• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Brödraskapsäventyrs-farmarmedlemmar-motståndsrörelsen BSFM

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser93

Guest
Välkommen till Elvenar!
Elvenar är ett kostnadsfritt webbläsarbaserat spel där du får bygga en blomstrande stad och upptäcka en magisk värld fylld av mysterier.

Bygg den vackraste staden och etablera den effektivaste ekonomin du kan! I Elvenar kan du uppgradera nästan alla byggnader för att förbättra deras produktivitet och din stads utseende.

Utforska den enorma världskartan för att ta del av de kunskaper som dina förfäder en gång hade och upptäck nya teknologier. Byteshandla eller slåss om reliker som kan ge din produktion en bonus.

Du kan antingen bli en skicklig och välkänd handelsman, bemästra produktionens ädla konst, eller leda dina trupper mot seger i 3D-animerade strider – beslutet är ditt.

Spelets presentation.......om någon nu glömt det.
Som sagt.....det finns många sätt att spela Elvenar på, inget är bättre eller sämre. En del bygger o handlar och andra koncentrerar sig på fighter av olika slag.
 

Taj-Lej

Kändis
ja du mac vet inte redigt vad jag ska säga om ditt senaste inlägg men det verkar ju som du angriper ett helt bs som du i tidigare gillamakeringar anser är fel...eller har jag missförstått det där med gilla...är själv sparsamma med dom ..och ska man tala om självmål så måste jag säga att ditt tar rekordet ...det är som du skulle lägga en straff och bollen hamnar i ditt egna mål

Mvh taj
 

Mirabella77

Legend
Hmmm... undrar... va för nytta att vara den bästa bs? :rolleyes: Spelets syfte går inte på den riktningen. De som är viktig är att vi har kul och bygger upp vår stad med sällskap av andra trevliga medspelare och ha kull tillsammans:)
Visste ni, de finns ingen perfekt eller bra bs över hela Elvanar! Men istället har vi tysentals idealiska bs!
 

Rosis

Mästare
Hmmm... undrar... va för nytta att vara den bästa bs? :rolleyes: Spelets syfte går inte på den riktningen. De som är viktig är att vi har kul och bygger upp vår stad med sällskap av andra trevliga medspelare och ha kull tillsammans:)
Visste ni, de finns ingen perfekt eller bra bs över hela Elvenar! Men istället har vi tysentals idealiska bs!
Tävling. Allt är en tävling. Och Elvenar har några av Sveriges mest smyg-tävlings-benägna spelare samlade. Ett exempel, skulle kunna vara jag: På badhuset, vanligt motionssim... Ser att en person med något snabbare flås simmar banan bredvid och måste då själv lägga på ett kol... simmar till slut utav h-vete, röd som en kräfta, men inte ger jag upp. Tills jag känner att det blir löjligt. Och då går jag tillbaka till vanligt motionssim igen. Men det är alltid kul att tävla. Även med folk som inte tävlar med en... ;)

Hej! Det var en kallsup från mig!
 

Elvenlis

Legend
Tävling. Allt är en tävling. Och Elvenar har några av Sveriges mest smyg-tävlings-benägna spelare samlade. Ett exempel, skulle kunna vara jag: På badhuset, vanligt motionssim... Ser att en person med något snabbare flås simmar banan bredvid och måste då själv lägga på ett kol... simmar till slut utav h-vete, röd som en kräfta, men inte ger jag upp. Tills jag känner att det blir löjligt. Och då går jag tillbaka till vanligt motionssim igen. Men det är alltid kul att tävla. Även med folk som inte tävlar med en... ;)

Hej! Det var en kallsup från mig!
Å... det finns en sjukdom jag inte har :)
 

RosCool

Legend
Jag tycker den här tråden har spårat ut. Det är mer intressant när diskussionen håller sig i alla fall någon nivå ovanför sandlådan.

För vilken anledning känner man att man måste ta till tvivelaktiga metoder för att vinna en tävling man själv tycker ger dålig utdelning, i ett spel som knappt någon promille i världen ens vet vilket det är?

