• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Feedback: Trollkarlarnas hemkomst

Rosis

Mästare
Jag tänkte lufta min åsikt om de här nivåerna som är nytt nu i live-världarna.
Jag tycker det är för låg procent på guld och silver nivån. Endast 1 % av alla spelare klarar guld, och endast 5 % klarar silver, och 20% brons. Mitt förslag är att ta bort lite procent från den mittersta nivån, så fler kan nå de bättre nivåerna. Guld borde vara 5, silver 10%, brons 25 %, amatör 40%, hobby 20%. Sedan anser jag att man borde växla på benämningarna amatör och hobby, för en hobby måste ändå vara något man klarar av bättre, än som amatör. För mig är ordet amatör likvärdigt en klåpare. Men som sagt, mina åsikter.
Screenshot_20210628-074914_Elvenar.jpg
 

Jian

Mästare
Guld borde vara 5, silver 10%, brons 25 %, amatör 40%, hobby 20%
Håller med om att den procentsatsen skulle vara mycket bättre än nuvarande
Det fel att man får belöningar utan att överhuvudtaget vara med!

Väldigt mycket svårare i Arendyll än på Beta, jag fixade silver (i mitten) på beta och har bara klarat amatör i Arendyll :(
 

Rosis

Mästare
Håller med om att den procentsatsen skulle vara mycket bättre än nuvarande
Det fel att man får belöningar utan att överhuvudtaget vara med!

Väldigt mycket svårare i Arendyll än på Beta, jag fixade silver (i mitten) på beta och har bara klarat amatör i Arendyll :(
Ja, det tänkte jag inte ens på, de som inte deltar alls ska väl inte få belöningssteg ett.. Inte för att det ger oss andra mer procent, men det känns mer rättvist. Smart tänkt.

Jag fixade brons på beta, men missade att spela en eller två dagar då. Jag tycker att det var en rimlig belöning, för jag hade ändå lagt ner mycket tid i spelet, och man ska inte behöva spela slaviskt för att få brons anser jag.
Här och nu har jag både satsat pengar, och spelat mycket, men är trots det osäker om jag stannar kvar i silver nivån innan det här är klart. Känns sådär.
 

Jian

Mästare
jag hade ändå lagt ner mycket tid
När uppgifterna är att man ska fixa 20 p i MA och det bara är småuppgifter att göra 7 p, 9 p, 3 p. Då tar det onödigt lång tid att slutföra event-uppgiften.

Dessutom tycker jag att det är onödigt att få booster-varor i belöning. Där kunde man istället få det man har svårare att fixa = icke-booster
 

Gaiona

Mästare
Sedan anser jag att man borde växla på benämningarna amatör och hobby, för en hobby måste ändå vara något man klarar av bättre, än som amatör. För mig är ordet amatör likvärdigt en klåpare. Men som sagt, mina åsikter.
Ordet amatör har olika laddning för olika människor, i grunden betyder amatör en person som är djupt engagerad i något och lägger ner sin själ i det de håller på med men de får inte betalt för det som de gör, se Wikipedia.

Tänk ex. vis på Olympiska spelen där det, länge var det inte tillåtet för professionella idrottare att delta, det var endast amatörer som fick tävla (dvs de som inte fick betalt för sin idrottsutövning).

Sen har det i svenska blivit ett skällsord, jävla amatör, amatörernas afton osv. vilket jag personligen tycker är väldigt synd, om det fått samma negativa klang i andra språk vet jag tyvärr inte.

I ligan är amatör tänkt för det som lägger sin själ på att göra sitt bästa (det är åtminstone min tolkning).
 

Rosis

Mästare
På beta heter nivåerna hobby, stål, brons, silver och guld, mycket bättre. Och min åsikt att benämningarna amatör och hobby borde byta plats är som jag skrev just min åsikt som jag vill ventilera. Och för att förtydliga så anser jag att en hobby är något man brinner för och är duktig på, något man gör ofta, eller så ofta man kan. Amatör är väldigt ofta ett skällsord, och varför inte låta orden ha den betydelse de oftast har i folkmun, även om det står annat i uppslagsverk? Men det klart skillnaderna kan vara regionala. Beta har en smartare lösning. Jag hoppas den anammas här också. :cool:
 

Jian

Mästare
Nu har jag just slutfört alla uppdrag i eventet.

Det fattas 34 p för att jag ska få ett komplett set. Det kommer att kosta 159 kr för trollkarlsformler. OM det går att fortsätta.
På betan klarade jag av 1 komplett set + 2 ytterligare delar, utan att fullgöra alla uppdrag.
Här har det blivit en klar försämring jämfört med beta-versionen :(

Är det fler spelare som har motsvarande erfarenheter av det här eventet?

Det fortsätter att komma upp trollkarlsformler med 1 p. även när alla uppdrag är slutförda
 

Gaiona

Mästare
Nu har jag just slutfört alla uppdrag i eventet.

Det fattas 34 p för att jag ska få ett komplett set. Det kommer att kosta 159 kr för trollkarlsformler. OM det går att fortsätta.
På betan klarade jag av 1 komplett set + 2 ytterligare delar, utan att fullgöra alla uppdrag.
Här har det blivit en klar försämring jämfört med beta-versionen :(

Är det fler spelare som har motsvarande erfarenheter av det här eventet?

Det fortsätter att komma upp trollkarlsformler med 1 p. även när alla uppdrag är slutförda
Jag är benägen att hålla med dig, jag har lyckats få ihop ett helt set tack vare att jag vann extra eventvaluta i de olika fyrarna och konsekvent försökte ta den fyr som gav mest poäng/steg per eventvaluta. Jag kommer att komma 7 eller 8 poäng/steg förbi sista setbyggnaden (beroende på hur mycket eventvaluta som landar i staden tills eventet slutar i morgon f.m.)

Det påstås att det finns spelare som lagt in en hel del pengar för att hålla sig i topp i ligan, det känns väldigt onödigt att det ska kosta en massa pengar för att vinna ligorna, däremot uppskattar jag att man vinner några extra kungliga restaureringar, de skadar verkligen inte.

Det skulle vara roligare om det fortsatte att komma uppdrag i eventet, ex.vis 10-30 uppdrag som går runt så man kan kämpa ihop mer eventvaluta och komma högre upp i ligan utan att behöva lägga in pengar...

Nästa gång ska jag försöka komma ihåg att mata Askfenixen när eventet börjar, då får man 2% mer eventvaluta, det kan vara skillnaden mellan att lyckas eller misslyckas.
 

harpan

Legend
Jag är benägen att hålla med dig, jag har lyckats få ihop ett helt set tack vare att jag vann extra eventvaluta i de olika fyrarna och konsekvent försökte ta den fyr som gav mest poäng/steg per eventvaluta. Jag kommer att komma 7 eller 8 poäng/steg förbi sista setbyggnaden (beroende på hur mycket eventvaluta som landar i staden tills eventet slutar i morgon f.m.)

Det påstås att det finns spelare som lagt in en hel del pengar för att hålla sig i topp i ligan, det känns väldigt onödigt att det ska kosta en massa pengar för att vinna ligorna, däremot uppskattar jag att man vinner några extra kungliga restaureringar, de skadar verkligen inte.

Det skulle vara roligare om det fortsatte att komma uppdrag i eventet, ex.vis 10-30 uppdrag som går runt så man kan kämpa ihop mer eventvaluta och komma högre upp i ligan utan att behöva lägga in pengar...

Nästa gång ska jag försöka komma ihåg att mata Askfenixen när eventet börjar, då får man 2% mer eventvaluta, det kan vara skillnaden mellan att lyckas eller misslyckas.
Hm glömde helt bort askfenixe sa.. blar! Inte hunnit med sista delen, långt ifrån! Sen det kom ett erbjudande att köpa rea diamanter så kom jag inte in i butiken nä trist att inte hinna med utan å betala inte många i mitt bs som hunnit med! Hoppas vi inte behöver vänta ett år på å kunna fullfölja.... Trist
Hamnade på amatör skit trist
 

Jian

Mästare
trist att inte hinna med utan å betala
Du gjorde nog ingen större förlust - sparade pengarna istället
Jag fick också motsvarande erbjudande - det hade kostat 169 kr. och jag är inte säker på att det räckt, eftersom jag genomförde sista uppdraget innan jag fick smedjan.
Det blev i alla fall en Önskningarnas gudinna - Är det något att ha eller tar den bara upp yta?
 

Gaiona

Mästare
Det blev i alla fall en Önskningarnas gudinna - Är det något att ha eller tar den bara upp yta?
Jag har inte satt ut någon av de tre som jag har i lager än men jag antar att den ger ungefär samma saker som Önskebrunnen vilket är en bra byggnad som ger utdelning i form av diamanter ibland, ibland andra saker som man inte har fullt lika stor nytta av, jag kommer att testa Önskningarnas gudinna när mina Önskebrunnar tagit slut men det lär knappast bli förrän nästa år eftersom de fungerar i 100 dagar och jag har 2 kvar i lager (den som är ute nu har jag kvar till september), jag har även 5 Ande i lager som ger ungefär samma saker (den lever i 100 dagar den med, Önskningarnas gudinna lever bara i 30 dagar).
 

Liliros

Legend
Jag fick ett besked om att jag slutade i amatör-ligan. Blev besviken eftersom jag har spelat och samlat, gjort smarta val om jag får säga det själv i valet av "kista", klarat alla uppdragen, men inte lyckats bättre än så? Amatör... :oops::confused::mad:
 

Jian

Mästare
Ordet amatör har olika laddning för olika människor, i grunden betyder amatör en person som är djupt engagerad i något och lägger ner sin själ i det de håller på med men de får inte betalt för det som de gör, se Wikipedia.
Liga i event.png


I betan finns det inga amatörer numera.
Nu är lägsta nivå hobby och ovanför är järn, brons, silver, guld

Fortfarande är det gratisutdelning av 5 kp - du behöver bara vänta på att eventet ska starta
 

Gaiona

Mästare
Vad är det för vits med en liga om man inte kan se en sammanställning någonstans? Åtminstone har jag inte hittat någon sammanställning av ligan i appen...
 

Gaiona

Mästare
Jag saknar bättre priser hihi
Jag tycker att priserna är ok men visst skulle det vara trevligt med bättre priser, det tackar man ju inte nej till.

Dock tycker jag ändå att med event, turnering och ligor att det blir många bra priser, det som sticker ut är BÄ som kräver väldigt mycket med väldigt dålig belöning för insatsen.
 
Topp