• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Brödraskapsäventyrs-farmarmedlemmar-motståndsrörelsen BSFM

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Rosis

Mästare
Det är bra att sticka ut hakan ibland, för då händer det lite grejer här i alla fall. Elvenar engagerar, så mycket kan ju sägas, och åsikter har vi allihop. Huvudsaken är att vi har kul tillsammans, oavsett vilket Brödraskap vi är med i. Men lite inbördes tävlan är också extra roligt, vilket gör att sådana här diskussioner kan få komma. Påhopp är inte ok, men jag tycker att vi sköter oss riktigt bra här, med lite hjälp från moderatorerna. ;)
 

Elvenlis

Legend
Fattar inte varför göra sig sånt besvär,, vinsterna är ju inte väldigt bra och en vinst på tvivelaktiga grunder är ju ingen vinst ändå ,,,, har nog missat nåt igen och nu halkade sambon i köket,,,,, he's up again,,,,
 

hansson

Medlem
Tack Rosis för din utstuckna haka ;-)
Detta med farmer....Det är upp till varje BS att byta ut sina medlemmar inför BÄ. Lika frivilligt är det för alla BS att göra likadant. Vart hamnar vi då ?...Mjölner var inne på en viktig sak...man planerar och bereder väg...chatten är full...alla vill göra något...man gör nåt tillsammans ...OCH innan någon protesterar, jag tror ALLA BS har skitkul under äventyret av ovan nämnda anledning, och det är så jag tycker det ska vara. Det kommer alltid finnas stora och medelstora BS som fightas över titeln, och så ska det va!
Hos oss, Stålpakten, begränsas vi av hur många i klanen som är mitt uppe i ett viktigt skede av gästrasen och därför avstår från 100% engagemang. Närheten till sportlov o semester o familjehändelser påverkar också.
Det är här farmerna kommer in...anden i flaskan hade en teoretisk möjlighet att producera i runda tal 700 smeder (rätta mig gärna om jag har fel)....Hur tävlar man mot nåt sånt ???? eller bristen på motivation som inträder lagom tills man kommer fram till stigarna på nivå 2...och upptäcker att man redan nu är distanserad med 10-15 000 poäng.....
Många med mig undrar förståeligt varför man ens bryr sig. Nåt som tidigare var fyllt av nerv har blivit en transportsträcka och ett nödvändigt ont.
Nu höll jag inte koll på poängställningen på slutet....blev det rekord?

Vad jag vill med denna text är oklart kanske...Jag önskar bara att folket i Arendyll tänker till gällande bruket av överdrivna farmer som dödar intresset för oss liiite mindre BS.....

I tidigare inlägg gällande bruket av diamanter som jag lagt mig i, så har jag aldrig haft invändningar emot det, för utan vinst...inget Arendyll...men farmerna är en helt annan sak....eller är det jakten på rekord ? Klart det är :)
Problemet uppkommer när det till slut bara är 3 klaner som gör upp om vinsten....som ju enligt ALLA är ganska fattiga...;-)

Lev väl
/hansson
 

Gaiona

Mästare
Det vinnande BS kom upp i 103300 poäng, om det är rekord eller inte låter jag vara osagt, de utklassade konkurrensen redan under de första dagarna och följde förhoppningsvis de regler som Inno har men som många kritiserar.

Dessa regler gjorde även att någon eller några (kanske tom många) BS inte ens ansträngde sig eftersom de inte anser att tävlingen sker på lika villkor. Åtminstone ett av dessa BS har vunnit flera BÄ tidigare.

Det är synd att spelare känner att Innos regler inte är rättvisa och jag hoppas att de lyssnar på kritiken och ändrar reglerna så att fler känner att det är kul att kämpa i BÄ.

I vårt BS hade vi väldigt kul och är glada över vår placering som var klart bättre än vad vi hade satt upp som mål, sannolikt hade vi tappat ett antal placeringar om fler BS hade kämpat om topplaceringar men oavsett vilket så anser nog alla i vårt BS att reglerna måste ändras för BÄ.
 

qrush

Medlem
Vad gäller trådstartaren så är det lite väl fräckt att prata om farmstäder, som egentligen hör hemma i det som kallas underpushing och faktiskt är förbjudet enligt regelboken.
Vi använde regelboken för att vinna. Sen fanns det i trådstartarens eget BS städer som var av anden i flaskan klass, finns bilder på det, fanns visst nåt dubbelkonto också men det är oväsentligt för det är inom reglerna som ifrågasätts hela tiden. Underpushing är INTE det.
 

qrush

Medlem
Det vinnande BS kom upp i 103300 poäng, om det är rekord eller inte låter jag vara osagt, de utklassade konkurrensen redan under de första dagarna och följde förhoppningsvis de regler som Inno har men som många kritiserar.

Dessa regler gjorde även att någon eller några (kanske tom många) BS inte ens ansträngde sig eftersom de inte anser att tävlingen sker på lika villkor. Åtminstone ett av dessa BS har vunnit flera BÄ tidigare.

Det är synd att spelare känner att Innos regler inte är rättvisa och jag hoppas att de lyssnar på kritiken och ändrar reglerna så att fler känner att det är kul att kämpa i BÄ.

