• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Kp till alla - Ett farväl

DeletedUser514

Guest
Hej allihopa.

I mars slutade jag mitt spelande av Elvenar efter två års speltid.
Sista stunden ägnades åt att hjälpa mitt brödraskap Seven Kingdoms att ta hem segern i ett BÄ vilket såklart var otroligt kul.
Sitter även med ett gäng foton från de olika kapitlens avslutande som jag funderar på att sätta ihop till ett kollage så man kan se basens utveckling från dvärgar till elvenarerna.
Har mycket goda minnen från spelet men på slutet gillade jag helt enkelt inte längre vägen det tog med portalinstanser i överflöd och tävlingar som inte kändes värda att kämpa för. Para detta med den begränsade användningen av mobilapplikationen så tog intresset dessvärre slut.

Något som jag dock har en klar fortsatt känsla av är vikten av KP för alla aktiva spelare!
Men, eftersom jag inte spelar längre har jag inte längre något intresse av mitt lager som ligger och skräpar i basen. Då man satt på mobil och spelade mesta tiden så kunde jag sällan donera alla mina KP-instanser utan det skedde endast när jag aktivt loggade in på datorn.

Därför tänkte jag såhär:
Skriv ett svar i denna tråden med varför du började spela Elvenar och när, gärna en liten notis om varför spelet fångade dig. Som belöning för detta och som ett litet farväl från min sida sprider jag sedan ut mina kvarvarande KP-instanser så jämnt det går hos alla, skriv därför gärna vilket underverk du helst vill ha dem i också!
Totalt finns det 3 846 KP att fördela ut (30*12, 20*30, 10*99, 7*20, 5*171, 3*300, 1*1). Blir även lite fler allteftersom då min vanliga KP-mätare såklart fortsätter ticka uppåt.
Tänker att jag försöker kika på allt och fördela KP i slutet på veckan!
Så säg till era vänner att komma in och ta del av fördelningen, alla är vinnare här!
 

Oktan

Legend
Tråkigt att se dig försvinna Aque, även om vi aldrig var i samma BS!

Jag började spela Elvenar då jag är ett litet fan av stadsbyggar-spel, och fastnade för gameplayen i Elvenar.
Det som håller mig kvar är att det byggs på med roliga saker, och att jag hamnat i ett BS som jag verkligen trivs i, nämligen SkogsAlverna.

Det under jag skulle vilja få KP i är Fristaden, då kultur o extra trupp-hälsa aldrig sitter fel

Lycka till i liven, Aque!
 

harpan

Legend
Hej allihopa.

I mars slutade jag mitt spelande av Elvenar efter två års speltid.
Sista stunden ägnades åt att hjälpa mitt brödraskap Seven Kingdoms att ta hem segern i ett BÄ vilket såklart var otroligt kul.
Sitter även med ett gäng foton från de olika kapitlens avslutande som jag funderar på att sätta ihop till ett kollage så man kan se basens utveckling från dvärgar till elvenarerna.
Har mycket goda minnen från spelet men på slutet gillade jag helt enkelt inte längre vägen det tog med portalinstanser i överflöd och tävlingar som inte kändes värda att kämpa för. Para detta med den begränsade användningen av mobilapplikationen så tog intresset dessvärre slut.

Något som jag dock har en klar fortsatt känsla av är vikten av KP för alla aktiva spelare!
Men, eftersom jag inte spelar längre har jag inte längre något intresse av mitt lager som ligger och skräpar i basen. Då man satt på mobil och spelade mesta tiden så kunde jag sällan donera alla mina KP-instanser utan det skedde endast när jag aktivt loggade in på datorn.

Därför tänkte jag såhär:
Skriv ett svar i denna tråden med varför du började spela Elvenar och när, gärna en liten notis om varför spelet fångade dig. Som belöning för detta och som ett litet farväl från min sida sprider jag sedan ut mina kvarvarande KP-instanser så jämnt det går hos alla, skriv därför gärna vilket underverk du helst vill ha dem i också!
Totalt finns det 3 846 KP att fördela ut (30*12, 20*30, 10*99, 7*20, 5*171, 3*300, 1*1). Blir även lite fler allteftersom då min vanliga KP-mätare såklart fortsätter ticka uppåt.
Tänker att jag försöker kika på allt och fördela KP i slutet på veckan!
Så säg till era vänner att komma in och ta del av fördelningen, alla är vinnare här!
Fikar inte efter KP men kan berätta att jag började spela 12 Augusti 2019 , så det blir 1 års Jubileum snart. Spelade FOE tidigare men tyckte det gick så trögt, så jag kollade in Elvenar och det är jag glad för! Fastnade först på Design och upplägget var ok tyckte jag, sen upptäckte jag Forumet och här är jag inne varje dag alltid får man ett tips eller ett asgarv!!!
Jag spelar bara på min Laptopp så jag har inget att jämföra med. Kör BÄ men har inte kommit så lång i spelet ( VI ) så det kan va ganska knepigt, men är med i ett bra Brödrasällskap Players ! Spelar lite väl mycket i bland... men det e så kul ju !
Eventen är ok , men har svårt att bereda plats för nya byggnader, tycker dom är så fina och svårt med plats ...
Mitt favvo Underverk är (har Bara 3 )
Är Det Militära klostret kanske bara för att det även syns på bergsväggen :cool:
Tråkigt att du slutar , men vi finns ju kvar här ju !!!
Ha det så himla bra och trevlig Midsommar Aque !
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Tråkigt att du ska sluta. Du och jag har inte haft så mycket med varandra att göra men det är alltid kul att se hur andra far fram i Elvenar.

