• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Brödraskapsäventyrs-farmarmedlemmar-motståndsrörelsen BSFM

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hansson

Medlem
Att kalla den uppkomna diskussionen som trams är väl att ta i :)...detta ämne kommer dyka upp igen ju....o igen osv
Så här tänker jag...
Även om vi "lågaktiva" inte berikar innogames me massiva diamantinköp..så har vi ett värde...eller ?...balansen i detta spel bygger ju på att alla är olika....iaf vill jag tro det....gemenskapen mellan hög o låg...viljan att alla ska utvecklas..att driva spelet framåt...i en gemenskap ..
Det finns en obalans i Arendyll och vi kallar den denna gång för anden I flaskan....Jag har ett konto till....Jag har inte spelat med det på länge...men det har stor yta....frågan är...ska vi ha det på det viset att alla klaner har ett gäng med smedproducerande, och endast smedproducerande medlemmar ??? Hur kul på en skala är det?
 

Rosis

Mästare
En stad som tas in tillfälligt i ett Brödradkap till Brödraskapsäventyr, ett dubbelkonto, där spelaren har valt att ha så lite som möjligt för att enbart ha verkstäder igång. Man behöver enbart befolkning för verkstäder, ingen kultur, så har man enbart den kultur som krävs för magiska bostäder, kan man ha hur många lvl ett verkstäder som man får plats med. Dvs det kontot står då för merparten av smeder till äventyret. Ej fusk enligt Inno men känns ändå inte ok, enligt mitt tycke. Bättre då att kämpa i spiran och kunna teleportera in byggnader i lagret och bygga om en normal stad till en äventyrs-stad.
 

Jian

Mästare
Hur går det till i praktiken - man måste ju väldigt noga uppge sitt e-postkonto. Har dessa farmare löst det med att ha flera e-postkonton? Är det ett beteende som fortfarande är aktuellt? En lite fråga från en som kämpar för att få mer/fler expansioner; köper man expansioner med diamanter eller ...
Några små funderingar i direkt anslutning till just avslutad tävling.
 

Mirabella77

Legend
Vist kan man köpa exp genom diamanter men om man inte har tillräcklig diamanter (som jag) kan man göra provinser och få exp efter en vis antal (observerar att desto men exp man får, måste man öpna fler för den nästa!). Eller så forskar du fram dom i forskingen. De är de två bästa sätt att få exp ;)
 

Jian

Mästare
Jag tänkte lite mer på hur lyckas Farmarna med att få stora arealer, för det blir väl bara några få verkstäder i varje expansion. Som jag förstår det ska det vara ett stadshus, gångar och bostäder utöver mängder med verkstäder: mycket plats blir det
För min egen del är det inte aktuellt - jag har svårt nog som det är att få plats i befintliga expansioner och att hinna/kunna skaffa nya
 

Rosis

Mästare
Jag tänkte lite mer på hur lyckas Farmarna med att få stora arealer, för det blir väl bara några få verkstäder i varje expansion. Som jag förstår det ska det vara ett stadshus, gångar och bostäder utöver mängder med verkstäder: mycket plats blir det
För min egen del är det inte aktuellt - jag har svårt nog som det är att få plats i befintliga expansioner och att hinna/kunna skaffa nya
Det bästa vore om någon med ett sådant konto skulle förklara för dig, men det tror jag inte kommer att hända.

Det är tillåtet att ha mer än en spelare, i samma värld. Det kan vara kul, eftersom det är skillnad att spela som alv eller människa, skillnad att välja militär inriktning, eller förhandling, eller nåt mellanting av de båda. Jag skulle rekommendera att man väntar med att skaffa någon ytterligare till man har spelat ett tag och förstått mer av spelet, om man nu ska ha något mer konto. Man kan också spela på Beta-servern, där språket är engelska, för att testa allt innan det komner hit till oss. Då kan man använda samma mejladress som man har här, eftersom det är olika världar.

Det som krävs om man vill ha ytterligare en spelare på samma värld, är att man har separata mejlkonton. För att få flera expansioner för sin spelare kan man antingen spela flera kapitel framåt för att sedan göra om staden till en så kallad farmstad, eller så köps det startpaket som innehåller expansionsinstanser, olika många beroende på hur dyrt man betalar. Men jag vet inte egentligen, och jag skulle inte vilja lägga ner den energin för att skapa ett så tråkigt konto. Då är det roligare att spela på riktigt.

