• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Feedback: Trollkarlarnas hemkomst

RosCool

Legend
Jag gillar små byggnader som Buskskäggad treant och Svart lotus. De kompletterar övriga stora byggnader i spelet och är bra att använda som utfyllnad här och där, samtidigt som de ger bra utdelning.

Och de är inte lika plottriga som 1x1 byggnader.

Jag önskar bara att de inte krävde någon väg. För då skulle de vara ännu mer användbara och kunna sättas till exempel mellan husen. Skulle kunna bli som små oaser i staden mellan byggnader som kräver väg.

Vill föreslå fler små byggnader som inte kräver väg och som kan byggas till små parker eller torg mellan de större byggnaderna.
 

Gaiona

Mästare
Vill föreslå fler små byggnader som inte kräver väg och som kan byggas till små parker eller torg mellan de större byggnaderna.
Alla byggnader som inte kräver väg producerar inte heller några varor med undantag av setbyggnader där endast en av byggnaderna i setet kräver väg (så länge som byggnaderna sitter ihop).

Vill du ha byggnader som inte kräver väg så ger de bara kultur och kanske även befolkning, ex på det är lavakodex (endast kultur) och badrum (båda de är 2x2 rutor stora).
 

RosCool

Legend
Alla byggnader som inte kräver väg producerar inte heller några varor med undantag av setbyggnader där endast en av byggnaderna i setet kräver väg (så länge som byggnaderna sitter ihop).

Vill du ha byggnader som inte kräver väg så ger de bara kultur och kanske även befolkning, ex på det är lavakodex (endast kultur) och badrum (båda de är 2x2 rutor stora).

Men det är väl ett implementationsproblem som en spelutvecklare borde kunna lösa?
 

Gaiona

Mästare
Men det är väl ett implementationsproblem som en spelutvecklare borde kunna lösa?
Nja, det är en regel för byggnaderna i Elvenar, rent tekniskt vore det mycket enklare om ingen byggnad krävde väg men vi ska väl ha utmaningar i spelet, annars skulle åtminstone jag tycka det vore tråkigt och sluta spela...
 

Jian

Mästare
Nja, det är en regel för byggnaderna i Elvenar, rent tekniskt vore det mycket enklare om ingen byggnad krävde väg men vi ska väl ha utmaningar i spelet, annars skulle åtminstone jag tycka det vore tråkigt och sluta spela...
Man skulle kunna ha både och - blanda några enstaka (små) utan väganslutning med det stora flertalet som skulle fortsätta att kräva väg
 

Mammio

Mästare
Jag har en stor önskan om ändring av detta event: ta bort ligan.
Spelutvecklarna sa i en Frågor & Svar-video att Ligorna kommer att vara kvar i event framöver.
Man behöver inte bry sig om dem alls, utan bara spela på som vanligt. Jag ser det som en bonus om jag får lite extra "gott i påsen".
För de spelare som vill ha en extra krydda och räkna ut taktiskt hur man hamnar högst upp i Ligorna, så är det säkert lite roligare i eventen.
 

RosCool

Legend
Jag tycker det finns ett allmänt problem i de här trådarna där man ska lämna feedback på event. Och det är när "moderatorerna" går in och "styr" vilken åsikt som ska gälla. Jag lämnar min feedback kring hur jag som spelare upplever spelet och önskningar kring hur det kan utvecklas. Och jag uppskattar när andra spelare vill diskutera spelet, och man behöver absolut inte tycka samma som mig. Men som moderator väger ens ord tungt och då uppskattar inte jag när en sådan talar om hur det ska vara utifrån ens egna preferenser. Därför kommer jag sluta med att lämna feedback.
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Jag tycker det finns ett allmänt problem i de här trådarna där man ska lämna feedback på event. Och det är när "moderatorerna" går in och "styr" vilken åsikt som ska gälla. Jag lämnar min feedback kring hur jag som spelare upplever spelet och önskningar kring hur det kan utvecklas. Och jag uppskattar när andra spelare vill diskutera spelet, och man behöver absolut inte tycka samma som mig. Men som moderator väger ens ord tungt och då uppskattar inte jag när en sådan talar om hur det ska vara utifrån ens egna preferenser. Därför kommer jag sluta med att lämna feedback.