Jag hittade elvenar (7 jan 2016) när jag hade det rätt tufft i livet, jag letade efter något att distrahera mig med när jag var hemma. Jag såg en annons om spelet på FB och tänkte att det ser kul ut. Efter bara några dagar så kom jag med i ett brödraskap (Prosperity, innan det blev mitt eget), där jag lärde känna några av de finaste människor jag mött. Vi har delat mycket glädje och sorg med varandra och jag tror att jag till stor del stannar kvar i just elvenar pga mitt BS och dessa fina medlemmar. Nu är livet helt klart ljusare igen och jag njuter av att prata med mina vänner samt att ta mig an alla utmaningar inno skickar åt vårt håll. Jag tycket de gör ett fint jobb med att hålla oss sysselsatta ;)

Du kan lägga dem i det under jag har satt hjärtat på <3

Ha det nu bra och jag hoppas du inte kommer att sakna oss allt för mycket, men du vet, då är det bara att komma tillbaka. *kram*
 
Senast ändrad:

potter

Mästare
Hej Aque.
Jag började med elvenar som ett tidsfördriv 9 nov- 16 och efter ett tag fastnade jag för spelet då det var ganska bra tempo.
Nu spelar jag för att det kommer en massa kapitel som jag vill bygga upp och se vilka raser som kommer att bebo min stad.
Det andra är ju den gemenskap detta spel ger.

Magiakademin har varit min favorit sedan starten, den ger och ger och dess olika varor använder jag vid boostar av varor etc.

Bergshallar är undret som jag vill ha uppgraderat.

Och som spock säger i star trek: live and prosper.

potter

Prosperity
 
Senast ändrad:

Anders

Kändis
Trist du lämnar Aque!
Många duster med er i mitt Prosperity, Har spelat sedan Elvenars begynnelse 5 år då, var inte så aktiv i början men uptäckte tjusningen med spelet efterhand, numera är jag besatt, har snackat med en psykolog (ler) är ju pensionär så tycker det är bra tidsfördriv någon timme var eviga dag. Favo under som säkert hos många är Bergshallar. Trist du lämnar hade sett fram emot fler duster med dig om Spiran men du har före detta kolleger där som vi får tampas med. Ha de och en Glad och Solig Midsommar på dig
 

Elvenlis

Legend
Men , käre gamle granne,,ska du överge oss nu :oops: Ja,,,önskar dig allt gott och ha en trevlig midsommar och alla följande midsomrar tills du ångrar dig och kommer tillbaka igen;)
 

DeletedUser166

Guest
Alltid tråkigt då nån aktiv slutar.
Ja spelar så många spel och tar ofta över så mycke och nöter och nöter tills ja är bäst men de blev så tidskrävande så ja sluta alla dom spelen och hittade elvenar som är lite softare och de funka bra utan att spela 22h om dygnet. Ja vet inte när ja börja men de var flera år sen, tyvärr är mit mål med spelet ouppnåligt :) ja vill maxa alla under men man kommer bara längre och längre ifrån då de blir 2 nya under varje kapitel men varje kp är ju guld värt.

Skulle även ja kunna ta i bergshallar om de blir nått över.
Men ja skulle råda att vänta tills den trista hösten då kanske suget har kommit tillbaka och då kan vi byta kp istället :)
 

Gaiona

Mästare
Tråkigt att du slutar men du vill väl gå vidare i livet med annat.

I mitt fall tycker jag att det vore fusk om du lägger in kp hos mig eftersom jag har några andra fördelar i och med att jag är moderator här...
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
*vinkar ett ledset farväl till Aque* :oops:

Vad det än blir för spel (för det blir det säkert ;)) som du ger dig på nästa gång kommer du säkert att bli kanonbra på det också. Tycker så klart att det är väldigt synd att du slutar, men önskar dig allt gott på vägen.
 