Jag kan också skriva 100 inlägg om varför mitt BS är bäst. För det är verkligen det. På så många olika sätt. Men jag behöver inte. För det räcker med att jag vet att mitt BS är bäst. Och i ett annat BS sitter en annan spelare och tycker sitt BS är bäst. För om man inte tycker sitt BS är bäst, är det kanske dags att byta. Varför stanna kvar i en grupp man inte trivs med?

Peace, Love and Understanding...
 

Macbolan

Mästare
ja du mac vet inte redigt vad jag ska säga om ditt senaste inlägg men det verkar ju som du angriper ett helt bs som du i tidigare gillamakeringar anser är fel...eller har jag missförstått det där med gilla...är själv sparsamma med dom ..och ska man tala om självmål så måste jag säga att ditt tar rekordet ...det är som du skulle lägga en straff och bollen hamnar i ditt egna mål
Hej Tajen!
Ibland Gillar man enskilda inlägg om ett BS som gjort Bra ifrån sig...Birkas medlemmar har skrivit flera Bra inlägg som Jag "Gillat"!
Jag tror Du är lite för "Svart eller Vit" Tajen...det finns faktiskt nyanser i livet! :cool:

Anledningen till att jag svarade upp emot Valkyrias inlägg...Var att Hon anklagade Anarchy för att vara ett lågpresterande gäng ..trots att Vi var störst på servern!
Hon menade ju på ..att Vara störst var ingen prestation ..Om man Inte tävlade i Spiran å BÄ!??! :oops::rolleyes:
Detta påstående skapade denna debatt på forumet...eftersom Jag kände mig tvingad att försvara Oss ..emot detta påhopp!
..därav så påpekade jag Birkas egna brister som BS.....
Men självklart Älskar Vi vårat eget BS ...och tycker det är Bäst! :)

Sen vill Jag Gärna lägga några stenhårda straffsparkar emot Tajen som Målvakt! Lovar att Sikta på Dig..så Du slipper att slänga Dig i leran! :p:cool:
 

Macbolan

Mästare
Jag tycker det har varit en uppfriskande debatt...som har hållit sig inom anständighetens ramar!
..visst är det Kul å tjafsa lite...Men med detta sagt ..så är ju ingen av oss Ovänner efteråt!?..eller hur? :)
Och Jag tycker Vi kan gå vidare till nästa spännande Ämne! :cool: hehe!
 

DeletedUser158

Guest
Hej qrush!...synda att Du inte joinade Oss...då hade Du kunnat vara lika stora å snygga som Vi Anarkister är! :cool:
Vi är oerhört Nöjda... med att enbart vara Stora å Snygga Anarkister! ;):p
Och på Tal om 10 Kistor!?,,,Ikväll drog Vi in 14 Kistor i Turneringen!...Inte sååå illa väl...av ett sk. "Lågpresterande" Gäng!? :cool:
Men jag gillar Dig oxå qrush! :);)
Q är redan ganska tjusig tycker jag, precis som han är. :) Och han presterar alltid, oavsett vilket brödraskap han befinner sig i. Så han behöver knappast vara anarkist för att bevisa hur grymt bra han är. Seven Kingdoms ska vara glada att de har en spelare med hans engagemang och kämparanda. Jag skulle nog vilja påstå att han är för bra för dem, även om han prisar omoraliskt spelande med Aladdin-trams och allt.

Men ja, sjukt kul att se er kämpa på. Jag är glad för er skull. Känslan när ni fixar er första spira kommer att vara så fantastisk att ni kommer att vilja göra det igen. Och igen. Och igen. Till sist blir det vardagsmat för er.
Och nu när ni har fått in ytterligare en fantastisk spelare (Huntos), så tror jag nog att ni har en boost redan där.
Heja!!


Hehehe! Valkyria svarar för årets snyggaste "Självmål"...när hon nedvärderar Vår prestation..samtidigt som hon hyllar sitt eget BS! o_O:rolleyes:

Vi är idag Störst, Bäst å Snyggast på servern! :cool::p
Vi plockar flest Kistor i Turneringen... samt har jäkligt Kul tillsammans, när Vi spelar ihop! :)

