• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

REKORD??

DeletedUser319

Guest
Grattis Macbolan! Snyggt jobbat.
Kunde tyvärr inte få mer poäng då jag inte har så många provinser :) . Utmaningar är kul. Nu blir det nog förmodligen ej några hälso/skade-byggnader på ett tag då jag måste byta ut sniglarna nästa event, men sen kanske! ;)
 

Macbolan

Mästare
Tack ertzör
och Gose! :)

Jo..Gose..jag skrev det me lite "Glimten i Ögat" ;):cool:
Och självklart anv. jag Boost-byggen ifrån senaste Eventet...går Inte att få dessa poäng annars..helt omöjligt!
Men det kräver disciplin och långsiktig planering...för att bygga upp ett lager av denna typ av "Byggen"...och anv. dom vid "rätt läge"! :cool:

Jag återkommer med det slutgiltiga resultatet imorgon kväll guys...
/Mac
 

Macbolan

Mästare
Hola gänget! :)
Da Final Count...och Nya Rekordet lyder på 13770 poäng! :eek:

Jag skall va såpass sjyst..å berätta att det krävs 51 provinser...och jag tror att den enda som kan slå detta Rekord är Ackken!...;)

Ps. E lite kass på datorer...Men ska be någon att lägga upp en Printscreen..eller va det heter? :)
Mvh
Mac
 

DeletedUser229

Guest
Eftersom det är omöjligt att vara klar med turneringen så här tidigt, utan att använda massor med diamanter...
Så faller tyvärr hela rekordet för min del. Meningslös insats från din sida...
 

Macbolan

Mästare
Och lika "meningslös" är Din snedvridna inlaga i denna diskussion Oliver! :cool:
...självklart anv. Vi "Proffs"?:eek:...Diamanter...samt Boostbyggen och Tids-boostar som vi har fixat via olika Event...ett tidsödande jobb som kräver tid och närvaro i spelet...för att hålla koll på När man skall lägga sina resurser på att få "rätt" prylar vid "rätt" dag osv...

Men jag kan förnimma den unkna doften av "avundsjuka" och missundsamhet Oliver...:confused::cool:
/Mac
 

DeletedUser229

Guest
Du tycker alltså på fullt allvar, att du har gjort en jätteinsats för att du har öppnat plånboken på vid gavel?
 

Taj-Lej

Kändis
Som jag ser det så har ju mac inte gjort annat än vad som står var o en fritt...Så grattis...men jag håller med Oliver att jag inte tycker det är något att hänga i julgranen så att säga... ser det som om en idrottare hade varit dopad....skulle gärna villja ha en sk cup.. låt oss säga på max 25 provinser det skulle vara fritt fram att använda strids och tidsboostar men där man endast slogs manuellt ...men det är bara min önskedröm
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Grattis MacB! blir till att skaffa lite fler provinser, sen kommer jag och tar tillbaka rekordet ;)

och bifogar lite bildbevis =)

rekord20180113.jpg
 

Taj-Lej

Kändis
Känner att jag får göra ett förtydligande till vad jag menar ...mac har rekord helt enligt vad som än sägs ... men vad jag menade med inget att hänga i julgranen ...är vad han själv säger en enda kan slå det eftersom det behövs provinser...även om någon skulle villja slå det och slösade diamanter så kvittar det ju ...dom är ju slagna på förhand... och då kan jag inte komma ifrån att jag tycker att det är som en dopad idrottsman sorry mac kan inte hur jag än ser på det tycka att det är en bedrift...det ända jag kan känna en liten beundran över är din vilja att innehava det...och för den delen känner jag så för dom övriga sk rekorden tidigare också...

Taj
 

DeletedUser85

Guest
Grattis MacBolan. Rekordet ser svårslaget men inte omöjligt ut :)
Diamantsnacket är lite överdrivet tycker jag. Det går att slå utan att spendera en enda bara man är dedikerad nog, t.ex. hade man behövt avstå byggnaderna i sista eventet och bara fokuserat på instanser för turneringen.
Viss tumme med fru Fortuna behövs, för i eventen får man slåss mot den här:
gear.jpg

För det är i alla fall så jag uppfattar Elvenars slumptalsgenerator. Har man nio försök på sig att skaffa en eventbelöning har man en märklig förmåga att antingen få noll eller alldeles för många av belöningen man vill ha. :rolleyes:
 

Taj-Lej

Kändis
Tyvärr så har du fel Rheinstahl du kan inte delta med fler provinser än du öppnat i din map av samma sort så har du inte det så går det inte att slå rekordet av en som har hundra strids och tidsboostar inte ens om du satt på tiotusen av dom för det avgörade är trots allt att du tagit motsvarade sort på ordinarie map alltså har du inte tagit över 51 provinser av en sort så är det egalt hur mycket boostar eller diamanter du har...och tyvärr är det det som till sist är så himla tråkigt det gynnar bara dom som har spelat i flera år..och tyvärr tror jag att det är det som gör att 90% av dom som börjar ger upp innan dom kommit igenom 1a kapitlett...det jag tycker är värt lite respekt är att folk orkat och stått ut så länge

Taj
 

Taj-Lej

Kändis
Hej igen jag vill bara säga till mac och ni andra som har haft rekord ...jag förringar absolut inte eran prestation ...som i mac fall 51 provinser rakt igen är jävligt starkt gjort ...vad jag menar med att rekorden inte är något att hänga i julgranen är för att ett rekord enligt mig ska vara rättvis för alla ...så tills spelmakarna har ändrat i turneringarna att man kan ta hur många provinser som hels ovasett nivå eller hur många man öppnat i ordinare map ...för det är som mac säger en planering och ett närvarade i spelet har själv 3 spelare som har maxat i tre turneringar nu för att dom inte kan ta fler än ett fåtal....så med det sagt mac tycker jag helt ärligt att du gjort en fantastisk prestation

Mvh Taj
 

Macbolan

Mästare
Tjena gänget!
Jag säger Tack till Gose, Rheinstaal Och taj-lej! :)
Jag håller med en hel del i det taj-lej uttrycker...ingen som har uppnått den rank och har fixat den mängd provinser som Jag gjort..kan slå detta Rekord!
Men å andra sidan så är detta ett spel som handlar om progressivitet...att växa och utvecklas...och det skiljer sig inte spec. mkt ifrån andra spel!

Jag har skrivit detta förr..Men skriver det igen;
"Du kan inte starta upp en lvl #1 char i WOW...och kräva att få Raida ihop med Method!...eller hur?

Men visst...jag kan hålla med Taj i att det kunde finnas en Turnering eller dylikt...där spelare kunde utmana varandra..oavsett rank och där den bäste strategen Vann! :)

Däremot är jag väldigt skeptisk till Olivers kommentar...
Du tycker alltså på fullt allvar, att du har gjort en jätteinsats för att du har öppnat plånboken på vid gavel?
MEN...jag såg sen att Oliver är member i Serenity! :p:confused:
..och Han hade ju Inte samma aversioner emot sin polare Ertzör,s Rekord...som Jag slog!? :rolleyes:
Ertzör som knappt har några Verkstäder eller Vapenkammare..för att producera ens möjligheterna för att slå några "rekord"...en snubbe som tydligen gräver ÄNNU djupare i plånboken än Vi andra!...:D
Kom igen Oliver!...börja kritisera Ertzör FÖRST!...sen kan Du tjafsa me Mig! :cool:
Mvh
Mac
 

Taj-Lej

Kändis
Tyvärr mac så resonerar du lite avigt ...håller med dig om att detta är ett spel...men som jag ser det är din enda ursäkt att du spelat det här länge...och bara för skoj skull ska jag ta mig själv som exp i dagsläget har jag 41 provinser och för att ta 52 så behöver jag 99 provinser till på ett ungefär vilka tar ungefär 3,5 dag i genomsnitt 99 gånger 3,5 = 346,5 dar det vill säga nästan ett år vilket du säker under tiden skaffar dig fler provinser hur ska det då vara för en som böjar spela nu...undrar ni varför folk ger upp...inte jag gör det i alla fall...med ditt resonomang så kvittar det ju om man är närvarade eller inte skaffar tid o stridsbooster för det är ju ändå ingen utom dom ca 10 högsta som spelat lika länge som kan det....och ens ha invändningar till att det ska var upp till var o en att ta så många provinser man vill i turneringarna...tyder på en löjlig oförmåga att slåss på samma villkor...dessutom mac så har du ändå en jäkla massa fördelar mot tex mig du har förmodligen uppgraderat dina under som gäller strid längre än mig....och bar för skoj skull ska jag nämna att i dagsläget sitter jag på 19 strids boostar varav 9 är 25% starkare tålighet ... och det sorgliga är att jag inte its använda dom ens för att försöka ta 1 platsen på 1000 poäng eftersom det inte ens det är säkert att det räcker...nej vill folk att spelet ska locka folk att stanna så krävs det någorlunda rättvisa...så man slipper se övergivna städer på drakars nivå o liknande i sin map ...har för den delen en jävla massa sådana städer som har kommit till dom olika folkslagen i min map som gett upp tex redina från er drakarna ...där la hon av

