• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Feedback: Vintermagi

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Här kan ni ge feedback och diskutera eventet!

Förslag på frågor ni kan svara på:
  • Hur var grafiken?
  • Vad tycker du om storpriset den vaksamma vinterugglan?
  • Hur var de dagliga priserna?
  • Ni som spelat tidigare event med samma system, har det blivit bättre eller sämre?
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Ett tips för att lättare hitta till diskussionstrådarna för eventen (om man inte är observant på vart posten ligger, när man är inne på "vad är nytt"), så kan man namnge posten Vintermagi - feedback alt diskussion. Visst så hamnar den andra tråden längre och längre ner sen, men det kan vara en idé.
 

Jian

Mästare
Ta bort nyckeln som ligger rakt ovanför staden. Den är, speciellt den här omgången, svårt att se. Den "försvinner" ofta för att skärmbildens KP-list skymmer den.
Ifall man skulle missa den så "piper" spelet igen och talar om att det finns en nyckel någonstans.

Jag tycker att det verkar som om man behöver uppdatera sidan ifall man suttit "en stund".
 

Jian

Mästare
Vad är det som gör att man kommer åt funktionerna monokel och 2x?
Antalet steg man tagit? Uppdateras ovanstående? Hur ofta?
 

Aurene

Legend
Screenshot_2020-12-03 Elvenar - stadsbyggarspelet med fantasytema(1).png
Nycklar är fina, ännu en gång tummen upp för grafiken! :) men svåra att se :confused:
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Mest problem att se dem när de hamnar ovanför staden tycker jag, annars är det okej
 

ZpaRoW

Mästare
Enda positiva är la man inte behöver leta efter blandknappen denna gång haha enda ja samlar är kp och ser 5kp som max på "tavlan" gillar kistorna fortfarande som man själv kunde välja vad man satsa på, då fanns 10,15,20 kp och dagliga priset på 30kp var nice, såg det var 10kp som dagligt som kommer, minns när man börja spela så fanns 3 stora priser/byggnader, gav bra med kultur och befolkning. sista byggnaden som var bäst var svår att få! Tycker börjar bli lite tjatigt med byggnader med artefakter! lite mer set byggnader kanske...
 

harpan

Legend
jag har svårt med verkstäder kommer inte ihåg vad jag producerar var.. då datorn kan man ju hovra och kolla hur fixar ni det på tel ?? gäller ju fabrikerna oxå...
 

Gaiona

Mästare
jag har svårt med verkstäder kommer inte ihåg vad jag producerar var.. då datorn kan man ju hovra och kolla hur fixar ni det på tel ?? gäller ju fabrikerna oxå...
Om jag minns rätt så kan man använda huvudet och minnas var man startat vad...

Tyvärr finns det nog inget tricks i mobilen.
 

Jian

Mästare
Gillar Ugglan och eventet i stort. Jag har bara träffat Häxan innan och där kom jag inte så långt. Så här tidigt verkar Ugglan vara bättre.
Tycker om att det finns priser med "dubbelverkan" Sen, som kanske ligger lite utanför tråden, Ständigt denna ytbrist (travesti på Ture sventon) Det är ju så lockande att bara vräka ut vinster fast det är ju som sagt rätt ont om plats.

Gillar brevlåde-idén och att det går att påverka (sen må det vara att jag behövde en hel del tid för att komma på hur)

Tycker om både, monokeln och x2

Som liten gillar jag själva tiden. Nu finns det (tror/hoppas jag) möjlighet att hinna göra Ollas uppdrag även när man behöver lite mer tid.

Fortfarande kritisk till att det verkar som om man behöver uppdatera sidan när man suttit framför datorn "en stund".
 

Gaiona

Mästare
Fortfarande kritisk till att det verkar som om man behöver uppdatera sidan när man suttit framför datorn "en stund".
Innogames har inte skrivit vissa delar av koden speciellt bra. De borde ha någon form av uppdatering som görs regelbundet för att belöningar ska hämtas istället för att man ska behöva starta om spelet.

Enligt Boefst så kör Innogames en del funktioner ex.vis efter turneringen är slut som tar lång tid att utföra.
 
Topp