Vad har Birka lyckats med?? ..förutom att ligga 2.a på servern?
Och Ni får ju ständigt stryk i både Spiran och BÄ...av mindre BS...som Prosperity och Seven Kingdoms!!!!
,,,så jag fattar Inte Vad det ÄR! ... som Birka har presterat.. Mer än att vara en ständig slagpåse för andra BS!?? :rolleyes:
Ni påminner mig mera om den där Svenske 400 meters löparen som Alltid kom 4.a i alla internationella Mästerskap..för att sedan börja spy efter upploppet! :eek::rolleyes:
Mvh
Mac
Och Birka slutade satsa på bä av samma anledning som ni. Hade vi velat vinna över Seven Kingdoms hade vi gjort det, även om de fuskar till sig vinster med farmarstäder som Aladdin. Men det ligger på dem.
Och vem kom etta i varje turnering de senaste.... 10 veckorna?
Eheeem...
Slå Birkas rekord i turneringen du, en av veckorna kom vi upp i 130k poäng (minns inte om det var 16 eller 17 kistor). Malla dig först när ni slår det! ;)

Jag tycker det har varit en uppfriskande debatt...som har hållit sig inom anständighetens ramar!
..visst är det Kul å tjafsa lite...Men med detta sagt ..så är ju ingen av oss Ovänner efteråt!?..eller hur? :)
Och Jag tycker Vi kan gå vidare till nästa spännande Ämne! :cool: hehe!
Aldrig ovänner, du vet att jag är glad för dig, Bolan, precis som du är! Vi har olika synpunkter kring vissa frågor, men jag har alltid tyckt om dig och det kommer nog aldrig förändras. Det borde du veta redan, du var alltid en av mina favoriter i EoA - och den enda av dem som jag har hållit kontakt med av och an. Och hur mycket jag än kritiserar er vet jag att du gillar mig med. ;)



Nåväl, med så många fantastiskt bra spelare (och då menar jag inte bara de med högst ranking, finns många mindre/mellanstora spelare i EoA som jag minns var riktigt lovande och som jag ofta ser högt upp i turneringslistorna) blir det inte svårt för er att visa vad ni går för. Ni kommer att fixa detta, och när det är gjort kommer ni inte kunna låta bli att göra om det. Till sist blir det en vana och alldeles naturligt för er, du ska få se. :D:D:D
Heja heja anarkisterna!


Sista inlägget i denna tråden för min del. :)

/Valkyrie
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser158

Guest
Ja, okej ETT inlägg till.


Jag skrev inte inlägget för att vara elak. Jag skrev det för att det finns en viss sanning i det, oavsett om ni vill höra det eller inte, och jag har spelat med eller känner tillräckligt många av er för att veta hur sjukt grymma spelare ni är och att ni kan prestera minst lika mycket som Birka, Prosperity och Seven Kingdoms om ni bara försöker och vill.
Det är dock tråkigt att se er på förstaplatsen, och att höra er hävda att ni är bäst när ni inte ens försöker åstadkomma så mycket mer än både ni och jag och många andra på servern VET att ni kan göra.

Det är en fröjd att faktiskt ser er köra en aktiv turnering och det ska bli riktigt kul att se er fixa spiran och att se att det finns ytterligare ett brödraskap som tar guldet.
Både ni, jag och resten av servern vet att det finns så mycket potential och erfarenhet i de flesta av anarkisterna att spiran egentligen inte bör vara något problem.
Ni behöver bara en knuff, och ja - mitt inlägg kunde kanske vara snyggare framlagt, men en gång var jag medlem i EoA, och jag tyckte om er allihop. Det jag invände mot var att ni kunde så mycket bättre och försökte inte ens.
Och om mitt (elaka) inlägg har gett er åtminstone en liten knuff i en mer presterande riktning så är jag glad för det. Och jag ångrar inte att jag skrev det fastän hela servern ser mig som världens ragata nu. :rolleyes:


NU är det sista inlägget i denna tråden för min del (hoppas jag).

/Valkyrie
 
Senast redigerad av en moderator:

Taj-Lej

Kändis
ja du Valkyre vad ska man säga om det jag kan bara se att du anser att gör man inte som duspelar ... så då gör man inte det som man ska tydligen---ändå trots allt så är dom 1 ...i alla spel jag spelat har betytt att man är bäst....men det kan ju ändra sig för förstaplatsen har varit olika genom åren...låt mig bara ge ett exp på ett sätt att göra lite men vinna mycket ....man ska ha klart för sig om man tar 13kistor utan att det syns ibland dom 100 bästa... och det är ingen konst för dom det är bara att alla tar 11provinser i varje omgång vilket dom inte borde ha några som helst problem med på auto 5min jobb per omgång ...vilket i mitt tycke vore så mycket smartare än att 3-5 syns i tråden med rankningspoäng...så kommer man till spiran vad skulle vara deras vinst där diamanter knappast vad skulle dom använda dom smulorna till exspantioner? då får dom nog ta den minst ett halvårom inte ett år .... d-verkstad knappast för det behöver dom ju inga om dom gör så..vad finns det mer där anden likadant med den..det enda av intresse skulle vara poletterna som man kan flytta in saker med i alla fall för mig obs i detta läge.... vill bara nu tillägga att jag själv har alltid tagit spiran sen starten men det beror främst på att jag gillar att testa olika combi av soldater där manuellt ..och en annan sak som slagit mig att dom har kanske en mer och rikare verkligbaserad fritid än andra ... vad vet jag ...kanske det bara roar dom att låta folk vara etta i spiran bs och i övrigt eller kan det bara så att många av dom har tröttnat på spelet och bara håller liv i kontot ...eller slöspelar .för att koppla av en stund bara som sagt inte vet jag...men en sak vet jag att du själv anser att du spelar som man ska


Mvh Taj
 

DeletedUser158

Guest
ja du Valkyre vad ska man säga om det jag kan bara se att du anser att gör man inte som duspelar ... så då gör man inte det som man ska tydligen---ändå trots allt så är dom 1 ...i alla spel jag spelat har betytt att man är bäst....men det kan ju ändra sig för förstaplatsen har varit olika genom åren...låt mig bara ge ett exp på ett sätt att göra lite men vinna mycket ....man ska ha klart för sig om man tar 13kistor utan att det syns ibland dom 100 bästa... och det är ingen konst för dom det är bara att alla tar 11provinser i varje omgång vilket dom inte borde ha några som helst problem med på auto 5min jobb per omgång ...vilket i mitt tycke vore så mycket smartare än att 3-5 syns i tråden med rankningspoäng...så kommer man till spiran vad skulle vara deras vinst där diamanter knappast vad skulle dom använda dom smulorna till exspantioner? då får dom nog ta den minst ett halvårom inte ett år .... d-verkstad knappast för det behöver dom ju inga om dom gör så..vad finns det mer där anden likadant med den..det enda av intresse skulle vara poletterna som man kan flytta in saker med i alla fall för mig obs i detta läge.... vill bara nu tillägga att jag själv har alltid tagit spiran sen starten men det beror främst på att jag gillar att testa olika combi av soldater där manuellt ..och en annan sak som slagit mig att dom har kanske en mer och rikare verkligbaserad fritid än andra ... vad vet jag ...kanske det bara roar dom att låta folk vara etta i spiran bs och i övrigt eller kan det bara så att många av dom har tröttnat på spelet och bara håller liv i kontot ...eller slöspelar .för att koppla av en stund bara som sagt inte vet jag...men en sak vet jag att du själv anser att du spelar som man ska


Mvh Taj
Alltså jag har läst detta inlägget två gånger och begriper knappt vad du pratar om. Vill du att meddelandet går fram så snälla, skriv på begriplig svenska.
Och det var inte menat som personangrepp, bara ett råd. Jag förstår verkligen inte vad du vill få fram.
Kan förstås också vara för att jag inte har sovit på ett dygn (bokstavligt talat) och hjärnan är mos. Det är iaf en bidragande faktor.

Men okej, vi kan väl säga så
:)

fast nu när jag läser det tredje gången kan jag i stora drag tolka det som att du tror att jag tycker att bara mitt sätt att spela är det rätta?
Det finns inget rätt eller fel, men jag tycker (vilket var anledningen till mitt första inlägg) att om man säger att man är störst (ja) och bäst (nej), ska man också ha belägg för det. Och som det ser ut hittills har anarkisterna inte haft det. Och det var det mitt inlägg handlade om. Att man kanske ska ha belägg för vad man hävdar.
Men snart kanske de har. Det ser lovande ut att döma av de senaste två veckornas turneringar :)
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp