• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Majfirandes uppdragslinje - åtkomst

DeletedUser345

Guest
Väntar in sista dagens "Food market" som verkar ge mest frön per ruta. Det luriga på elvengems är att det står att den är på 4x3, men när man expanderar den står det 4x4.
 

harpan

Legend
Kanon, då vet vi hur det är tänkt och att det fungera :)
- Jag samla ihop till 'Mother dragon' Vad är det ni samla ihop till ?
Jag brukar testa på dom som man får folk! har Hobernas Folkband och Romantiskt Lanbruksliv ( men den e ful) sen har jag fått trädinhägnad och nån sockervadds historia gillar Monosteros!!! ....vill ha det blå trädet bara för att det är fint...
men drakmodern får jag testa på !!!
 

Bilagor

  • träd.PNG
    träd.PNG
    67,3 KB · Visningar: 41
  • monosteros.PNG
    monosteros.PNG
    44,1 KB · Visningar: 45
Senast ändrad:

DeletedUser597

Guest
Väntar in sista dagens "Food market" som verkar ge mest frön per ruta. Det luriga på elvengems är att det står att den är på 4x3, men när man expanderar den står det 4x4.
Japp, man hittar lite fel här och där på deras sida. Du är på level 16. Just nu har jag gott om frön genom min handelsplats. Behöver man mer frön framöver ? Handelsplatsen ge mig 11.000 / 3 timmar
--
Ibland är mindre mer:
Jag tittade mycket på xx/ruta förr (och gör det fortfarande idag) men när det gäller att vinna byggnader som i den här event kan antalet vara mer intressant än antal/ruta för att jag antar att jag vinna ett visst antal byggnader. Ledig plats måste naturligtvis finnas.
Exempel: Jag antar att jag vinner 3 byggnader; då kan 3 byggnader à 3.000 frön (300/ruta) vara mer intressant än 3 byggnader à 1.800 frön (600/ruta)
 

DeletedUser597

Guest
Svart lotus och sista dagens byggnad vill jag samla till, men jag råkar ju trycka lite ändå ibland... ...så retsamt.
Det är inte lätt att låta blir och samla ihop :) Du verkar vara ut efter frön och även du är som MasterArrowa på kapitel 16. Samma fråga till dig: Just nu har jag gott om frön genom min handelsplats. Handelsplatsen ge mig 11.000 / 3 timmar Behöver man mer frön framöver ? Jag glider över till kapitel 15 ikväll.
 

Gaiona

Mästare
Jag är än så länge bara ungefär halvvägs på fe-kapitlet så mana och frön är långt bort och jag räknar med att vinna lämpliga byggnader i senare event för dessa produkter (att utveckla de byggnader jag vinner nu verkar rätt tufft...)
 

DeletedUser597

Guest
Jag är än så länge bara ungefär halvvägs på fe-kapitlet så mana och frön är långt bort och jag räknar med att vinna lämpliga byggnader i senare event för dessa produkter (att utveckla de byggnader jag vinner nu verkar rätt tufft...)
Japp. håller med. Får aldrig ihop tillräckligt med restaureringskuponger för att uppdatera mina eventbyggnader. Det dom räcker till med, för min del, är att uppgradera manaträd, gummiträd, regnbågsblomsterbur mm alltså dom som tar 1 eller 2 rutor. Man får ju max 15 restaureringskuponger per vecka.
 

Rosis

Mästare
Behöver man mer frön framöver ? Jag glider över till kapitel 15 ikväll.
Nja det är väl spiran som kräver sin andel, jag har så det räcker, men vill inte hamna i en sits när det blir brist. Hade så ett tag i kapitel 15, men det ordnade sig snart. Har för mig att byggnadsuppgraderingarna krävde mycket fröer i kapitel 15, och att det var det som drog ner mig på noll, med lite hjälp av spiran. Men så ordnade det till sig när jag uppmärksammade problemet, det går ganska snabbt att ändra om i sin stad.

Får just nu 18.270 frön var tredje timme från handelskammaren, o ju fler provinser man har tagit, desto mer får man. Men, det är inte dumt med överskott.

Jag struntar i manabyggnader, eftersom jag får mana från Drakklostret, lätt som e plätt. Har så mycket mana, trots förfallet, att det alltid finns miljoners till övers. Fröer har jag "bara" 500K av. Det gäller att kunna vara flexibel och snabbt slänga ut helst färdigbyggda byggnader som tex fler vapenkammare om man ser att orcherförrådet sinar för fort, osv, för varje kapitel har sina besvär. Så det gäller å hålla koll på ens flöden. :)
 

DeletedUser597

Guest
@Rosis Tack för svaret. Jag använder endast militärer i spiran och turneringar så där är behovet null. Frö-förrådet ligger nästan konstant på 120.000 Får se om det räcker för kap.15.
Tack en gång till och trevlig helg!
 

DeletedUser345

Guest
Det är inte lätt att låta blir och samla ihop :) Du verkar vara ut efter frön och även du är som MasterArrowa på kapitel 16. Samma fråga till dig: Just nu har jag gott om frön genom min handelsplats. Handelsplatsen ge mig 11.000 / 3 timmar Behöver man mer frön framöver ? Jag glider över till kapitel 15 ikväll.
Fick precis ett uppdrag att "donera" 50.000 fröer. Alltid bra att ha ett lager.
 

Elvenlis

Legend
Jag har en väldig förmåga att göra slut på frön o kännande varor precis innan jag behöver dom till nåt,,,, verkar vara ett återkommande tema i mitt liv ;)
 
Topp