• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Brödraskapsäventyrs-farmarmedlemmar-motståndsrörelsen BSFM

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

potter

Mästare
fattar inte ett dugg vad är problemet ....för vinsterna är ju lika med noll .. för min del får gärna inno lägga ner det .. .
som sagt va så den dan det är värt att spela då kommer det i en annan dager ...när vinsterna motsvarar den tid man lägger på det ...innan dess så kvittar det mig

mvh Taj
Ibland behöver man göra sin röst hörd. Annars blir det inte någon förändring till det bättre?!.
 

potter

Mästare
Ja precis. Det är bra för sammanhållningen också. Men kanske dags att de förnyar eller gör nåt nytt. Äventyren känns urtvättade och det är knappt nåt brödraskap som bryr sig om det mer. Och sju dagar!! Jag tycker 6 dagar är för många. På sin höjd 4. Och så kan de hålla tiden jämn hädanefter.
Tidsaspekten tycker jag är alldeles förträfflig. Gärna 7 dagars event i brödraskapseventen.

Som det är nu så tycker jag man lyckats bra med tidsramen, även om vissa inte kan/vill spela dessa tider.
Så var det tidigare också att vissa tyckte det var fel/tråkigt/sämre!!

Jag tycker att man kommit till en bra kompromiss med detta.
 

Taj-Lej

Kändis
Min åsikt är att man ska vinna utan att ta in speciella farmarstäder i sitt Brödraskap, då känns vinsten mer renhårig. :cool: Därför har jag startat BSFM.

º»º©º«..»º©º«.❤ .»º©º«..»º©º«º
Stolt ambassadör i Prosperity
✰.*★ ˚ ˛ ˚ ✰. ˚ ˚ ღ. * ˛ ˚. ✰ ˚ * ˚ ★*.✰
vadå renhårigt ...de var för tusan mer renhårigt (läs rättvisare ) innan man kunde flytta in en massa saker på lagret ...och på dom högre nivåerna i spelet där dom flesta stora klumpar ihop sig så gör det ju dom som kanske bara är små spelare i deras bs chanslösa...du kanske säger att dom kan med sätta in på lagret...men där är ju inte deras problemt i grunden utan storleken på ytan av staden ...så för guds skull kalla det inte renhårigt


Mvh Taj
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Visst är det som Taj säger, de större BSen kommer alltid att äga BÄ så länge man kan spela som vi gör.
 

Elvenlis

Legend
Men jag undrar om det blir problem här,,, min sambo och jag spelar från samma ip fast vi har varsin stad, får inte jag vara med då , började efter han,,,, lurigt :oops:
 

Mjolner

Legend
Hmmm, för mig känns det som doping att bara ta in farmarstäder till bä. Det gör att det som skulle vara kul och nervpirrande in i sista sekunden bara blir blä i stället för bä. Jag gör 100 för mitt bä i dessa event, därför att det är en del av spelet och glädjen med ett bra brödraskap. Ett som inte dopar sig. Det är etiskt i gråzonen även om inte innos regler strikt hindrar saken. om Det inte ändras finns det andra utmaningar att sträva efter ett all in på.
 

Taj-Lej

Kändis
detta får bli mitt sista inlägg i denna fråga...ser fortfarade inte problemet ... orättvis ja i så fall mot små spelare annars inte...för som sagt va så är det en form av strategi som står alla till buds...en sak som ständigt förvånar mig är att folk verkar påpeka det som upplevs som fel är det som drabbar en själv annars är det ganska tyst .... det enda som är någorlunda rättvist är spiran även det nya turneringsätet är fortfarande orättvis mot små spelare och bs ett ganska enkel sak att åtgärda ...nämligen låt folk ta så många provinser dom vill och antal färdiga provinser du har klarat på kartan låt det bero på spelaren som i spiran hur bra man kan få sin taktik att fungera ...och efter det skulle det verkligen vara intressant att se rekorden för som sagt va så kan ju inga som ligger under ledaren i antal öppnade provinser utmana honom eller henne...som det är nu är det ju som att be en 3åring tävla mot en vuxen lol

mvh Taj
 

qrush

Medlem
Finns många exempel på doping, bla samla på sig en jäkla massa teleportrar innan man bestämmer sig för att köra BÄ och där har ju stora BS ett gigantiskt övertag mot mindre BS. Sen finns det något som heter Diamanter, aldrig sett bara hört talas om (det var ett skämt)
 
Senast ändrad:

Mammio

Mästare
Man får ha flera konton, så länge som de har varsin unik e-postadress och spelas på ett normalt sätt. Vilken ip-adress man använder spelar inte heller nån roll, hela familjen kan spela om alla har ett eget konto. Ett brödraskap kan bestå av hela tjocka släkten om man så vill, så länge som städerna spelas normalt.

Den här frågan om farmarstäder under BÄ tog vi i elvenar-teamet upp med Inno för inte så länge sedan. Svaret blev att det höll sig inom reglerna. Mycket bra att ni alla skriver era åsikter, så vi har ännu mer att framföra till Inno. Nu är denna fråga inskickad igen :)
 
Senast ändrad:

Gaiona

Mästare
Sen finns det något som heter Diamanter, aldrig sett bara hört talas om
Alla spelare i Elvenar har fått diamanter, der find din belöningar i flera uppdrag och man får diamanter när man börjar spela.

Det finns dock spelare (de som innogames tjänar pengar på) som betalar för diamanter och spelare som inte betalar för dem.
Vilken ip-adress man använder spelar inte heller nån roll, hela familjen kan spela om alla har ett eget konto.
Det finns t.o.m. hela bostadsområden som har gemensam IP-adress så det vore djupt orättvist att bara tillåta ett konto per IP-adress.
 

Pisellan

Legend
Hej!

Nu tänker jag sticka ut hakan lite.

De som byter Brödraskap i live-världarna; från och med den sekunden som ett Brödraskapsäventyr annonseras på Beta, ska inte kunna delta i det kommande Brödraskapsäventyret på live-världarna. Även om det då dröjer mer än två veckor innan Äventyret startar hos oss eftersom Beta ligger före, så kan detta hindra de så kallade farmarstäderna som många tar in tillfälligt bara för att vinna Brödraskapsäventyren till varje pris. Så vill ett Brödraskap absolut ha sina farmarstäder, så får de dras med dem hela tiden, för att kunna ha dem med i ett äventyr.

Detta skulle premiera de Brödraskap som tar hand om sina medlemmar, och låter dem stanna hela tiden. Det finns säkert många nackdelar med mitt förslag som jag inte har tänkt på, och jag kommer säkert få höra dem också, men det kan vara fler som tycker att det faktiskt är ett bra förslag? Och kanske InnoGames skulle överväga något sådant? Eller? Kom med era synpunkter. Ska bli intressant att se vad ni säger om detta.

Och vill ni bli medlem i BSFM - Brödraskapsäventyrs-farmarmedlemmar-motståndsrörelsen - så kan valfri medlemssumma skickas till mig. ;)
:diamond::diamond::diamond: Gärna i form av diamanter :diamond::diamond::diamond:
Jag är gärna med i klubben! Osar fusk här!
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Det är uppenbart att detta väcker känslor :)
Personligen är jag inte för farmarstäder oavsett vilket ändamål, må det vara pushning (vilket ju faktiskt är förbjudet) eller BÄ. Jag tycker att man ska värna om sina polare i sitt bs för BÄ är ju bara en del av spelet, en ganska liten del i det stora hela. :kp::kp:
Som @Mammio skrev så har diskussionen varit uppe tidigare, även vi i teamet hade en passionerad debatt om saken :cool:.

Vill bara påminna om att vi i teamet inte är Inno, vi är spelare som ställer upp och försöker göra spelet bättre på alla sätt vi kan och rår över :) och se till att vi har ett bra och levande forum. ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp