• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera brödraskapsäventyret här!

harpan

Legend
Fråga!
Kan man gå alla 3 vägar å sen ta den sista å få mer poäng? Eller bara typ blå på första o sen gul osv.... Fattar inte hur man kan få så mycket poäng mennöjd med våra placering 30
 

Gaiona

Mästare
Fråga!
Kan man gå alla 3 vägar å sen ta den sista å få mer poäng? Eller bara typ blå på första o sen gul osv.... Fattar inte hur man kan få så mycket poäng mennöjd med våra placering 30
Ja, de flesta större starkare brödraskap går alla tre vägar, kanske inte tar varje plupp eftersom vägskälen ger mer poäng men de kan man nå från sidan.
 

Turid

Medlem
Frusterande att så många recept ger 9 visionsdimma. Om man fick ackumulera som föreslagits skulle det vara så mycket bättre. Tycker nog att det är roligast med de medaljer man kan samla via vanligt aktivt spelande. Inte att man ska behöva bygga massa extra byggnader bara för BÄ. Särskilt för oss som ännu inte har hunnit så långt i spelet.
 

Aurene

Legend
Funderingar, visst är de bra med beta, så får vi spela fungerande spel från början ;) är de inte meningen att en beta spelare rapporterar om buggar, hur spelet flyter osv där redan borde de märkas när de blir för tungt till vissa spelare i olika nivåer i spelet, en nybörjare har ingen Magiakademi kan inte ta sig till spiran före nivå 3 osv.
 

Gaiona

Mästare
Jag ber om ursäkt om jag rört upp känslor, tyvärr var även jag upprörd över vissa saker som skrivits här men det är ingen ursäkt.

Låt oss diskutera förslag hur BÄ kan göras bättre och kanske mer rättvist, vi har fått flera konstruktiva förslag här i tråden som Inno förhoppningsvis tar till sig till nästa BÄ.
 

anga

Mästare
Jag ber om ursäkt om jag rört upp känslor, tyvärr var även jag upprörd över vissa saker som skrivits här men det är ingen ursäkt.

Låt oss diskutera förslag hur BÄ kan göras bättre och kanske mer rättvist, vi har fått flera konstruktiva förslag här i tråden som Inno förhoppningsvis tar till sig till nästa BÄ.
Ta bort visionsdimman den funkar inte för BS som inte har spelare fullt levlade akademier,som inte kan köra spiran o hoppas på grönisar. Armband,ja sänk ytterligare antalet gå tillbaka att vi tillverkar dom i verkstäderna, eller ha göra armband 4 st T1 a 9h men dimman fäller många små BS.
 

Jian

Mästare
Ja, de flesta större starkare brödraskap går alla tre vägar, kanske inte tar varje plupp eftersom vägskälen ger mer poäng men de kan man nå från sidan.
Som relativt ny och ännu mer oerfaren så undrar jag: Behöver man inte ta plupparna i direkt ordning?? Kan man hoppa omkring på kartan lite som man vill?

När jag flyttar fram och läser om pluppen efter den vi klarat så går det att läsa om den men inte göra något mer - den är låst. :confused::eek:o_O

Jag har satsat på att uppdatera mina 6 fabriker upp till nivå 9 - sedan kommer jag inte längre förrän jag har forskat fram nivå 4.
Stan är proppfull med byggnader med något en-ruters-undantag.
Med de förutsättningar jag har är jag överlycklig att ha klarat av 2 kartor + 3 pluggar till. Synd att vi missar Häxhatt nr 2 (i den här omgången)
men vi hade alla fall tur att få 1 häxhatt så nu behöver vi bara 4 event till så kan vi uppgradera häxhyttan till nivå 10. Lagom till skärtorsdagen och stora hemvändardagen ;)
 
Senast ändrad:

anga

Mästare
Ta bort visionsdimman den funkar inte för BS som inte har spelare fullt levlade akademier,som inte kan köra spiran o hoppas på grönisar. Armband,ja sänk ytterligare antalet gå tillbaka att vi tillverkar dom i verkstäderna, eller ha göra armband 4 st T1 a 9h men dimman fäller många små BS.
Inte armband i verkstäderna utan fabrikerna 9h
 

anga

Mästare
Som relativt ny och ännu mer oerfaren så undrar jag Behöver man inte ta plupparna i direkt ordning?? Kan man hoppa omkring på kartan lite som man vill?

