• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Feedback: Vintermagi

DeletedUser158

Guest
jag har svårt med verkstäder kommer inte ihåg vad jag producerar var.. då datorn kan man ju hovra och kolla hur fixar ni det på tel ?? gäller ju fabrikerna oxå...
Jag planerar mina verkstäder med bla vägar, för att se var gränsen går. Sen har jag marmor till vissa fabriksproduktioner och brädor till en annan sort.
Det är mitt främsta tips när det gäller att kunna fixa uppdragen i appen.

Så med andra ord: planera smart så kommer du ihåg. När till och med jag gör det, som har dokumenterat nedsatt minne - det vill säga, typ världens sämsta - tror jag de flesta kan fixa det :)
 

Jian

Mästare
Jag tycker att det sker oftare i Vintermagi än tidigare, att ljudet försvinner. Det återkommer när jag uppdaterar sidan.

En annan sak som är mystisk - det har hänt att det sker en parallell textning: När jag skriver i BS-chatten så startar kortkommandon och det blir en "dubbel konversation". Slumpmässigt har det ofta kommit upp valmöjligheten "Vill du logga ut?" vet inte vilket kortkommando det är, men det är säkert en "vanligt förekommande bokstav". Som tur är har jag kunnat undvika utloggning.
Har andra råkat ut för samma?
 

Gaiona

Mästare
Jag tycker att det sker oftare i Vintermagi än tidigare, att ljudet försvinner. Det återkommer när jag uppdaterar sidan.

En annan sak som är mystisk - det har hänt att det sker en parallell textning: När jag skriver i BS-chatten så startar kortkommandon och det blir en "dubbel konversation". Slumpmässigt har det ofta kommit upp valmöjligheten "Vill du logga ut?" vet inte vilket kortkommando det är, men det är säkert en "vanligt förekommande bokstav". Som tur är har jag kunnat undvika utloggning.
Har andra råkat ut för samma?
Jag vet att du använder Mac men vilken webbläsare använder du eller kör du Flash?

L används för att öppna utloggningsfönstret, här är en förteckning på de olika kommandona.
 

ZpaRoW

Mästare
En sak ja har velat ha är en tävling på forumet varje gång ett Event drar igång och man kan vinna Event valuta! nån lätt tävling, gissa numret .... eller något och behöver inte va mega vinster, 400-1a, 200-2a, och 100-3e, 50 på 4-10 plats
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
En sak ja har velat ha är en tävling på forumet varje gång ett Event drar igång och man kan vinna Event valuta! nån lätt tävling, gissa numret .... eller något och behöver inte va mega vinster, 400-1a, 200-2a, och 100-3e, 50 på 4-10 plats

Det är en bra idé, är det någon som hade varit sugen på att testa vara tävlingsansvarig så är det en öppen position i teamet:
https://recruit.innogames.de/onyx/se/index/page/show/ppna-positioner

Mer information: https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/vi-söker-volontärer.1197/

Det går även bra att skicka ett privat meddelande till mig här på forumet om ni har några funderingar.
 

Jian

Mästare
Är det svårt att få fart på Ulla?
Pröva att kontakta hennes kollega: Hedwig

På bilden må Hedwig ligga på sidan - men på jobbet ligger hon verkligen inte på latsidan
;)

Hedwig.jpg
 

harpan

Legend
knepiga dom e som har kartlägg 2 provinser i 11.an å 12.an på dagliga uppdrag svårt att hinna för dom som inte har massa boostar eller/ och kan hinna göra vision dimmor ..... dom kan väl sprida ut det lite tycker jag ....
 
Senast ändrad:

potter

Mästare
2021-01-02

VINTERMAGI EVENTET.
Vaksam vinteruggla.

Upplever att nycklar som man samlar i detta eventet "Vintermagieventet" inte ger nycklar i bonus utan man får samla dessa på kartan och man undrar varför bonusnycklar tas bort i själva luckvändandet?

Tidigare event har man kunna få olika mycket "nycklar" eller vad det nu var man skulle samla på sig som bonus, för att kunna vända luckorna.
Lite dåligt tycker jag.
Detta medför ju att många inte kommer nå alla steg för att kunna utveckla "Vaksam vinteruggla" till steg 10.

