• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyheter från Beta(kan innehålla spoilers!)

Legopil

Kändis
Eftersom det diskuteras mkt om artefakter här så...
Det är alldelles för kort tid att köra 6 veckors periodermed en sorts artefakter i spiran och/eller är det för låg vinstchans på dessa. Det slutar alltid med att man får 1 eller 2 nya föremål i det redan röriga och överfulla lagret. Eftersom det är helt omöjligt att skrapa ihop till en värdefull byggnad om man inte redan spelat i dess event är det ett urdåligt pris att få. Nu har det varit ett par varianter av artefakter på raken vars event jag inte var med om, och då har jag spelat i 1,5 år! Det är lång tid, och då plocka in så gamla event känns uttrist. Hade jag spelat i ett par månader istället och det hade dykt upp motsvarande 4-5 månader hade jag förstått det. Men nu, nä...
 

Gaiona

Mästare
Några verkar has lyckats vinna hyfsat många stenmonumentartefakter, jag har två nu.

Jag har hittat stenmonumentet i akademin två gånger, gjorde den för rätt länge sen och satte ut (innan jag hade lärt mig spelet) och rev den sen men har även gjort en under senaste BÄ (framförallt för att få visionsdimma) och hoppades på fler artefakter så det skulle vara värt att sätta ut den...
 

Mammio

Mästare
Kapitel 18 började på Beta idag, Team Spirit. Ni kan läsa om det här.
techtree_banner_era_18 (2).png
mobile_banner.png
 

Taj-Lej

Kändis
alla som kan något om växter borde ju fatta varför dom ser sorgsna ut :) blommningen är ju en så kort tid av det hela...kan ju inte vara lätt att veta att det liv man känner till ska ta slut endera dan och det rätt fort :p
 

Gaiona

Mästare
För de som varit med förut kan jag tipsa om att komma ihåg vilken tid det startade då och tänk då på normaltid.

Alla BÄ jag har deltagit i har startat samma tid, svensk normaltid alltså så sannolikheten att BÄ ska starta den tiden igen är väldigt hög.
 
Topp