• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Höstens zodiak 2020

Mirabella77

Legend
Jag har läst om upplevda problem med att få nyckar och dagspriser och jag håller med er som klagat på att man inte fått dem. Samtidigt tycker jag att det nu har blivit mer normalt, för jag kan få både nyckar och dagspriser när jag trycker nu. Det fick jag inte tidigare i detta event. Jag kan inte säga om denna förändring kom exakt när uppdateringen gjordes, för då kan man ju fundera om det var en bugg ändå? Men det kan vara sammanträffanden? Jag är glad att det känns roligare i eventet för mig nu, och jag hoppas att ni andra har samma erfarenhet? Så jag inte bara har fått en tok-tur och ödslat bort den på att trycka på kistor istället för att slänga in en rad på Lotto med Joker och vinna drömvinsten. För då har jag nog missat min chans.
Men även allt som jag tror också att de var en stor bugg och jag fick bara kp från eventet, nu får jag lite varierat och % på kistorna stämmer bättre. Skönt att i alla fal på slutet har de fixat eventet. Hoppas att det funkar nu alla dagar så här bra och ingen mer bugg.
 

Mirabella77

Legend
Toppen idé!:diamond:
Jag har många som jag har inga nytta av o vissa behöver dess artefakter och jag skulle vilja ha mer av en sorts artefakter så jag kan uppgradera en av mina byggnader.
 

Gaiona

Mästare
Tycker det är synd att inte ha en möjlighet att få hela gubben utan att vinna extra nycklar eller betala ,, ser inte fram mot ett bä nu ,, det var ju nyss ett
Det var BÄ oftare förut och jag misstänker att Inno planerar för BÄ efter varje event (åtminstone event med utvecklande byggnad som pris) så att man ska kunna vinna några till artefakter.
 

harpan

Legend
Ligger efter .... dator knas .... jäla hög jag har ... men e inne på dagliga uppdrag men det lär ju inte bli 10 på nallen , hade inte koll på att man kunde uppgradera dom andra nallarna, mitt fel...gillar eventet men mycket tillverkande, hej å hå går många boostar , gillar dagliga priserna ser fina ut , men plats ge mig plats!!! nån bra stats arkitekt som kan hjälpa att välja bort byggnader hehe ;) ;):)
 

harpan

Legend
Slump är slump, visserligen ingen "äkta" slump (det är omöjligt i datorvärlden) men ändå ganska bra.

Att det är ex.vis 25% chans att vinna det pris man helst vill vinna betyder samtidigt att det när man inte har tur med slumpen kan innebära att man på massor av försök inte vinner en enda gång.

Har man turen med sig kan man vinna varje gång (även om det är osannolikt).

Slumpen i en dator är egentligen en lång talserie (med stora tal som i programmet delas med lämplig siffra för att få ett värde som passar uppgiften).
Serien upprepas efter massor av gånger (långt fler än antalet kistor som man max kan ta), det som man försöker göra för att det ska kännas slumpmässigt är att starta serien någonstans genom ett så kallat frö som ofta kan bygga på vad klockan är (handlar om tusendels sekund).
Vart borta ett tag å ligger efter , men faktiskt fått dom byggnaderna jag velat, tur eller slump ???
 

harpan

Legend
GoalBest Chest
Daily PrizeGolden Keys 33, Golden Keys 37
Coin InstantsGolden Keys 26
Supply InstantsGolden Keys 49, Golden Keys 60
KPGolden Keys 139, Golden Keys 63
AW KPGolden Keys 81
Unit InstantsGolden Keys 26, Golden Keys 49
Magical ManufactoringGolden Keys 60
Inspired MeditationGolden Keys 26
Portal ProfitGolden Keys 139
More Golden KeysGolden Keys 37, Golden Keys 63
Grand PrizeGolden Keys 139, Golden Keys 121

Finns en % lista på https://elvengems.com/ kan hjälpa till??? eller e det fusk ??
 

Mirabella77

Legend
Ligger efter .... dator knas .... jäla hög jag har ... men e inne på dagliga uppdrag men det lär ju inte bli 10 på nallen , hade inte koll på att man kunde uppgradera dom andra nallarna, mitt fel...gillar eventet men mycket tillverkande, hej å hå går många boostar , gillar dagliga priserna ser fina ut , men plats ge mig plats!!! nån bra stats arkitekt som kan hjälpa att välja bort byggnader hehe ;) ;):)
Ja, de var fina kultur man kunde få av denna event, jag har byt ut många av mina gamla kultur och suttit ut mina som jag har fått :) Men nu har min stad blivit trång-staden :eek:;)
 

Mirabella77

Legend
Vart borta ett tag å ligger efter , men faktiskt fått dom byggnaderna jag velat, tur eller slump ???
Vet inte, först fick jag inte de dagliga belöningarna mest bara vanliga kp sällan något annat hur mycket nycklar jag slösade bort. men efter en uppdatering tycker jag att det vart bättre och jag får lite varierade saker, dessutom fick jag möjligheten att få den dagliga belöningen. Jag tror på slup vet inte? eller både :)
 

harpan

Legend
Ja, de var fina kultur man kunde få av denna event, jag har byt ut många av mina gamla kultur och suttit ut mina som jag har fått :) Men nu har min stad blivit trång-staden :eek:;)
Gu har så svårt att skiljas från vissa å byta ut , har ju egentligen huuur mycket kultur som helst å även befolkning men dom e ju så fina ... kan ju inte spara i lagret , kostar på i teleport å va ska jag med dom till egentligen , behöver en stark en som bara säjer SÄLJ iiii o_O :(;) åsså gästrollerna som tar sån plats... men dom ligger å bara mal i bakgrunden , det e prio 2 under event ...
 

harpan

Legend
shit pomme fritt va najs om man kunde "få " reliker i Vinterspiarrn , bara typ nu 5 st !!! en en behöver jag ju ,,,
 
Senast ändrad:
Topp