Rosis

Mästare
Så tråkigt att se en aktiv spelare lämna. Jag hoppas att du hittar ett annat spel som ger dig rekreation, eller någon helt annan sysselsättning. Och saknar du Elvenar finns det ju kvar.

Jag blev tipsad om spelet av en släkting, och sedan var det kört. Första brödraskaps-äventyret kändes jättespännande, men jag fattade egentligen ingenting om hur man skulle göra. Det gjorde inte någon annan aktiv (chattande) spelare i mitt dåvarande brödraskap heller. Just då visste jag så lite om spelet att jag inte ens begrep hur många bottnar det faktiskt hade. Tillsammans lärde vi oss massor i det Brödraskapet, men ju mer jag lärde mig desto mer insåg jag att jag inte visste.

Det var så många frågor som jag inte fick svar på, så till slut hittade jag alla hjälpsidor som fanns, grupper på Facebook och tog reda på saker och delade med mig av kunskapen. Archmagen hade utsett mig till magiker, eftersom han inte var inloggad för att hinna hjälpa oss med äventyr och öppna kistorna. Han valde snart att lämna, eftersom han blivit less på spelet, och utsåg mig till ledare, och han skrev till mig att han tyckte det kändes roligt att Brödraskapet skulle växa vidare. Jag försökte få brödraskapet att bli lika ivrig som jag själv var, med positivitet, lock och pock. Till slut kände jag att jag inte kunde få med medlemmarna i den takt jag önskade, utan sökte mig till ett större Brödraskap, och överlämnade stafettpinnen till en stabil medspelare, som roddar Brödraskapet än idag. När jag sökte efter ett nytt hem så läste jag hur många som helst översikter på olika Brödraskap, och så fastnade jag för Goses värme när hon beskrev sitt Brödraskap. Jag skrev ett PM till henne, men tvivlade på att lilla jag skulle få komma med i det stora Brödraskapet. Så jag skrev samtidigt en annons här på Forumet. Men jag fick komma med i Prosperity! Och jag ångrar mig inte en sekund.

Jag önskar dig Aque, och er alla på Forumet en härlig midsommarhelg! Imorgon arbetar jag, sedan får jag ledigt hela midsommarhelgen, och det är jag inte bortskämd med. Jag ska fira den med svägerska och min bättre hälft. Jag hoppas ni alla får det ni önskar i helgen, vare sig det är lugn och ro, familjesamvaro, grodhopp runt midsommarstång, plocka blommor och drömma om prinsen, eller stålar för att man arbetar och får OB. :diamond::diamond:Distanskram från mig! Glad midsommar! :diamond::diamond:
 
Senast ändrad:

DeletedUser661

Guest
Hej Aque. Jag antar att jag är för sent på bollen, men jag startade spelet när jag var krasslig, i början av februari 2020 tror jag det var. och fortsatte när jag var frisk, för Elvenar är så kul. Är med i ett fint Brödraskap där jag trivs bra, och det gör mycket för själva spelet.
Om det finns mer KP att dela ut så har jag för närvarande enbart två under. Välj själv. Tack. Och lycka till med det du vill göra.
 

DeletedUser514

Guest
Hej igen allihopa.

Tack för alla välönskningar.
Spelet hängde som sagt med mig i två år och jag gillade knåperiet som ingick när man byggde/möblerade om sin stad. Var något tillfredsställande att sitta och bygga om/planera. Vet dock inte hur länge jag hade orkat om inte Elvenarchitect fanns :p

Såvitt jag kunde se var det endast 7 personer som aktivt bad om KP, dessa var följande:
Oktan - Fristaden
Gose - Markerat med hjärta
potter - Bergshallar
Anders - Bergshallar
Rhavin - Bergshallar
Aladar - Skumma svampar
BarmHertig - valfritt

Detta medför att jag tänker försöka dela ut ca 550 KP till er vardera =)
Väntar ett litet tag till för att säkerställa att de som skrivit kommentarer men inte angett ett under ska få en chans att ändra sigom det var så att de glömde =)
 

DeletedUser514

Guest
Sådär, nu är massa poäng utdelade!
Oktan - Avklarad
Gose - Avklarad
potter - Avklarad
Anders - Avklarad
Rhavin - Avklarad
Aladar - Lade 430 i dina skumma svampar och 120 i bergshallar. Detta för att dina kamrater lätt ska kunna stoppa in ett enstaka KP och få del av de 4 kvarvarande hjälpkistorna som finns i de skumma svamparna. Avklarad
BarmHertig - Fyllde 340 i din gyllene avgrund, säg till när den är uppgraderad så fixar jag de sista 210 när jag ser det =)
 
Topp