I vårt BS hade vi väldigt kul och är glada över vår placering som var klart bättre än vad vi hade satt upp som mål, sannolikt hade vi tappat ett antal placeringar om fler BS hade kämpat om topplaceringar men oavsett vilket så anser nog alla i vårt BS att reglerna måste ändras för BÄ.
Jag tror att de flesta inte körde pga skitpriserna
 

DeletedUser578

Guest
Hos oss, Stålpakten, begränsas vi av hur många i klanen som är mitt uppe i ett viktigt skede av gästrasen och därför avstår från 100% engagemang. Närheten till sportlov o semester o familjehändelser påverkar också.
(Klippte bort lite text)
Vad jag vill med denna text är oklart kanske...Jag önskar bara att folket i Arendyll tänker till gällande bruket av överdrivna farmer som dödar intresset för oss liiite mindre BS.....
I tidigare inlägg gällande bruket av diamanter som jag lagt mig i, så har jag aldrig haft invändningar emot det, för utan vinst...inget Arendyll...men farmerna är en helt annan sak....eller är det jakten på rekord ? Klart det är :)
Problemet uppkommer när det till slut bara är 3 klaner som gör upp om vinsten....som ju enligt ALLA är ganska fattiga...;-)
Lev väl
/hansson

Jag instämmer med min Ärkemagikers funderingar. Det borde gå att göra ett bättre Äventyr av alltihop, där man kan tävla på något så när lika villkor trots våra olika förutsättningar. Fast jag kommer bara inte på hur eller i vad. Som det är nu kan det bästa vara att skrota Brödraskapsäventyret.
 

anga

Mästare
Risken med att klaga till inno om allt. kanske slutar med att vi ska ha verkstäder i det kapitel vi är i, och då försvinner tjusningen med BÄ riva, bygga mm. jaja vad är en bal på slottet
 

Rosis

Mästare
För att tydliggöra, mitt förslag var att från den sekund som Brödraskapsäventyr utannonseras på Beta, kan inte de som byter BS i live-världarna delta i det kommande äventyret. Så vill ett Brödraskap absolut ha sina farmarstäder, så får de dras med dem hela tiden, för att kunna ha dem med i ett äventyr.

Detta skulle premiera de Brödraskap som tar hand om sina medlemmar, och låter dem stanna hela tiden.

Jag skrev dessutom att jag inte ville hänga ut någon, men det är tydligt att jag har trampat på såriga tår, vilket är synd. Mitt inlägg var för att lyfta problematiken gentemot InnoGames, inte för att starta ett krig mellan spelare, eller tolkas det som så? Då ber jag verkligen qrush om ursäkt. Pajkastning är verkligen inte min gebit.

Lev och må väl. Mer kärlek till folket.
 

anga

Mästare
För att tydliggöra, mitt förslag var att från den sekund som Brödraskapsäventyr utannonseras på Beta, kan inte de som byter BS i live-världarna delta i det kommande äventyret. Så vill ett Brödraskap absolut ha sina farmarstäder, så får de dras med dem hela tiden, för att kunna ha dem med i ett äventyr.

Detta skulle premiera de Brödraskap som tar hand om sina medlemmar, och låter dem stanna hela tiden.

Jag skrev dessutom att jag inte ville hänga ut någon, men det är tydligt att jag har trampat på såriga tår, vilket är synd. Mitt inlägg var för att lyfta problematiken gentemot InnoGames, inte för att starta ett krig mellan spelare, eller tolkas det som så? Då ber jag verkligen qrush om ursäkt. Pajkastning är verkligen inte min gebit.

Lev och må väl. Mer kärlek till folket.
Rosis vi har alla förstått ditt inlägg och majoriteten håller med. Saker ska ju lyftas fram, därför har vi forumet :) Men det känns som vi är på fel server för att få saker fixad, vi är en liten fis i rymden våran server jämfört med dom statliga :) Peace and love :)
 

qrush

Medlem
Här kastas inga pajer :) Känner inga såriga tår heller. Det jag vänder mig emot är dubbelmoralen.
Vill ni ha det utvecklat eller ska vi lägga ner tramset?
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Att påstå att vi har dubbelkonton är att ta i. Vi är flera par som spelar individuella konton hos oss med egna städer och som inte har något med något sådant att göra. Vad jag vet ang det så kallade dubbelkontot som du hänvisar till, så vad jag vet så spelar den spelaren det som två helt olika städer, de är inte ens i samma storlek eller spelar likadant. Har ju inte frågat om denne spelare spelar båda kontona själv eller om det är en partner som spelar kontot (denne har nog till och med tre städer). Vi har spelare som har dubbla städer där de spelar ett i mitt BS och ett i andra. Det har jag vetat om länge, men så länge som de spelar det som individuella städer utan att sprida vidare info mellan BSen eller kör med underpushing så är det inga konstigheter.
 

Mjolner

Legend
Sorry, fattar inte.
underpushing är när man... )
Ja vad.? Jag har fattat det som at5 man kör små konton för att gynna sin stora spelare.
farmarkonton är till för att massporducera vissa saker, behjälpligt vid bä.
flera konton på samma spelare kan vara tecken på ovandstående eller en genuin känsla för detta spel. Rätt lätt att kolla upp. Utvecklas staden eller används den bara ibland,
. Som jag ser det har dessa spelare en genuin känsla för spelet.
har själv för mycket att göra för att ha fler än en stad, och ödet eller livet tror jag at5 jag delar med många.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp