• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Feedback: Vintermagi

Gaiona

Mästare
När det står så, så räknas inte turneringen, om turneringen räknas så står det turneringskonfrontationer och det går bra att förhandla.
 

anga

Mästare
Var det turneringskonfrontation eller provinskonfrontation?. För det är det jag funderar över.
För i båda dessa konfrontationerna provade jag att använda varor och använda trupp.


Nu senast testade jag att köpa med varor i provinskonfrontation och då fick jag det tillgodoräknat men saknar trots detta 1 konfrontation som skall räknas i så fall.
Uppdraget var klara av 8 konfontrationer eller 8 turneringskonfrontationer
 

Mammio

Mästare
Är det då inte bättra att förtydliga detta i texten?
Det vore det allra bästa och detta är påpekat till @Boefst som för det vidare till InnoGames.
Står det inte turnering eller spiran så är det alltså på världskartan som gäller. Konfrontationerna kan lösas med både att strida eller ge varor.
I ett uppdrag stod det strid och vinn x antal konfrontationer, då gällde bara att strida.
 

Mammio

Mästare
Upplever att nycklar som man samlar i detta eventet "Vintermagieventet" inte ger nycklar i bonus utan man får samla dessa på kartan och man undrar varför bonusnycklar tas bort i själva luckvändandet?
Du kan vinna olika antal paket som ger dig mer pluppar att flytta fram på. Den här gången lades knapparna för x2 dubbla belöningar, Blanda och Visa 2 utanför luckvändandet. Det var önskemål från spelare. I och med det blir chanserna större att få det man vill ha.
 

RosCool

Legend
I detta event gillade jag uggletemat, för jag tycker om ugglor. För det mesta har Elvenar ett bra tema för sina event. De är genomtänkta och mysiga. Snyggt designade. Gillade även Halloween i höstas.

Gillar också att funktionerna blanda, se två och dubbla ligger separat. Så att man själv kan välja när de ska användas. Ger en känsla av mer kontroll över eventet. Är inte så förtjust i när spelet spelar slumpmässigt åt mig. Och det är lite för mycket slumpstyrt i spelet, så detta var en positiv utveckling.

Däremot tycker jag igen att eventen är alldeles för långa. Det blir segt och utdraget. Dessutom lyckas jag bara få 8 artefakter, trots att eventet var längre. Det är nåt fel på den här ekvationen...

Jag var inte så imponerad av Dagens pris någon gång. Hade önskat en byggnad som ger varor och inte bara befolkning och/eller kultur. Nu får jag mana visserligen, för jag har kommit så långt i forskningen. Men gärna en byggnad som ger T1-varor, om man får önska. Det går åt mycket i Spiran.

Uppfattar det som att Frusna ugglegrottan är nån slags "grand prize" i detta event. Gillar vad den ger, så den blir användbar. Men tycker själva byggnaden är riktigt ful. Hade hoppats på nåt liknande som Pumpaland, som är rolig att se på när man har tråkigt. Ett ritat "isblock" var lite fattigt. Några "ugglebäbisar" hade varit kul.

Lite ris och lite ros. Ser fram emot nästa BÄ. Bring it on!
 

Sompote

Tävlingsledare
Det enda jag kan känna har varit segt med Vintermagi är när man får "producera en god mängd av valfria magiska, bas-, eller hantverksvaror" direkt efter varandra.
Annars har det varit trevligt med fin layout, smidig lucköppning och en charmerande Ulla.
Men blev faktiskt förvånad när jag insåg att hon är en gigantisk fågel om man jämför med befolkningen som promenerar runt i staden. :D
 

Gaiona

Mästare
7 artefakter räcker eftersom man i brödraskapsäventyret sannolikt kan vinna ytterligare 2 artefakter eftersom 9 artefakter räcker att levla ugglan från nivå 1 till nivå 10.
 

DeletedUser676

Guest
Håller med om att nycklarna var svåra att se, hellre större storlek och i en starkare färg. Skulle gärna se lite mer variation på uppdragen.. blir lite tradigt med samma som återupprepas gång på gång. Gillar inte heller att det tar 24h mellan på de sista uppdragen eftersom tiden ändå lätt rinner iväg. Då är det bättre att kunna beta av uppdragen i sin egen takt, det ger ju också mer flexibilitet till när man själv har tid att spela. Lite surprise-moments hade inte varit helt fel... Typ en timmes regn av brevlådenycklar - samla så många du kan ;).
Bättre priser både dagligen och i slutet skulle göra att fler deltar, vet vissa som inte medverkade för att det tar för mycket vs det man får. Kanske någonslags brödraskapsfördel vore kul... alltså att den gemensamma insatsen räknas ihop som sen mynnar ut i något (som på en bä/turnering) kanske inte kopplat till produktion utan nåt enklare typ poäng per insamlad nyckel som visas i en mätare för hela brödraskapet.

Sist men inte minst .. tycker det var fin grafik och supersöt uggla. Kul också med möjligheten att dubblera/förhandstitta på två.

Hur ofta kommer det sådana här events? Tack på förhand.
Mvh Xeen
 

Legopil

Kändis
Vad tycker ni om önskningarnas gudinna? Vad har ni fått ut av den?
Själv har jag bara fått mynt och förnödenheter i småmängder. Så än sålänge ett "dåligt pris" för att klara av alla uppdragen. Hade hellre fått pariserhjulet, eller en artefakt till.
 

Mjolner

Legend
Jag gillade hela upplägget denna gång. Det som kan läggas till är kanske möjligheten att vinna riktigt gamla tidigare omgångars byggnader. Denna gång lyckades jag få alla artefakter för att tillfullo uppdatera ugglan utan att köpa. Jag hade tur och använde dubbelfunktionen samt tjuvkika för att få störst mängd julklappar.
 

Gaiona

Mästare
Jag fick ihop 8 artefakter och räknar med att det blir ett brödraskapsäventyr snart där man kan vinna minst en till som behövs för att levla ugglan.
 

Mammio

Mästare
Jag vill förtydliga det Gaiona skrev:
Har man vunnit 6 artefakter och kan vinna ytterligare 2 = 8 artefakter. Ugglan Ulla är redan på nivå 1. Evolverar man henne med 8 artefakter, då hamnar man på en nivå 9.
Det är lätt att glömma bort att ugglan redan är på nivå 1 när man sätter ut den ;)

För att få upp ugglan till nivå 10, så behöver man alltså 9 artefakter.
 
Senast ändrad:
Topp