter eller boostar. Då startades en motståndsrörelse av Rosis som hon kallade BSFM.
Jaja vi kör för att lära och vi kommer att fortsättningsvis ställa upp med bästa tänkbara lag för uppgiften utan att spendera massor med boostar eller diamanter.
Nu har vi sett hur det fungerar.

Yes, nu har vi sett hur det fungerar. Och ni gör sjukt bra ifrån er för att bara köra på en fjärdedels fart och dessutom har STRUNTAT i att plocka in era farmarstäder. För första gången hoppade ni faktiskt över Aladdin, och det är värt respekt, kan jag tycka. Ni kommer att förtjäna er andraplats (för ni tar er inte förbi oss, det har jag svårt att tro).

Själv tycker jag att det här äventyret har varit roligare än många andra, och för min del får de gärna behålla konceptet. Men kul har det varit - även om Prosperity inte hade legat på förstaplatsen. Det känns mer rättvist, på nåt sätt, antar jag.

Ja, man gnäller lite på armbanden och visionsdimman. Men vem bryr sig. Nu kanske ni väljer att hoppa över Aladdin hädanefter, för det som bromsar upp är inte längre statyer, utan visionsdimman är lite svårare att få.
Och även om ni förmodligen kommer att pimpa upp Aladdin ganska rejält med t1-fabriker till nästa äventyr kan man ju bara hoppas på att ni inser hur förbaskat bra ni har kämpat detta äventyret på halvfart - och utan att fuska. Och hur bra ni faktiskt är utan att behöva ta till omoraliska metoder. Man kan ju bara hoppas att ni tar med er detta till nästa äventyr, för en ärlig vinst smakar alltid bäst.

Förresten är jag en av BSFM:s största anhängare. Jag är glad att det har fått ett namn ;)
 

qrush

Medlem
Vem bestämmer Hur man definierar Fusk?
Antar att med fusk så blir man utvisad, nu har vi låtit er vinna 1 gång, kommer inte att upprepas.
Var du ens med i Prosperity förra gången Valkyrie? Jag menar så att du vet vad du pratar om.
Innos gameplay som gäller nu och vi kommer att ha strategier för detta med.
/q
 

DeletedUser158

Guest
Vem bestämmer Hur man definierar Fusk?
Antar att med fusk så blir man utvisad, nu har vi låtit er vinna 1 gång, kommer inte att upprepas.
Var du ens med i Prosperity förra gången Valkyrie? Jag menar så att du vet vad du pratar om.
Innos gameplay som gäller nu och vi kommer att ha strategier för detta med.
/q
Har jag nämnt något om förra bä? Jag tänker på alla de andra äventyren jag har varit med i Birka och vi har varit era största motståndare. Vinsterna var alltid extra ljuva när ni körde all in med era farmarstäder - och ändå förlorade.... Bä när det var som bäst. Sen har ju Birka valt att inte köra bä de senaste gångerna, vilket vi väl kan säga att vi gav ER vinsten.

Är det inte fusk när man faktiskt tar in städer som är utformade bara för äventyren? I min värld är det det, och även i många andras. Inte sevens, förstås. Eller din.

Men ja, det ska bli spännande nästa äventyr. Vi får se om vi kör all in då, eller väljer att ge er vinsten, precis som birka gjorde så många gånger.

/V
 

anga

Mästare
Flyttar in godisskålarna hit :) men väntar fortfarande på den där jäkla ölen, vem skulle ta med den hahaha
 

DeletedUser158

Guest
VIN är för kvinnor i högklackat jag går i mysbyxor o har tofflor haha
Ja jag sitter nerkrupen under täcket i pyjamasbyxor med rosa elefanter på mig och en tröja med stjärnor på, nyduschad och allt. Här är det mys hela vägen. Men vin är tyvärr det enda i alkoholväg jag har hemma.....
 

qrush

Medlem
Man ställer upp bästa möjliga kedja för att vinna, man förlitar sig inte på tidsboostar eller andra instanser, eller för den del diamanter.
Jag tror inte Inno haft en tanke på att stoppa oss, ett litet BS från Sverige.
Snarare så har de tänkt hur kan vi få in mer inkomst i det här spelet?
Vi kommer att fortsätta ställa upp bästa bs´t för uppdraget sen kan ju ni fortsätta skälla på oss.
med våran strategi kan även det minsta bsét vinna, behövs inte miljoner av boostar :) som ni har sparat på er.
Sen Valkyrie, du anger felaktigt att vi förlorat när vi gått all-in så jag får be moderator att ta bort ditt felaktiga påstående.
/q
 

DeletedUser158

Guest
Man ställer upp bästa möjliga kedja för att vinna, man förlitar sig inte på tidsboostar eller andra instanser, eller för den del diamanter.
Jag tror inte Inno haft en tanke på att stoppa oss, ett litet BS från Sverige.
Snarare så har de tänkt hur kan vi få in mer inkomst i det här spelet?
Vi kommer att fortsätta ställa upp bästa bs´t för uppdraget sen kan ju ni fortsätta skälla på oss.
med våran strategi kan även det minsta bsét vinna, behövs inte miljoner av boostar :) som ni har sparat på er.
Sen Valkyrie, du anger felaktigt att vi förlorat när vi gått all-in så jag får be moderator att ta bort ditt felaktiga påstående.
/q
Haha
Ja, minsta bs kan vinna med er strategi. Absolut. Men sen återstår ju frågan hur snygg er strategi egentligen är.
Och jag lovar dig, mina tidsboosts är reserverade till att bygga trupper så att jag kan leverera i turneringarna.

Och förresten har du rätt i att inno tänker ekonomi. Det har synts långa vägar i flera, flera år. Ibland undrar man om de inte skäms där borta, för hur de bär sig åt med att locka folk att diamanta. Men självklart måste Inno få intäkter för att saker ska kunna gå runt. Annars hade vi inte haft ett spel längre

Nähä du! Det är inte felaktigt! Det vet du lika väl som jag, så moderatorn kan behålla det, tycker jag. Var nu inte en barnrumpa, Q, och hitta inte på sagor.

/V
 

Gaiona

Mästare
Man måste inte spela Elvenar eller något annat av Innogames spel men oavsett vilket så är det omöjligt att få fram ett omfattande spel utan att tjäna pengar för att kunna vidareutveckla spelet.

Vilket sätt man väljer för att dra in pengar skiljer sig mellan olika spelutvecklare men det finns några olika varianter, ex:
  • Man kan som Innogames ha vissa saker i spelet som kostar riktiga pengar och dra in pengar den vägen men man måste inte betala för att kunna spela.
  • Man kan dra in pengar via reklam vilket är ett vanligt koncept för att kunna finansiera utvecklingen, en del kombinerar detta med att sälja saker för pengar.
  • Man kan sälja spelet för pengar som måste läggas ut innan man kan spela, en del kombinerar detta med åtminstone den första varianten men kanske även med reklam.
Det är möjligt att det finns fler varianter men utan finansiering i en eller annan form är det ohållbart att utveckla ett omfattande spel (eller andra programvaror) som kräver tusentals betalda mantimmar (förutom då open source, se mer i nästa stycke). Ju mer pengar de drar in desto större budget har de för utveckling men det är klart att de vill kunna få en vinst förutom detta.

Visst finns det enkla spel som en person eller några vänner lagt upp för nedladdning (eller onlinespel) som inte har någon finansiering alls utan bara är upplagda för nöjes skull men dessa spel kan knappast växa sig speciellt stora, det finns ju även spel med öppen källkod (open source) med massor med frivilliga insatser, här finns en lista med sådana projekt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp