• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyheter från Beta(kan innehålla spoilers!)

Mammio

Mästare
Nytt event började idag och pågår t.o.m. 8.e juni; Sorcerers' Homecoming

Trollkarlar och pilgrimer har återvänt, det kommer att bli problem, som vi kan hjälpa dem att lösa.

eventbanner.jpg

eventwelcome.jpg



eventmap.jpg


Storpris den här gången är en setbyggnad där vi behöver 7 delar för att bli komplett.
eventset.jpg


Dessutom finns det en ny funktion som kallas Ligor. Det finns 5 stycken ligor; hobby, amatör, brons, silver och guld. Vi börjar alla på hobbynivå. De olika liganivåerna ger olika priser och bonusar. Ju högre upp man kan ta sig, desto större belöningar.
Priserna delas ut efter eventet är slut och då får man pris efter den liganivå man befinner sig på just då.

Ligorna beräknas också på hur många % av alla aktiva spelare som deltar i eventet. För att få vara med i Guldligan ska man ha 70+ poäng och vara bland topp 1% av spelarna.

eventhobby.png


Som vanligt kan saker ändras från Beta till Live.
 

Nivea

Medlem
Finns det statistik som visar antal spelare i turneringar, Event, B-äventyr, Spira. Vi har just nu total registrerade 7.237 spelare. 1% av aktiva spelare i event kan inte vara många. Det går väl fortfarande, även i framtiden, att köpa eventvaluta och så med möjligheten att placera sig högre upp?
Igår vart det 70+ för Guld och nu är det redan 123+
Jag gissar vi hamnar omkring på 300+ för Guldligan på Arendyll för en evolverande byggnad.
 

Mammio

Mästare
@Nivea Ja, du kommer att kunna köpa mer eventvaluta. För att få mer så kan man också logga in oftare för att maxa de som regnar ner i staden, mata sin Askfenix (om man har någon) och köpa eventutposten som ger 1+ på varje plockad eventvaluta.
Ligorna byts 1 gång i timmen och sista bytet är 1 timme innan eventets slut, vilket kan vara betydelsefullt för ens strategi.

Statistik över aktiva spelare bollar jag vidare, har du det @Boefst ?
 

Nivea

Medlem
Tackar. Fick inte riktigt fram för mig om dom 'Grand Prizes' går i en slinga dvs att jag kan få 2 x Pilgrim's manor i spelet och sedan en till i Guldligan. Vet du det?
 

Jian

Mästare
@Nivea För att få mer så kan man ... mata sin Askfenix (om man har någon)
AskFenix.png


Mata Askfemix? Min på nivå 8 i kap 5 ger 1,8% utdelning (om jag förstår bildtexten rätt)
Vad skulle det göra för skillnad? Räcker det till en hel av något?
Om inte så är det väldigt dyr husdjursmat - hoppas bara att den var god :)
 

Gaiona

Mästare
Visa bilaga 1349

Mata Askfemix? Min på nivå 8 i kap 5 ger 1,8% utdelning (om jag förstår bildtexten rätt)
Vad skulle det göra för skillnad? Räcker det till en hel av något?
Om inte så är det väldigt dyr husdjursmat - hoppas bara att den var god :)
Det ger (om jag uppfattat skrev rätt) en extra bronsspade (möjligen två eftersom det avrundas uppåt) per avklarat uppdrag i eventet vilket totalt borde ge lika många extra spadar som det finns uppdrag, max kanske 100 extra spadar...

Man kan dock kombinera det med ex.vis pandan, den ger ingen utdelning (eller dålig utdelning) om man inte matat ett annat husdjur först. För att få utdelning från min panda måste jag mata ex.vis en Fenix före.
 

Mammio

Mästare
Tackar. Fick inte riktigt fram för mig om dom 'Grand Prizes' går i en slinga
Ja, det gör dom. Det finns definitivt möjlighet att få åtminstone 2 fulla set om man jobbar hårt på det (och hamnar åtminstone i top 5 % ligan, skulle jag tro). Max set man kan få under eventet är 3 stycken (genom uppdrag+grand prize+hamna mycket högt upp i ligorna).
 

Jian

Mästare
Max set man kan få under eventet är 3 stycken (genom uppdrag+grand prize+hamna mycket högt upp i ligorna).
Då får man väl se till att spara en av bronsspadarna - så man har möjlighet att gräva fram lite plats åt de nya byggnaderna.

Set-byggnaderna är så färska att de inte syns i Cityplanner, när man satt ut dem.
Fast de kommer säkert snart.
 

Jian

Mästare
Betans liga växer snabbt - igår behövdes det 200 p för silverplats. Idag behövs (hittills) 209 p, en ökning med nästan 5 % på mindre än 1 dygn.
 
Topp