Mvh Taj
 

DeletedUser229

Guest
Ja du bulan, Klart du är skeptisk till min kommentar...
Du förstår ju inte den...
I Serenity tycker vi det är rätt kul med turneringar och äventyr.
Därför genomför vi dom utan att använda diamanter.
Att köpa en seger, är ingen seger...Det är ungefär som att fuska i patiens...
Vem fan lurar man?
 

DeletedUser319

Guest
Kör igenom eventet dvs plocka nycklar från marken och gör uppdragen. Köp skade/hälso-byggnader. Börja spara specifik trupp någon/några veckor innan turneringens start. Varor behöver du inget jättestort lager av. Lägg ut byggnaderna och passa turneringstiderna under veckan. Voila du har möjligheten att ta mitt icke-diamantade rekord på 10260. Ha det gott gubbs!
 

Taj-Lej

Kändis
Det verkar som saker urartar sig här... trodde det var bara jag som uttryckte mig klumpigt .... men som det låter på er i serenbtty så är ni lite sura och jag förstår inte riktigt varför ...iof tror jag mac har använt en hel del diamanter (men kan ha fel) det är ju vad som står var o en fritt så hans prestation är ju inte mindre värd än er enligt mig....men eftersom man kan det så både alla kunna det oberoende av provinser om nu någon i kapitel 1 vill lägga 10,000 tals kronor på diamantköp...nä jag vidhåller att det skulle vara fritt fram...det ända någorlunda vettiga är B-Ä där det kvittar på vilken nivå man är 25 spelare på nivå 10,000 har samma chans som 25 på nivå 250,000 och högre ...det eftersom det tar lika lång tid att få fram tex redskap..det enda som är lite orättvis där är ju mängden varor som behövs för att öppna orange väg...annar så är det ju planering och samarbete som avgör placeringen .... så skippa provinstaket i turneringarna så alla har chansen till rekordet


Taj
 

DeletedUser244

Guest
Serenity är inte det minsta sura på någonting annat än det fula osanna påhopp som Macbolan gjorde mot ertz0r när han gjorde en fin prestation i en turnering tidigare (och Mac kom tvåa trots ihärdig försök att vinna). Ett inlägg som för övrigt var ett så grovt påhopp att Rikk tog bort det. Om ni hade läst det inlägget så hade ni förstått Olivers irritation över Macs dubbelmoral. Så enkelt är det.
Vi tycker det är superkul med turneringar, BÄ mm i Serenity och om ni vill tro att vi använder diamanter till någonting annat än byggnader så står det var och en fritt. Vi själva vet sanningen och alla försök att smutskasta oss är därför helt meningslösa.
Spel ska i mitt tycke vara en plattform för att ha roligt och trevligt, osanna påhopp och andra otrevligheter hör inte hemma här eller någon annanstans heller för den delen. Kan man inte vara schysst mot andra när de gör fina prestationer, så kanske man inte själv ska förvänta sig stående ovationer.

Med det sagt så är det ett fantastiskt poängrekord vi nu har på denna server och det ska bli väldigt spännande att se om någon slår det i framtiden. Jag håller med Mac om att det just nu nog bara är Ackken och kanske nån till som ens har möjligheten provinsmässigt. Att man begränsas av sin mängd provinser är ju väldigt synd, de som börjat sent kommer alltid ha en gigantisk nackdel där. Det vore superkul med en turnering så som du beskriver Taj-Lej. Där alla kan delta på lika villkor och att den som är bäst kan vinna oavsett storlek och resurser.
 

Taj-Lej

Kändis
Ja det är nog ett inlägg jag missat....men om du läste vad jag sa så stod att jag inte riktigt förstod varför ,,, jag skrev så för jag inte innan sett att ni har varit elaka ... men som sagt va jag brukar uttrycka mig så att folk missförstår mig och tyvärr sällan får chansen att förklara vad jag menar... och ni är säkert inte dom enda som retar sig på mac imellanåt

Taj
 
Topp