• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Brödraskapsäventyrs-farmarmedlemmar-motståndsrörelsen BSFM

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Rosis

Mästare
Hej!

Nu tänker jag sticka ut hakan lite.

De som byter Brödraskap i live-världarna; från och med den sekunden som ett Brödraskapsäventyr annonseras på Beta, ska inte kunna delta i det kommande Brödraskapsäventyret på live-världarna. Även om det då dröjer mer än två veckor innan Äventyret startar hos oss eftersom Beta ligger före, så kan detta hindra de så kallade farmarstäderna som många tar in tillfälligt bara för att vinna Brödraskapsäventyren till varje pris. Så vill ett Brödraskap absolut ha sina farmarstäder, så får de dras med dem hela tiden, för att kunna ha dem med i ett äventyr.

Detta skulle premiera de Brödraskap som tar hand om sina medlemmar, och låter dem stanna hela tiden. Det finns säkert många nackdelar med mitt förslag som jag inte har tänkt på, och jag kommer säkert få höra dem också, men det kan vara fler som tycker att det faktiskt är ett bra förslag? Och kanske InnoGames skulle överväga något sådant? Eller? Kom med era synpunkter. Ska bli intressant att se vad ni säger om detta.

Och vill ni bli medlem i BSFM - Brödraskapsäventyrs-farmarmedlemmar-motståndsrörelsen - så kan valfri medlemssumma skickas till mig. ;)
:diamond::diamond::diamond: Gärna i form av diamanter :diamond::diamond::diamond:
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Fast det där med konton spelar ingen roll, det är ju Farmarstäder ändå som tas in oavsett vem som äger kontot. Så med mitt förslag slipper man det. De som inte gör så drabbas inte av detta förslag alls.
 

DeletedUser158

Guest
Ja, kolla bara den där Anden i flaska-staden, tror jag den heter. Inte riktigt säker på kontots namn... men kan ju kolla efter om det skulle vara av intresse för Inno. Skulle vara kul att se hur länge kontot har bs efter äventyret.
:/
Ledsamt.

Rosis förslag är kanske nåt att fundera över?
 
Senast redigerad av en moderator:

anga

Mästare
Denna sak har redan varit på tapeten många gånger, och inget kommer att göras åt saken. Men jag vann en badanka i alla fall :) för jag gissade rätt vem som fick lämna för magiska lampan spelaren. Mina spelare tuffar på och vi sa top 10 skulle vi vara nöjda, då vi inte har någon magisk lampa att trolla med. Stolt över mina små kycklingar :) Trevlig helg alla gobitar ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 

Rosis

Mästare
Jag lade inte det här förslaget för att peka ut makar, fruar, hundar, katter, barn, eller barnbarn som spelar på samma IP-nummer som någon annan spelare, utan jag ville komma med en lösning på ett problem som InnoGames faktiskt inte verkar vilja ta tag i. För flera spelare för dem är mera inkomster. Men på detta vis så kan man få det att lösa sig ändå, om Inno nappar på idén?
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
5.4 Du kan som användare bara ha ett konto per spelvärld (ett delområde i ett spel). Förutom i de nedladdade apparna kan du även logga in på ditt konto genom spelets respektive webbsida. Att skapa flera konton ("multi-konton") i en spelvärld (oavsett om genom nedladdade mobilappar eller spelens websidor) är förbjudet och kan beivras med omedelbar spärrning eller med extraordinär uppsägning av licensavtalet. Eventuella krav från dig i detta fall kommer inte att beaktas.

källa innogames allmänna villkor: https://legal.innogames.com/portal/se/agb

problem solved :)

Jag gissar att det ligger där på grund av InnoGames äldre spel där det inte är tillåtet att ha mer än ett konto.
Men på Elvenar är det ok att ha mer än ett konto.
Här är spelreglerna för Elvenar: https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/spelregler.1487/
 

DeletedUser158

Guest
Jag gissar att det ligger där på grund av InnoGames äldre spel där det inte är tillåtet att ha mer än ett konto.
Men på Elvenar är det ok att ha mer än ett konto.
Här är spelreglerna för Elvenar: https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/spelregler.1487/
Men det är tillåtet att ta in farmarstäder som Aladdin i ett bs bara för att vinna äventyren? Ja, de har ju lagt in tre magiska bostäder där. Då går det att se mellan fingrarna på omoraliskt spel, antar jag :rolleyes:
 

DeletedUser598

Guest
Jag gissar att det ligger där på grund av InnoGames äldre spel där det inte är tillåtet att ha mer än ett konto.
Men på Elvenar är det ok att ha mer än ett konto.
Här är spelreglerna för Elvenar: https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/spelregler.1487/
då borde dom nog länka om till den sidan istället för de allmänna villkor som är på Elvenars inloggningssidan idag. :)

allmänna villkor.PNG
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Nej vi vet att ni håller dem bakom ryggen. Har ni gjort de senaste 4-5 äventyren. Men som sagt, magiska bostäder och diamanter köper mkt annat än bara de magiska bostäderna. :rolleyes:
Alla spelare bedöms lika, detta är ett speldesign problem och inte ett problem där vi ska stänga av och förbjuda.
Förhoppningsvis kan InnoGames hitta en lösning i spelet som gör att denna strategi inte längre kan användas.

då borde dom nog länka om till den sidan istället för de allmänna villkor som är på Elvenars inloggningssidan idag. :)
Jag ska upplysa InnoGames om att de borde göra något åt den punkten eftersom den inte är samma för alla spel.
 