När jag flyttar fram och läser om ploppen efter den vi klarat så går det att läsa på den men inte på nästa därefter - den är låst. :confused::eek:o_O
du kan gena vid vägskälen
 

qrush

Medlem
jo, i direkt ordning men ta tex grön stig, sen blå. Sen har du växlarna eller vad man ska kalla dom, stolparna som ger mer. där kan man hoppa in på en stig fastän man inte tagit plupparna före
 

Elvenlis

Legend
För min del känns det som att få välja att hoppa över BÄ tills man samlat kombinations katalysator och tidsboostrar så det räcker till ett BÄ, om det nu ska vara så här tätt mellan dom, vilket också blir tråkigt då man kanske inte fått ihop alla uppgraderingar till föregående byggnad och behöver de man kan få i BÄ.
Så då får jag också välja mellan att delta i BÄ eller utveckla min stad..... och det vet jag inte om det är meningen egentligen. Särskilt när man har en relativt ny startad stad så är man ju rätt beroende av tidsboostrar för att komma någonstans.

Annars tycker jag det var ett lyft med detta BÄ
 

harpan

Legend
För min del känns det som att få välja att hoppa över BÄ tills man samlat kombinations katalysator och tidsboostrar så det räcker till ett BÄ, om det nu ska vara så här tätt mellan dom, vilket också blir tråkigt då man kanske inte fått ihop alla uppgraderingar till föregående byggnad och behöver de man kan få i BÄ.
Så då får jag också välja mellan att delta i BÄ eller utveckla min stad..... och det vet jag inte om det är meningen egentligen. Särskilt när man har en relativt ny startad stad så är man ju rätt beroende av tidsboostrar för att komma någonstans.

Annars tycker jag det var ett lyft med detta BÄ
hade 42 katalysatorer men nu erom slut...varje gån jg får en sparar jag den "plocka" inte ut den du kan spra hur ånga om helst
 

Jian

Mästare
Inte armband i verkstäderna utan fabrikerna 9h
Ledsen men jag förstår fortfarande inte - kan man pussla ihop produktion från olika fabriker?

Vill knyta ihop det här med BÄ och tråden om BS. Det gäller verkligen att hitta ett BS som kan alla turer och finter och trix om man som nybörjare ska ha någon chans. Det är inte nödvändigt att komma högt rangordning däremot skulle det vara roligt att kunna plocka kompletteringar som t.ex. Häxhattar. Jag är med i ett BS som har 18 aktiva BÄ spelare och vi kom upp till nivå 2 + några pluggar till.
Surt sa räven
 

DeletedUser158

Guest
Ta bort visionsdimman den funkar inte för BS som inte har spelare fullt levlade akademier,som inte kan köra spiran o hoppas på grönisar. Armband,ja sänk ytterligare antalet gå tillbaka att vi tillverkar dom i verkstäderna, eller ha göra armband 4 st T1 a 9h men dimman fäller många små BS.
Det positiva med visionsdimman är att brödraskap som använder farmarstäder får det iaf liiiiiiite svårare nu. Armbanden kan de ju fixa genom att pimpa upp sina städer med en massa uppgraderade t1, men blir svårare att göra något åt visionsdimman utan att tidsboosta eller använda diamanter. Så för min del får den gärna stanna :)
 

harpan

Legend
Det positiva med visionsdimman är att brödraskap som använder farmarstäder får det iaf liiiiiiite svårare nu. Armbanden kan de ju fixa genom att pimpa upp sina städer med en massa uppgraderade t1, men blir svårare att göra något åt visionsdimman utan att tidsboosta eller använda diamanter. Så för min del får den gärna stanna :)
va?
 

Elvenlis

Legend
Ledsen men jag förstår fortfarande inte - kan man pussla ihop produktion från olika fabriker?

Vill knyta ihop det här med BÄ och tråden om BS. Det gäller verkligen att hitta ett BS som kan alla turer och finter och trix om man som nybörjare ska ha någon chans. Det är inte nödvändigt att komma högt rangordning däremot skulle det vara roligt att kunna plocka kompletteringar som t.ex. Häxhattar. Jag är med i ett BS som har 18 aktiva BÄ spelare och vi kom upp till nivå 2 + några pluggar till.
Surt sa räven
Jo du kan tex tillverka halsband i både trä och marmor men det måste vara samma tid.
 
Topp