Lycka till och med tålamod så kommer du långt. Dina frågor, och ditt intresse är en förutsättning för att lyckas i detta spel, för det är som en lök... När man har greppat ett lager, så komner ett lager till, lite längre in, och så fortsätter det hela tiden. Jag tror inte jag har tagit mig in till centrum av löken än, det är ständigt nåt nytt att behärska i detta spel. Ha en fin dag.
 

DeletedUser158

Guest
Haha, vi tycker helt ärligt att det är skitkul att vinna :)
Men hade vinsten inte känts roligare om hela servern utmanade er och inte bara ett bs?
Och apropå det skulle ni inte ha en chans om Birka körde all in, men det vet du förstås redan, Q. Aladdin-städer och dubbelkonton eller ej...
 

Jian

Mästare
Det kan vara kul, eftersom det är skillnad att spela som alv eller människa, skillnad att välja militär inriktning, eller förhandling, eller nåt mellanting av de båda.
Den här vändan har jag valt människa och förhandling. Hela tiden får jag förslag från "din militäre rådgivare". Där är det något lurt - förslagen/uppdragen är på alldeles för hög nivå. Jag har ring 4 klar bland provinserna och mitt första förslag/uppdrag, i en provins som kallas Väldigt svår, är att ta flera reliker genom strid. Det finns inte någon som helst chans att klara av det, eftersom jag har för små trupper, inte uppgraderad barack. När jag avstår från "förslaget" får jag ett nytt som är på en ännu högre nivå. T.ex. forska fram yxkrigare, Jag har kommit till avancerad barack (4 grupperingar före yxkrigare)
Det blev visst en "liten utvikning" från huvudfrågan
För att följa din liknelse med lök - för min del ger den här löken mest tårar ...
 

potter

Mästare
Den här vändan har jag valt människa och förhandling. Hela tiden får jag förslag från "din militäre rådgivare". Där är det något lurt - förslagen/uppdragen är på alldeles för hög nivå. Jag har ring 4 klar bland provinserna och mitt första förslag/uppdrag, i en provins som kallas Väldigt svår, är att ta flera reliker genom strid. Det finns inte någon som helst chans att klara av det, eftersom jag har för små trupper, inte uppgraderad barack. När jag avstår från "förslaget" får jag ett nytt som är på en ännu högre nivå. T.ex. forska fram yxkrigare, Jag har kommit till avancerad barack (4 grupperingar före yxkrigare)
Det blev visst en "liten utvikning" från huvudfrågan
För att följa din liknelse med lök - för min del ger den här löken mest tårar ...
Ibalnd har en del alldeles för lite tålamod.:cool::cool:
 

Gaiona

Mästare
Förr eller senare kommer du fram till möjligheten att klara uppdragen, det är inte tänkt att varje uppdrag ska kunna klaras av i det ögonblick som de dyker upp, då vore det knappast någon utmaning.
 

DeletedUser93

Guest
Det här har talats om sedan tidernas begynnelse ( då äventyren startade.) Spelare har synpunkter på att man kan ha farmarkonton eller kan köpa vinsten med diamanter. Kan det vara så att farmarkonton uppstod för att man kan köpa sig vinst med diamanter? För att jämna ut oddsen? Skulle inte förvåna mig och helt ärligt.....I don´t care! Låt folk harva runt på sina konton om de gitter och låt folk köpa sig vinst med diamanter!
Var och en gör som de tycker bäst och förhoppningsvis mår de bra av det :)
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Kanske är det bra att det inte är så många bra belöningar för de som kommer på de tre första platserna? Utan att det är i de tre kistorna på kartan som de bra belöningarna ligger. Så länge som det är nu så är det ju de största BSen med många teleportertrollformler och/eller farmarstäder som tar hem de platserna ändå. Då ligger ju utmaningen för de mindre BSen att klara de tre kartorna och sätta nya egna rekord som istället blir målet och ha roligt på köpet. Ja visst det kanske inte är så kul för de som slåss om första platsen men vad gör det, som det är nu är det ju rätt orättvist för de mindre =)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp