• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Höstens zodiak 2020

Gundar

Medlem
Idag lade jag väldigt många nycklar eftersom dagens pris var husdjursmat. Lade först 600 nycklar. :eek: Efter en paus där jag svor lite lade jag en drös nycklar till. :mad: Fick inte en endaste ny nyckel som vinst, och enbart en påse med husdjursmat, däremot kändes det som om jag prenumererade på KP instanser. Det blev jag i och för sig inte helt översiggivet ledsen över, men jag hade önskat att det blev lite blandat, med dagens pris, nycklar och KP, mm. Känns som om de där procenten hakar upp sig ibland och inte riktigt stämmer, eller? :rolleyes:
De skulle vara portal förtjänst den dagen. Var tog den vägen???
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag fick in en rapport om att stjärnbilden inte uppdateras korrekt efter att man hämtat en belöning vid 20 stjärnor, om man skulle fått mer än 20 från den sista kistan.
Så har ni t.ex 19 stjärnor, öppnar en kista som ger 3 stjärnor så skulle ni börjat nästa stjärnbild med 2 stjärnor. Ni kommer börja med 2 extra stjärnor men de syns inte förrän ni öppnar en ny kista och antalet stjärnor uppdateras.
Så det är bara ett grafikproblem och jag har rapporterat det till InnoGames.
 

Mirabella77

Legend
Hej!

Som alla vet har varge av de tre skattkistorna i eventet olika procent chans att få dessa kulturer eller andra saker som kommer som en daglig belöning. Samt att jag tycker att det är lite för svårt att få de dagliga belöningarna med hänsyn till hur mycket nycklar (eller var för sort typ sak som används i den eventet) tycker jag att i denna event, Höstens zodiak är det helt Omöjligt att få dagens belöningar särskilt när det gäller kulturen!
Även får man inte tillräcklig med nycklar och om man vill få något man vill ha krävs det över 2000 nycklar vilket man kan inte använda så många nycklar för varje daglig belönig för nycklara räcker inte. Detta gör att jag missar alla dagliga belöningar och gör eventet meningslöst :rolleyes:
Jag tycker att det ska vara lättare att få den dagliga belöningen eller ska man kunna få ihopp på nogot sätt 1000 nycklar per dag!

1600028830203.png


Mvh,
Mirabella
 

Taj-Lej

Kändis
en annan sak som jag blev lie stött på var dagens belöning igår var att jag fick en dagens belöning 2 gånger (vilket är okej) men det som retade mig att portalborsten var sämre en den ordinarie i kistan...detta gäller kistan som är på 5 eller 139 nycklar man borde i alla fall inte förlora på dagens pris mot kistans inehåll...

Mvh Taj
 

potter

Mästare
Hej!

Som alla vet har varge av de tre skattkistorna i eventet olika procent chans att få dessa kulturer eller andra saker som kommer som en daglig belöning. Samt att jag tycker att det är lite för svårt att få de dagliga belöningarna med hänsyn till hur mycket nycklar (eller var för sort typ sak som används i den eventet) tycker jag att i denna event, Höstens zodiak är det helt Omöjligt att få dagens belöningar särskilt när det gäller kulturen!
Även får man inte tillräcklig med nycklar och om man vill få något man vill ha krävs det över 2000 nycklar vilket man kan inte använda så många nycklar för varje daglig belönig för nycklara räcker inte. Detta gör att jag missar alla dagliga belöningar och gör eventet meningslöst :rolleyes:
Jag tycker att det ska vara lättare att få den dagliga belöningen eller ska man kunna få ihopp på nogot sätt 1000 nycklar per dag!

Visa bilaga 552

Mvh,
Mirabella
Jag kan bara hålla med . Och detta är inte första gången som det klagas på för få nycklar/solar/eller vad det nu är sm skall betala kistöppningarna.

Man får hoppas att sådanna här minusposter försvinner och att man ger spelarna lite mer kred och belöningar :eek: :cool:
 

Rosis

Mästare
Även jag kan enbart hålla med. Jag har nu tagit mina sista 1000 nycklar på att få dagens pris. Nada. Och denna gång fick jag inte massor med KP heller, blev portalförtjänster som jag drunknar i, och annat som jag inte ens orkade registrera vad det var. Sorry nu blev det negativt, men jag börjar bli less på riktigt. :confused: Jag satsade lite stålar på detta event eftersom jag tyckte byggnaderna var värt det, som tex dagens fröbyggnad som jag nu blev utan, och knappast kommer att få, då jag inte får ihop tillräckligt med nycklar under dagen. Var är gråt-smileyn när man behöver den? :oops:

Förslag: Det borde finnas en gräns varje dag i alla event, har man förbrukat X antal event-valuta för att få dagens pris, så får man dagens pris per automatik, som ren tröst. Denna gräns kan vara olika mycket på olika dagens pris, men då vet man vad det krävs som mest i alla fall för att få det man vill ha. Detta fungerar enbart om man inte redan har fått priset - och det fungerar bara en gång per dag. Säg att dagens fröbyggnad som jag verkligen ville ha hade haft 1000 nycklar som bortre gräns - då hade jag fått min byggnad. Nu fick jag långnäsa istället, eller ett mittenfinger från båda händer av spelet. Jaaaa - jag är sur. :mad::confused::( Jaaa, jag vet det är bara ett spel.