Och ja planeringen har man gjort för att kunna samla på sig max antal! men det tar inte bort min fråga varför man inte kan få bonusnycklar för att kunna vända luckor. Eller hur?
 

harpan

Legend
morgon dagens uppgift; strid 10 ggr/ spiran ??? men spiran dyker ju inte upp förrän på söndag morr jaja snart klar klarade Uggelguggel till lev 9 så nöjd ändå tyckte det va kul och har placerat massa vinter byggnader roligt avbyte till svamp hel...tet ser fram emot BU kanske man kan vinna en uppdatering väl mött !!
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
morgon dagens uppgift; strid 10 ggr/ spiran ??? men spiran dyker ju inte upp förrän på söndag morr jaja snart klar klarade Uggelguggel till lev 9 så nöjd ändå tyckte det va kul och har placerat massa vinter byggnader roligt avbyte till svamp hel...tet ser fram emot BU kanske man kan vinna en uppdatering väl mött !!
Som det står i uppdraget så går vanliga konfrontationer (de på kartan) också bra :)
 

MySaN65

Medlem
2021-01-02

VINTERMAGI EVENTET.
Vaksam vinteruggla.

Upplever att nycklar som man samlar i detta eventet "Vintermagieventet" inte ger nycklar i bonus utan man får samla dessa på kartan och man undrar varför bonusnycklar tas bort i själva luckvändandet?

Tidigare event har man kunna få olika mycket "nycklar" eller vad det nu var man skulle samla på sig som bonus, för att kunna vända luckorna.
Lite dåligt tycker jag.
Detta medför ju att många inte kommer nå alla steg för att kunna utveckla "Vaksam vinteruggla" till steg 10.

Och ja planeringen har man gjort för att kunna samla på sig max antal! men det tar inte bort min fråga varför man inte kan få bonusnycklar för att kunna vända luckor. Eller hur?
Instämmer i dessa påpekanden ! Och har gett upp tanken på att ens komma i närheten av uppgradering av Ugglan.
 

potter

Mästare
Uppgift 63 hos mig säger följande: Uppgifter.

Klara av 10 konfrontationer eller 10 spirakonfrontationer.
Samla in 5 förtrollningsföremål.

Punkten: Samla in 5 förtrollningsföremål är avklarad.

Då återstår att lösa : Klara av 10 konfrontationer eller 10 spirakonfrontationer.
Men vad menas med konfrontationer?
Är det med trupp eller med varor som vinsten räknas?

Jag har provat båda i Klara 10 konfrontationer men inte fått tillgodoräkna mig dessa.
(Alltså spirans konfrontationer har jag ej kunnat utföra då den tog slut när jag väl kom till denna uppgiften).

Så vad är det man måste göra för att få denna uppgiften färdig?

OBS ! Det framgår ej vilken typ av konfrontation det gäller.
Vore annars bra att precisera vilken typ av konfrontation som gäller för enkelhetens skull.
 
Senast ändrad:

anga

Mästare
Uppgift 63 hos mig säger följande: Uppgifter.

Klara av 10 konfrontationer eller 10 spirakonfrontationer.
Samla in 5 förtrollningsföremål.

Punkten: Samla in 5 förtrollningsföremål är avklarad.

Då återstår att lösa : Klara av 10 konfrontationer eller 10 spirakonfrontationer.
Men vad menas med konfrontationer?
Är det med trupp eller med varor som vinsten räknas?

Jag har provat båda i Klara 10 konfrontationer men inte fått tillgodoräkna mig dessa.
(Alltså spirans konfrontationer har jag ej kunnat utföra då den tog slut när jag väl kom till denna uppgiften).

Så vad är det man måste göra för att få denna uppgiften färdig?

OBS ! Det framgår ej vilken typ av konfrontation det gäller.
Gjorde precis 8 på världskartan krigade och det räknades
 

potter

Mästare
Gjorde precis 8 på världskartan krigade och det räknades
Var det turneringskonfrontation eller provinskonfrontation?. För det är det jag funderar över.
För i båda dessa konfrontationerna provade jag att använda varor och använda trupp.


Nu senast testade jag att köpa med varor i provinskonfrontation och då fick jag det tillgodoräknat men saknar trots detta 1 konfrontation som skall räknas i så fall.
 
Topp