DeletedUser158

Guest
Alla spelare bedöms lika, detta är ett speldesign problem och inte ett problem där vi ska stänga av och förbjuda.
Förhoppningsvis kan InnoGames hitta en lösning i spelet som gör att denna strategi inte längre kan användas.


Jag ska upplysa InnoGames om att de borde göra något åt den punkten eftersom den inte är samma för alla spel.

Det lär aldrig hända så länge pengar trillar in. Är väl mer troligt att relevanta brödraskap en dag rannsakar sig själva och försöker sig på en ärlig vinst. Men även det är väl inte särskilt troligt att det händer. Men man får ju försöka vara optimist och hoppas kan man.
finns du måhända i ett av dessa bs?
 

Rosis

Mästare
Vad konstigt det blir i en tråd när spelare som tydligen känner sig utpekade försvinner och tar bort sina inlägg från tråden... det ser ut som om vi svarar på ingenting här... Men ni som läser detta ska veta att det fanns betydligt fler svar i denna tråd innan förslaget blev inskickat. Jag törs i alla fall stå för vad jag tycker. Tillsammans med några få fler. Tack för att ni finns, Val och anga. Och skulle vi inte ha samma åsikter så gör ju inte det något heller, man kan alltid tycka olika. Kram på er!
 

DeletedUser158

Guest
Vad konstigt det blir i en tråd när spelare som tydligen känner sig utpekade försvinner och tar bort sina inlägg från tråden... det ser ut som om vi svarar på ingenting här... Men ni som läser detta ska veta att det fanns betydligt fler svar i denna tråd innan förslaget blev inskickat. Jag törs i alla fall stå för vad jag tycker. Tillsammans med några få fler. Tack för att ni finns, Val och anga. Och skulle vi inte ha samma åsikter så gör ju inte det något heller, man kan alltid tycka olika. Kram på er!
De har tagit bort massvis med inlägg, till och med det där jag skrev till Anga med ett hjärta på. För att inte förvirra folk, hävdar de... ska bli kul att se hur länge detta är kvar...
Kan också vara så att Crowmics blev bortplockade, att han inte gjorde det själv. Men vem vet.

Och tack för att du och Prosperity finns. Ett av de två bästa brödraskapen (tre med finaste Northland) jag har varit i. ❤❤❤

Om jag hade gillat uttrycket ”lol” hade jag lollat nu. :D
 
Senast redigerad av en moderator:

Taj-Lej

Kändis
fattar inte ett dugg vad är problemet ....för vinsterna är ju lika med noll .. för min del får gärna inno lägga ner det .. .
som sagt va så den dan det är värt att spela då kommer det i en annan dager ...när vinsterna motsvarar den tid man lägger på det ...innan dess så kvittar det mig

mvh Taj
 

DeletedUser158

Guest
fattar inte ett dugg vad är problemet ....för vinsterna är ju lika med noll .. för min del får gärna inno lägga ner det .. .
som sagt va så den dan det är värt att spela då kommer det i en annan dager ...när vinsterna motsvarar den tid man lägger på det ...innan dess så kvittar det mig

mvh Taj
Ja, visst vore det bra om Inno la ner äventyren helt. De är seriöst skittråkiga, och skamligt kassa priser.
 

Rosis

Mästare
Jag både håller med er och inte. Det är kul när ett BS verkligen bestämmer sig för att spela järnet tillsammans. Eller när man bestämmer sig för att ta det lugnt, och så liksom bara oops, vi råkade få en trofé för att vi drogs med lite... Som det hände oss förra gången det var äventyr. Men visst borde det vara bättre priser. och mer sällan. Bördraksapsäventyr max två gånger per år, då kanske det skulle vara mer intressant. :cool:
 

DeletedUser158

Guest
Jag både håller med er och inte. Det är kul när ett BS verkligen bestämmer sig för att spela järnet tillsammans. Eller när man bestämmer sig för att ta det lugnt, och så liksom bara oops, vi råkade få en trofé för att vi drogs med lite... Som det hände oss förra gången det var äventyr. Men visst borde det vara bättre priser. och mer sällan. Bördraksapsäventyr max två gånger per år, då kanske det skulle vara mer intressant,
Ja precis. Det är bra för sammanhållningen också. Men kanske dags att de förnyar eller gör nåt nytt. Äventyren känns urtvättade och det är knappt nåt brödraskap som bryr sig om det mer. Och sju dagar!! Jag tycker 6 dagar är för många. På sin höjd 4. Och så kan de hålla tiden jämn hädanefter.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp