• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback: Elvenarisk Karneval

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Här kan ni ge feedback om den Elvenariska karnevalen.
Vill lägga en lite notis här om att evenemanget har blivit ändrat en del från hur det var på beta-servern eftersom det inte fick det bästa betyget där och kommer nu istället vara mer likt tidigare evenemang.
Blir spännande att höra vad ni tycker nu när det testats en del nytt i eventen och det nu återgår till mer hur det varit tidigare.
 

Gaiona

Mästare
Det är lättare att se godisarna på paddan (iPad) än på mobilen (eller så är jag mer vaken nu), har inte testat på datorn än...

Men som potter skriver, kontrasten är ganska dålig och dessutom hamnar flera på ställen där de är än mer kamouflerade än ex. sidenbanden i vintereventet.
 

DeletedUser598

Guest
jag älskar att uppdragskedjan blev fast! dock började eventet i morse och jag redan gjort halva uppdragslistan... några oändliga uppdrag på slutet hade inte varit helt fel :) ;)
 

Mammio

Mästare
Jag är också glad att det är fasta uppdrag och jag gillar min "shanty town" med lvl 1 byggnader. Tycker verkligen inte om de tidigare random uppdragen.

Håller med om att godisarna kan vara svåra att se, kunde varit en stor godis istället.

Login bilden gör mig galen, jag lider av svindel, så jag får titta bort varje gång den laddas. o_O

Tycker som Elly att det kunde varit en extra uppdragslista när de ordinarie är slut.
 

Gaiona

Mästare
Jag håller på att bli galen på uppdraget Träna ett betydande antal enheter, tidsboostrarna tar slut och sen är det så seeeeegt...

Det är lite för många av de uppdragen för min smak.

Annars går det ganska fort.
 

DeletedUser655

Guest
Här kan ni ge feedback om den Elvenariska karnevalen.
Vill lägga en lite notis här om att evenemanget har blivit ändrat en del från hur det var på beta-servern eftersom det inte fick det bästa betyget där och kommer nu istället vara mer likt tidigare evenemang.
Blir spännande att höra vad ni tycker nu när det testats en del nytt i eventen och det nu återgår till mer hur det varit tidigare.
Svårt för oss nya, att acceptera anbud, då vi inte har lika hög kvantitet varor att byta med. Frågat några om hjälp, ännu inget svar.
 

Gaiona

Mästare
Det är ju bäst "priser" inom brödraskapet och de grannar som man fått "kontakt" med genom att erövra provinser, sen när man några grannar utanför de provinserna men då tar spelet en "avgift" så "priset" blir inte lika bra.

Vi som kommit längre i spelet har andra utmaningar som är nog så tuffa.
 

Gaiona

Mästare
@Dianora, om du inte an är med i ett brödraskap så rekommenderar jag dig att gå med i ett, sök efter ett någorlunda aktivt brödraskap med ett tiotal medlemmar utan krav som du inte tror att du klarar så ska du se att det blir enklare att få handelsanbud som du har råd med.
 

DeletedUser655

Guest
@Dianora, om du inte an är med i ett brödraskap så rekommenderar jag dig att gå med i ett, sök efter ett någorlunda aktivt brödraskap med ett tiotal medlemmar utan krav som du inte tror att du klarar så ska du se att det blir enklare att få handelsanbud som du har råd med.
Har fått hjälp av mitt brödraskap :)
 

DeletedUser514

Guest
Vet att folk har klagat på storpriserna i eventen generellt, men jag vill nog snarare framföra lite feedback om de dagliga priserna.
Finns det någon särskild anledning till att man endast fick chansen att vinna önskebrunnen dag 1? Tidigare event har den kommit två dagar generellt, varav en är senare i eventet så att man kan satsa lite poäng på dessa. I detta event fanns det generellt inte någon chans att satsa på brunnarna. Är detta ett medvetet val?

Tycker också att byggnaderna som ger folk/kultur är väldigt mycket sämre än vad som vanligen brukar finnas. Många av dem är likadana som tidigare, men det är bara de som har mer fokus på kultur än folk.
Exempel, på sista kapitlet nu har jag vunnit och använt "Polkagrisfadersträd" som ger 5000 pop/1110 kultur på 3x3. Vilket betyder 555 pop/123 kultur per ruta. I nuvarande eventet finns det tre byggnader som ger 367 pop per ruta och en som ger 317 pop per ruta.
Det är en enorm skillnad i pop/ruta!
Är även detta ett medvetet val?

De byggnader som producerar magiska frön är också sämre än de byggnader som man kan tillverka i magiakademin. De man kan vinna ger ca 8,3 frön/ruta medan de man tillverkar från magiakademin ger 9,8. Även här är det ganska stor skillnad. Vad är poängen med att tävla i eventet om man kan tillverka bättre regelbundet helt själv?

Förstår såklart att detta främst är ett problem när man är på slutet av spelet och inte behöver byta ut sina byggnader lika mycket som man gör när man vandrar genom kapitlena, men kan ändå tycka att eventbyggnader bör vara bättre än vad man kan göra själv för att motivera engagemang.
Sen kanske det är så att Inno tycker att de tidigare pop/kultur byggnaderna har varit för bra? Även de nuvarande som är "dåliga" jämfört med de jag har sedan tidigare är ju ändå bättre än en magisk bostad (plus att de inte kräver väg).

Mina små tankar gällande det hela!
 

pias

Kändis
Jag håller med om att godisarna är lite för svåra att se. Kontrasten borde vara lite större mot bakgrunden... Med ålder kommer lite sämre syn men det finns ju färdiga kontrastgränser mellan olika ytor och mellan text och bakgrund som kan vara bra för konstruktörerna att titta på. ( Skicka gärna vidare Boefst)

Kram
 

RosCool

Legend
Jag önskar för uppdraget Klara x antal konfrontationer att även de i Spiran räknas.

Jag önskar för uppdraget Acceptera x antal handelsbud att även de från grossisten räknas.
 

Rosis

Mästare
Jag är lite fundersam över de dagliga priserna, och priserna man kan få i kistorna i detta event. En kraftig devalvering har skett, då man får 1 (en) åttatimmarsboost som dagens pris, inte fyra, som jag minns det i tidigare event.... Jag blev så besviken när jag såg det idag, och har ödslat massor med tryckningar på att få i princip ingenting, anser jag så här i efterhand. Dessutom har priserna i kistan, verktygsinstanserna och myntinstanserna halverats i värde, från tio till 5%. Varför då? En av orsakerna till att jag tidigare tyckte det var värt att faktiskt betala för att få lite extra eventvaluta var ju för att man fick så bra belöningar ändå, om man nu misslyckades med att få något eftertraktat dagens pris. Som det är nu känner jag mig lurad, när jag upptäcker hur det har försämrats. Är det konjunkturnedgång i Elvenar, eller vad är det som händer? Mja, tror inte jag betalar för eventvaluta fler gånger... :(
 

Gaiona

Mästare
Jag tycker att det är väldigt synd att man efter de 85 uppdragen är avklarade så finns det inte så mycket mer godis att tjäna, om det dyker upp något bra dagligt pris senare så har man väldigt små chanser att vinna det.
 

Rosis

Mästare
Jo, visst saknar jag de där svårare oändliga uppdragen som ändå gav mycket sämre andel eventvaluta efter avklarad basdel, eftersom det var ändå en chans att få ihop till några fler tryckningar. Instämmer helt, Gaiona.
 
Topp