• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Höstens zodiak 2020

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Här kan ni ge feedback och diskutera eventet!

Förslag på frågor ni kan svara på:
  • Är det något som är speciellt bra eller dåligt just i detta eventet?
  • Är storpriserna och eventuella eventbyggnader bra nog?
  • Vad tycker ni om priserna generellt?
 

Rosis

Mästare
Eftersom jag nu har en liten stad på Beta, så har jag ju tjuvstartat detta event, och... Det var verkligen fina nya byggnader! Ska bli spännande att se vad de ger på sista kapitlet, för jag har inte tjuvkikat någonstans, det måste ju kännas spännande med min stad här på SE-servern också. Så det finns fortfarande överraskningsmoment kvar för mig, även om jag vet lite innan. Men det är ganska bra, för då vet jag också vad jag kanske vill ha mer eventvaluta kvar till, för att vara säker att få dagens pris. Gillar utseendet på eventet. Vackert med stjärnbilderna - magiskt.
 

harpan

Legend
morr morr , harpan morrar igen, ska samla in ett förtrollningsföremål, fick en teleport förtrollning i spiran men den räknades inte , morr morr :(:eek::rolleyes:o_O:mad::oops::rolleyes:o_O morr typ !!!! varför , varför ??? har hjälpt grannar nyss å har flera i akademin men vill inte "tömma" den i onödan , murrf
 
Senast ändrad:

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
morr morr , harpan morrar igen, ska samla in ett förtrollningsföremål, fick en teleport förtrollning i spiran men den räknades inte , morr morr :(:eek::rolleyes:o_O:mad::oops::rolleyes:o_O morr typ !!!! varför , varför ??? har hjälpt grannar nyss å har flera i akademin men vill inte "tömma" den i onödan , murrf
Jag kollade i uppdraget och teleportera byggnad och husdjursmat räknas inte. Jag ska kolla med InnoGames om det är tänkt så eller inte.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Du har min tillåtelse att morra!
Det är meningen att de inte ska räknas med, men både jag och min franske kollega var överens om att då måste uppdragets text ändras eftersom de också ligger i förtrollningsfilken.
Så vi har skapat en felrapport och förhoppningsvis fixas det, i alla fall till nästa event. :)
 

harpan

Legend
Du har min tillåtelse att morra!
Det är meningen att de inte ska räknas med, men både jag och min franske kollega var överens om att då måste uppdragets text ändras eftersom de också ligger i förtrollningsfilken.
Så vi har skapat en felrapport och förhoppningsvis fixas det, i alla fall till nästa event. :)
tack för snabbt svar ! kramiz
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Idag lade jag väldigt många nycklar eftersom dagens pris var husdjursmat. Lade först 600 nycklar. :eek: Efter en paus där jag svor lite lade jag en drös nycklar till. :mad: Fick inte en endaste ny nyckel som vinst, och enbart en påse med husdjursmat, däremot kändes det som om jag prenumererade på KP instanser. Det blev jag i och för sig inte helt översiggivet ledsen över, men jag hade önskat att det blev lite blandat, med dagens pris, nycklar och KP, mm. Känns som om de där procenten hakar upp sig ibland och inte riktigt stämmer, eller? :rolleyes:
 

Gaiona

Mästare
Procenten handlar om slump, om man har 25% chans på en specifik vinst så innebär det inte att man garanterat vinner den på fyra försök, slumpen kan göra att man vinner de fyra specifika vinsterna på fyra försök eller ingen specifik vinst på 40 försök även om båda fallen är osannolika men i slumpens värld inträffat osannolikheter lite då och då.
 

Rosis

Mästare
Jaa, sannolikhetslära kan jag, men klaga måste jag ändå göra, hade ju laddat för några påsar mat till alla djur i min stad. De är så hungriga. Får sukta efter recept i akademin. ;)
 

potter

Mästare
Procentuellt är det fortfarande dåliga chanser att få gyllene nycklar då man ger 2% chans att vinna 500 gyllene nycklar, medans
chansen att vinna 20 nycklar helt ologiskt ger 40% chans att vinna:mad:o_O. Och då spelar det ingen roll vilken sannolikhetslära man anför.:eek:o_O:cool:
 

Gaiona

Mästare
Jag tycker att det låter rimligt, 2x500 = 1000 och 40x20 = 800 så sannolikheten att vinna 500 nycklar (en 2% vinst eller 25 st 40% vinster) är ganska lika.

Jag har inte kollat men gissar att sannolikheterna är uppbyggd på liknande sätt i lotteriet så som i Triss.
 

Rosis

Mästare
Jag tycker att det låter rimligt, 2x500 = 1000 och 40x20 = 800 så sannolikheten att vinna 500 nycklar (en 2% vinst eller 25 st 40% vinster) är ganska lika.

Jag har inte kollat men gissar att sannolikheterna är uppbyggd på liknande sätt i lotteriet så som i Triss.
Det är bra att du är förnuftets talesman Gaiona, för det stämmer allt du säger, även om vi gillar att gnälla ibland fast vi vet bättre. Och som Anga skrev, helt plötsligt får man precis det man vill ha, och så känns allt så mycket bättre. Jag fick 550 nycklar på två tryckningar, och tyckte att det var värt det ändå, efter all KP som jag hade fått. Många under som blir uppgraderade nu. :D
 

Gaiona

Mästare
Tycker att det är för många uppdrag där man ska köpa kunskapspoäng, kostnaden drar iväg för varje kp...

12 kp i nuvarande uppdrag och det har varit ett antal innan...

Tur dock att man för varje kapitel får in mer pengar så det är väl det som har räknat med.
 

DeletedUser166

Guest
Ja tycker dom dagli priserna är dåliga, men de vägs upp av att kist priserna är mycket bättre så de finns inte direkt nått att klaga på
 
Topp