Hej RosCool :)
Fortsätt du glatt med att säga vad du tycker, det är ju liksom det feedback är till för eller hur? ;)
Spelet har utvecklats massor tack vare feedback från oss spelare och det vore trist om din stämma slutade upp med att höras.
 

Gaiona

Mästare
Ja, våra åsikter väger inte tyngre än era, många idéer har kommit fram via forumet och det görs en sammanställning av åsikterna av tråden som förs vidare till Innogames.

Många åsikter som kommit fram här har förändrat funktionen hos event, BÄ mm.

Att mammio skriver att man inte behöver bry sig om ligan om man inte vill är ett praktiskt råd, känner man inte för att tävla i ligan så kör på som vanligt, vill man verkligen få guldpriset i ligan så får man kämpa för det eftersom det bara är 1% av spelarna på en server som når dit.

Om man kan vinna några extra kungliga restaureringar skadar väl knappast om man spelar eventet som man brukar och det är ingen krävande insats som behövs för det.
 

Mammio

Mästare
Jag tycker det finns ett allmänt problem i de här trådarna där man ska lämna feedback på event. Och det är när "moderatorerna" går in och "styr" vilken åsikt som ska gälla.
Nej, så var inte meningen att du skulle tolka mitt svar! Du ska så klart fortsätta säga dina åsikter, både det du gillar/ogillar. Jag är ledsen om du fått fel uppfattning.
Det är många som läser trådarna men inte vet om alla olika mekanismer och ibland vill jag förtydliga saker för dem också.
Allas feedback skickas vidare till InnoGames och spelutvecklarna efterfrågar mer, så "tjöta på". :)
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag har en stor önskan om ändring av detta event: ta bort ligan.

Vad lite mer specifik gillar du inte med ligan?
Skickar jag bara vidare att utvecklarna ska ta bort ligan så kommer första fråga vara varför. :p
Är det ligan som helhet att det känns mer som en tävling du inte gillar? Är belöningarna dåliga?

Eftersom ligan är ny får gärna så många som möjligt berätta vad de tycker om ligan så jag har mycket feedback att skicka vidare.
 
Senast ändrad:

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Jag har inte ens tänk på att Ligan var där, inte förrän nu när jag läste detta så gick jag in och tittade vad det innebär. Eftersom det är individuellt och man kan välja själv hur engagerad man ska vara i det så tycker inte jag att det gör något att det finns där. Jag kör bara på som vanligt så ser jag väl vart jag hamnar :)
 

Jian

Mästare
Ändra i %-satsen för deltagande och vinst
Nu får man belöningar utan att överhuvud taget ha varit med = Hobby kräver 0 poäng.
Låt det vara 5 kategorier - ändra till 95%, 50%, 25%, 10% och 5%
Ändra vinstbyggnaderna i toppen från set-byggnader till de bästa från turneringen, med folk + något tillägg
 

harpan

Legend
Ok för mig är på brons men det rör sig långsamt... Fast jag kör på, 10 dar kvar kommer inte hinna med guld om jag inte köper!! Surt, sen vete fåglarna vad jag ska sälja för att få plats med byggnaderna... Mutter mutter
 

AlienPoppy

Medlem
Ligan tillför en extra dimension till eventet, som gör att det blir lite mer utmaning än att bara spela för sig själv. Priserna i ligan får gärna vara vagnbibliotek, pariserhjul deluxe eller någon annan utgående byggnad. Eventets setbyggnader finns redan som storpriser, så de borde bytas ut mot något annat. Varför inte ge de 1% i guldligan en ritning tex? Eller setbyggnader från tidigare?

Gillar att storyns layout har ändrats till att vara några få pratbubblor istället för en på varje uppdrag. Det var lite irriterande att alltid behöva trycka bort pratbubblan för att tex kolla uppdragets detaljer. Nu blir det lite roligt att hänga med i storyn, innan orkade jag inte läsa all text, den var mest i vägen.
 

harpan

Legend
Hoppas på morgondagen dagliga byggnad(hoppas det stämmer nu) att det är hungry treasure då ger den 5400 mana om jag läst rätt, forskade fram så nu e jag på "troll karlar och drakar" skönt va lite le på feernas nu.... :oops:
 
Topp