Så, nu har jag avreagerat mig! :cool: :D
 

Rosis

Mästare
En sak till.
Jag testade på husdjursmat som dagens pris häromdagen och fick en enda husdjursmat på mååånga bortkastade nycklar- och så fick jag precis ett erbjudande om att köpa några husdjursmat för 209 spänn. Det gjorde mig ännu mer sne och less på spelet. Jag köpte inget, för nu börjar det bli nog. Ska vi få byggnader på byggnader som kräver husdjursmat, och sedan ska man känna sig lurad för att man försöker få det i ett lotterispel i spelet (dvs eventet, dagens pris) och sedan ska man dessutom, efter lotteri och hasardspelseländet bli erbjuden att köpa mat till ett alldeles för högt pris? Inte värt det.

Det här gör mig så less och vad är det egentligen som hänt med InnoGames och Elvenar? Så här upplever jag inte att det har varit tidigare. Och detta får mig att fundera på om jag verkligen kommer att hålla fast vid detta spel, som jag trodde att jag skulle göra i all evighet... Jag kände förut att detta var ett genomtänkt spel som man kunde (om man ville) betala pengar till, vilket jag också gjort, men jaaa.... jag vet inte ens vad jag ska säga mer. Missnöjd är bara förnamnet. Toppen på missnöjet var erbjudandet om att köpa husdjursmat. Hade jag vetat att ett sådant erbjudande skulle komma innan jag slängde ut nycklarna den dagen, skulle jag inte ha blivit lika sne, för då skulle jag inte alls ha slängt ut alla dessa nycklar i onödan, och jag kanske skulle ha tyckt att 209 spänn är väl ok. Kanske. Men Nej. Klart slut. :eek::oops::rolleyes:
 

Mirabella77

Legend
Med
Förslag: Det borde finnas en gräns varje dag i alla event, har man förbrukat X antal event-valuta för att få dagens pris, så får man dagens pris per automatik, som ren tröst. Denna gräns kan vara olika mycket på olika dagens pris, men då vet man vad det krävs som mest i alla fall för att få det man vill ha. Detta fungerar enbart om man inte redan har fått priset - och det fungerar bara en gång per dag. Säg att dagens fröbyggnad som jag verkligen ville ha hade haft 1000 nycklar som bortre gräns - då hade jag fått min byggnad. Nu fick jag långnäsa istället, eller ett mittenfinger från båda händer av spelet. Jaaaa - jag är sur. :mad::confused::( Jaaa, jag vet det är bara ett spel.

Toppen ide´ Rosis.
...
Exekt allt vad jag känner! :oops:
 

Mirabella77

Legend
Idag vart jag verkligen sur! :(
Jag har verkligen planerat att få alla dessa fina kulturen och byta ut många av mina gamla kultur som motstår inte längre kraven för min farm, dom har blivit gamla och har inte längre bra kultur nu som jag är i feer. Så det är jätte viktig för mig att få alla och jag som tycker också om att ha en set av kultur byggnader så det ser ut snyggt ut i min farm.
Men men meeen...
Bara +/- 60 nycklar per dag och över 2000 nycklar att få den dagliga belöningen!!!!:mad: Det är inte rimligt. Det är inte 23% chans att få den dagliga belöningen med att använda 121 nycklar, man kan knappas tro att det finns 1% chans att få den med dess 121 nycklar. Jag har idag öpnat massa kistor och för varje fick jag bara 14st kp vilket är inte alls värt gemför med så många nycklar jag slösade bort. Kp kan man få hur lät som helst från andra ställen, om i alla fall man fick 100 kp var det mer rimligare.
Hur ska jag nu få de 3 kultur byggnader ( Pond of Pillar 2x2, Harvest Travelers och Squirrel Square - 3x3 ) som jag har planerat att få utan nycklar??? Det är inte värt att köpa nycklar när det hjälper inte änns med 3000 nycklar att få den dagliga belöningen...:(
1600175379023.png
 

Gaiona

Mästare
What?? de är ju de folk skrivit... men de blir ju alltid att dom som vill ha dagliga inte får dom och dom inte vill får dom . Murphys lag är den lag som alltid träder i kraft.
För er som undrar vad det handlar om så var det en man som hette Murphy som sa, Everything that can go wrong will go wrong (allt som kan gå fel kommer att gå fel).

Det har även sagts, Murphy was an optimist (Murphy var en optimist).
 

Gundar

Medlem
Jag har nu lagt de Här eventet bakom mig. Har lyckats skrapa ihop ca 25 uppdrag. Får blicka framåt till halloween och hoppas de blir bra. jag skulle vilja veta hur de tänkte när de satte ihop de här. Nej förresten, är nog bäst att inte veta. Nu tar jag nya tag och glömmer de här. En miss kan alla göra. De kan bara bli bättre nu!
 

Mirabella77

Legend
Oh nej ny har jag bar 2 st nycklar kvar- hur ska jag få dagens belöning nu? Hjälp, någon sätt att få den änddå?? vad ska jag göra?
 
Topp