• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Mindre trupper efter dagens uppdatering !!

DeletedUser

Guest
Vill bara upplysa om att prästerna inte längre når över hela spelplanen. Men efter 1 strid till idag så har jag beslutat mig för att ta en paus i spelet och se om de fixar det så att det går att strida igen. Jag VILL inte förhandla utan jag VILL strida istället för att erövra provinser. Jag behöver 18 provinser för att nå nästa kapitel och som det nu är kommer det dröja åtskilliga veckor innan jag har möjlighet att klara av det. Om det nu är så att vi ska få nya enheter att strida med så begriper jag inte varför vi inte redan fått dem om de nu skulle göra någon större skillnad.
 

Malcummer

Medlem
Innan ändringarna hade jag planer på provinser som jag skulle attackera och ta över. Men nu är det precis tvärkört, eftersom dom är
packade med trupper helt plötsligt!!!
Känns som att innogames har gjort följande: Låt oss degradera det hela och se hur många spelare vi förlorar!! Ja vilken bra idéo_O
Verkar nu som strider inte är att tänka på alls utan att det nya stridssystemet är att förhandla sig fram....om man har råd vill säga!
Min fruga (som ligger en bra bit före mig i spelet) är fly förbannad för att hon plötsligt istället bara förlorar där hon kunde vinna före
"uppgraderingen":mad:
Får nog ta en funderare på om det ens är värt att fortsätta! Känner jag samma som jag gör nu om ett par veckor,
så är det tack och hej för min del:(
 

Vega

Medlem
Jag kan inte förstå att alla får kalla fötter helt plötsligt. Innogames har ju redan sagt att ändringarna med strider och armeer kommer i tre steg så vi får väl ha lite tålamod.
Visst jag kan förstå att ni alla blir irriterade men låt spelet få en chans och att vi alla måste lära om det tycker jag är en utmaning.
Varför ska man ha allt serverat på ett fat och vinna hela tiden, det gör man inte ens i verkligheten jag menar hur många krigare är det inte som går åt i dessa ständiga krig runt om i världen.
Om vi ska turnera och kriga i spelet så måste vi ha lite utmaningar för om det är för lätt att vinna så är det många som tröttnar även på det.
Spelskaparna kan inte tillfredställa alla spelare det kommer alltid finnas folk som blir sura hur det än fungerar.

Så ha tålamod och se tiden an.

Ha en bra dag alla och upp med hakan tjejer och killar.
 

DeletedUser

Guest
Det handlar inte om att få allt serverat på ett fat och det handlar inte om att striderna ska vara för lätta. Innan ändringarna var det en hel del som tyckte det var svårt med strider och istället valde at förhandla. Många körde autostrider, andra som jag stred alltid manuellt. Du behöver klara av 30 provinser för varje kapitel och som det ser ut nu kanske du klarar 1/2 om dagen, under förutsättning att du spottar ut nya trupper. Jag anser mig själv vara en rätt hyffsad spelare när det gäller strider, och visst, jag vann alla strider innan uppdateringen. Det gör jag nu också men förlusterna är alldeles för stora. Har aldrig blivit av med en hel enhet präster tidigare, men idag rök över 1.5 st. Att vinna en strid idag känns bara surt. Innan var det en kamp att vinna med så få förluster som möjligt. Nu spelar det i princip ingen roll. Jag har testat åtskilliga strider och har börjat förstå hur mina enheter fungerar, deras svaga sidor och deras starka. Men hur tusan jag än gör blir mina trupper slaktade. Jag klarade av 2 strider idag sedan hade jag slut på trupper. Nu tar det mig ca 1 dygn att få samma antal igen. Om det nu ska bli bättre med nya enheter som det pratats om skulle det vara intressant och veta NÄR dessa kommer.
 

DeletedUser223

Guest
1. Vega: Vi pratar om ett spel inte en verklighet. Om vi skulle implementera den verkliga världen helt plötsligt i Elvenar, så finns det åtskilliga aspekter som jag skulle kunna komma med som tex "Det tar inte 24h att bygga ett stadshus i verkligheten, det tar heller inte 10 sekunder att bygga ett hus där 30 personer kan bo.." :) Men jag förstår självklart din vinkel.. ^^
 

Taj-Lej

Kändis
ja inte är det lätt har just nu 11 provinser öppnade varav i 3 har klarat 7 av 8 tänkta att skaffa ett par expansioner till nästa kapitel men har ingen chans att ta dom genom strid och kan inte ens förhandla till dom med varor eftersom dom kräver orcer så vad tusan ska man göra
 

Vega

Medlem
Ja nu är det verkligen svårt att strida märkte det idag mina gubbar dog som flugor.
När kommer ni med nästa steg i utvecklingen av strider börjar bli tröttsamt att bli av med spelare hela tiden. Undrar om spelskaparna tänkt igenom det här ordentligt innan dom började ändra, verkar inte så eftersom alla spelare hela tiden förlorar när dom ska strida och förhandla kan dom inte heller som inte kommit fram till orcherna ännu.
Någon måtta får det vara.
Jag har hela tiden sagt att vi ska ha tålamod men det tycker jag inte längre.
 

Grizabella

Kändis
Man får onekligen tänka om en hel del när man planerar sina strider numera. Tidigare kunde man ha träenterna som tanks och granitjättarna som slagverktyg och med en kombination av dessa skära igenom vilken fiendestyrka som helst. Nu hänger allt på vilka styrkor man sätter mot vilka motståndare och det gäller att balansera ens egna styrkor så att de möter sådana de är bra emot. Tex använda häxor mot fiendens tunga långdistansgubbar och svärddansare mot hans lätta.

Däremot kan jag sakna den tydliga och lättförståeliga logiken som fanns tidigare - Typ att träenterna var tanks, granitjättarna tunga dps gubbar som tålde en hel del stryk medan det nu känns mycket mer random vilka styrkor som är bra på vad. Att häxorna ska kunna slå ner kanonjärerna kan jag gå med på - Men varför ska de vara bra mot tunga närstridsenheter och inte lätta långdistansdito som bågskyttar? G.
 

DeletedUser228

Guest
Jäkla skitspel, jag förstår att toppspelar och även mindre tröttnar. Det tar nästan två dygn att utforska ett nytt område och sen är de trupper man möter oproportionerligt stora så ens egna arméer slaktas på löpande band. Nä, nu börjar jag fundera mer och mer på sorti, spelet är inte roligt längre. :mad:
 

Malcummer

Medlem
Fick för en stund sedan nästan stryk av att antal hundra bågskyttar. Att ta över provinser blev plötsligt omöjligt, och jag behöver ta
över 9 provinser för att komma vidare!
Ger det 2 veckor till ! Har det inte blivit bättre då så lägger jag ner! Det ska vara svårt att vinna i strid, men det ska väl för f*n
inte vara näst intill omöjligt helt plötsligt:mad:
 

pling

Medlem
Jäkla skitspel, jag förstår att toppspelar och även mindre tröttnar. Det tar nästan två dygn att utforska ett nytt område och sen är de trupper man möter oproportionerligt stora så ens egna arméer slaktas på löpande band. Nä, nu börjar jag fundera mer och mer på sorti, spelet är inte roligt längre. :mad:

där hör ni: "det här är ett skitspel"
gör om, gör rätt.
ta bort mycket strid och mer roliga event istället. annars går allt åt helvetet. :):mad:
 

Malcummer

Medlem
Ja nu har jag kommit till kista för avancerad spanare och behöver ta över 8 provinser till för att
kunna öppna den. Så nu får man väl ligga i hård träning i några MÅNADER för att få ihop
varor, så att man kan kunna förhandla igenom det hela! Om saker inte blir bättre snart då, vill säga:confused:
 

DeletedUser223

Guest
En gång i tiden såg jag fram emot att kriga, det är inge kul längre.. På riktigt.
Det finns bara så många olika steg att röra sig på. Förr eller senare kommer fienden på 8 olika trupper att komma åt dina 5 olika trupper. Och när de väl gör det så är det kört. Skada in är 1000% mer än skada ut. Hur gör man? Det går inte. Jag är i ett moment 22. För att ens kunna mäta mig med fiendens storlekar som ibland är på över 500 och jag har som mest 240..(svärd/båge) så måste jag få truppgradering, men för att få truppgradering.... minst 4ggr, så måste jag vinna strider för att få kp.. dvs om jag inte väntar i veckor eller kanske månader för att få så många kp bara genom tid.... Så ni förstår mitt dilemma här? "D*E*T..... Ä*R...... O*M*Ö*J*L*I*G*T"

Hur fan tänkte ni? Jag är uppriktigt sur nu! Har pajjat hela min spelupplevelse. Förut var det kul att logga online för man kom framåt. Nu känner mer som ett tvång att logga online för att försöka sig på en fight till.. som man vet är lönlöst.. Man slänger krigarna i havet..
 

DeletedUser223

Guest
Alltså är det så att de håller på att göra något åt det så går det inte bara på en dag.
Det handlar om en hel del omprogrammering och det tar tid. De kan nog inte bara återställa spelet till vad det var innan patchen.
Så räkna med att det kommer att ta ett bra tag innan ni ser förändringar igen. Först ska det aviseras att ändringar görs, sen skall det testas och sen ut till oss.. Så hur som helst så är det inget som löser sig över en natt tyvärr!
 

DeletedUser228

Guest
Snack, det är bara att rulla tillbaka till en äldre version, finns vilja så går det att göra på betydligt mer komplicerade system. Finns inte vilja så finns inte heller intresset! Senaste påfundet är en lysande uppvisning i förakt för spelarna, jag blir mer och mer övertygad om att utvecklarna inte utvecklar för spelarnas skull utan för sin egen, skit samma om det finns några kvar som är intresserade av att spela när de är klara! o_O
 

DeletedUser228

Guest
HA! Jag har aldrig sett en snabbar helovändning någonsin! Från att man skulle utforska orchernas uråldriga under så byttes det ut mot 2 x provisionens kraft eller 11 möten! :oops:

Känns helt klart jäkligt oseriöst hela skiten
 
Topp