• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Mindre trupper efter dagens uppdatering !!

DeletedUser217

Guest
Var precis på gång att strida med mina trupper på 60 st. Blev avbryten p.g.a uppdateringen.
Efter uppdateringen har jag nu endast 36 st i varje trupp !! :(
Är det flera som konstaterat detsamma ??
BW
 

Malcummer

Medlem
Har du sett om du måste göra om några truppstorleksuppdateringar? Jag har nämligen två stycken som jag helt plötsligt
måste göra om igen!!!
 

DeletedUser217

Guest
Vet inte, men eftersom jag påbörjade striden med 60 st i en trupp och blev avbryten p.g.a. uppdateringen. När uppdateringen var gjord, så hade mina trupper plötsligt reducerats från 60 till 36.... Mina truppstorleksuppdateringar har jag ju gjort sedan tidigare. Ifall detta ska behövas göras om nu igen, så har det ju hänt något i ock med dagens uppdatering !
Bra om flera kan nämna hur det blivit med truppstorleken efter uppdateringen vid 14-tiden idag.
BW
 

Malcummer

Medlem
Frugan spelar också här, och hon har samma problem som mig. Två truppstorleksuppdateringar som måste göras om!
Och vi bägge har mindre trupper att sända ut:mad:
 

DeletedUser217

Guest
Vi ska inte ju behöva göra om denna truppstorleksuppdatering ännu en gång.
Vi får hoppas att problemet nu haruppmärksammats av supporten och att det går att återställa det hela snart igen för samtliga
BW
 

DeletedUser138

Guest
Några truppstorleksuppdateringar har flyttats till tidigare kapitel. Lite olyckligt ligger de som tidigare tillhört ett senare kapitel på ung. samma plats som de man klarat av och nu är flyttade till kapitlet innan istället. Så det är ingen bugg, eller något redan utforskat man tappat, utan att man behöver forska fram fler uppgraderingar lite tidigare än innan.
 

DeletedUser217

Guest
Känns inte korrekt och rättvist att vissa ska bli av med det man använt sin tid för att uppnå. Spellusten avtar markant ! Vad blir nästa överraskning tro ?
BW:(
 

DeletedUser138

Guest
Nej då, BongoWolf. Ingen har blivit av med någonting. De truppstorleksuppgraderingar man gjort finns kvar och de som nu är tidigarelagda hade man fått göra ändå, fast i ett senare kapitel.
 

DeletedUser217

Guest
Jomän jag och andra spelare har ju blivit av med en massa erhållna kunskapspoäng eller hur ?;)
BW
 

Grizabella

Kändis
Jag har fått fler styrkor att strida med och fler som tränas av varje vapenförråd, men det kan bero på att jag har många vapenförråd?

Det jag är förvånad över är att ni inte annonserade en sådan här stor uppdatering i ett infobrev dagen innan utan bara körde ut det direkt. Dessutom är det lite förvånande att ni fortfarandande inte har aktiverat legobaracken och drönryttarna i fe eran. G.
 

Malcummer

Medlem
Så bara så där så kommer jag inte åt att fortsätta lägga mina poäng på alviska uråldriga underverk längre!?!?!
Det var den jag höll på med 47/75 poäng. Men nu måste jag helt plötsligt fixa två truppstorleksuppdateringar istället!!
Finns inte ord för hur missnöjd jag känner mig över detta!!!!
Vad är det man lägger både tid och pengar då egentligen?? :(
 

DeletedUser217

Guest
Vi borde få tillbaka de kunskapspoäng som plötsligt är bortkastade !!:confused:
BW
 

Malcummer

Medlem
Skulle vilja ha tillbaka dom jag har använt på det jag inte kommer åt nu bara för felet som har uppstått!
Man har ju inte förlorat några KP men det är frustrerade att man måste vänta! Men men, saker händer. Men jag hoppas
verkligen att det inte blir mer sånt i framtiden;)
 

DeletedUser217

Guest
Visst har vi förlorat KP ! Jag har iallafall använt mig av åtskilliga KP för att uppnå större och bättre styrkor. Nu tvingas jag ju spendera en massa KP ännu en gång för att uppnå det jag redan hade uppnått - dessutom har denna uppdatering resulterat i en massa bortkastad tid !
BW:mad:
 

DeletedUser

Guest
Jösses så jag åkte på däng!!! Inte nog att mina trupper krympt till ett gäng ingenting utan nu fick motståndarhäxorna första draget också + att deras trupper blivit rejält mycket större och starkare. Det har aldrig hänt förut att motståndaren fått första draget utan jag har lugnt kunnat studera planen innan striden startat och sett om det var läge för fight eller kapittullation. Innan uppdateringen hade jag 60 enheter per trupp att ställa ut + första draget. Striderna funkade med smärre förluster. Nu vart det 36 enheter per trupp och första draget till motståndaren med 212 enheter per trupp. Det vart ju bara splash och mos på första draget i en fight som hade funkat hyffsat innan uppdateringen. Eller nedgraderingen ska man väl egentligen skriva.
Känns surt när ett spel ändras så radikalt mitt i utan egentlig förvarning. Blev lite av en -Nä nu jävlar skiter jag i det här spelet- varning där!!!:mad:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag har provat att strida med det nya stridssystemet och för mig blev det en besvikelse. Mina trupper blev större men naturligtvis fick jag mindre antal hela enheter. När jag väl skulle börja strida blev min första överraskning att det var mina armborstskyttar som fick första draget, och det visade sig även att mina motståndare i första hand inriktade sig på dem. Tidigare har jag alltid haft mina stormbarbarer för att dra till sig uppmärksamheten och de har varit de första jag kunnat flytta. De har även tålt en hel del stryk varför jag koncentrerat mig på att i första hand producera fler enheter av dessa.

Men nu vet i tusan. Förutom att mina armborstskyttar gick åt som smör i solsken så gjorde de knappt någon skada alls, den lilla stund de fortfarande var i livet. Mina präster som tidigare var bra på att attackera enheter som befanns sig långt bort på spelplanen nådde nu knappt halva.
En strid som jag tidigare vunnit relativt bekvämt blev nu rena massakern. Visserligen vann jag men att ersätta det antal trupper som gick åt kommer att ta lång tid. Att de vill ”balansera” striderna har jag full förståelse för men nu är allting upp och ner. Försökte att rensa en provins men efter 3 strider gav jag upp. Det var helt enkelt inte värt det.

Andra jag har pratat med har snarlika upplevelser. Har inte hört en enda som tycker att det nya stridssystemet är bra. Nej, uppdateringen har fått mig att ta en allvarlig funderare på om jag ska fortsätta att spela eller inte.
 

DeletedUser

Guest
Sitter och funderar... klurar och funderar lite igen.... och studerar den nya truppuppdateringen (degraderingen). Ser ett av felen jag gjorde i min katastrofala första fight efter uppdateringen. Jag tog (som jag var van från förr) närstridsenhet mot magiker. Det ska ju tydligen vara distansenhet mot magiker nu. Ok detta kan jag köpa under vild protest om att jag inte fått information i spelet om denna förändring. Det finns ju för tusan en meddelande funktion (det lilla outnyttjade kuväret under profilbilden).
Sen undrar jag vad man har för start patruller numera eftersom jag vid avklarade 4 stycken truppstorleks uppgraderingar fortfarande ligger på 36 enheter per trupp?
Inte ser jag vad som blivit enklare och mer balanserat i strids delen av spelet men det kanske klarnar om några veckor även för en trög stolle som jag:confused:
 

DeletedUser138

Guest
Precis som Laxas och Born redan varit inne på så får man tänka om lite. Vilka trupper som är bra mot vilka andra har ändrats. Nu är vi ju mitt i en turnering, så man kan ju prova sig fram där. Då riskerar man mycket mindre styrkor än man gör ute i provinserna om man valt "fel" uppställning.
Tack Born för tipset vilka trupper man väljer mot magiker, fortsätt gärna och dela med er av era erfarenheter :) Vi kommer att föra tillbaka feedback till utvecklarna, men inte riktigt ännu. Det tar väl några dar innan man börjar behärska det nya systemet.
Vi har f.ö. informerat om förändringen. Förutom rätt mycket info på forumet gick det ut ett massmail till alla den 22(?) september - Kanske var lite långt innan, då?
 

Malcummer

Medlem
Man får väl hoppas på att dessa förändringar är till det bättre. Oavsett om man lägger ner en hel del pengar på det eller inte, så ska man trivas
med spelet! För mycket förändringar kan skrämma bort i värsta fall!
 
Topp