• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Mindre trupper efter dagens uppdatering !!

DeletedUser228

Guest
Jag spöade skiten ur dem igår och fixade mina reliker snabbt. Uppdraget jag fick efter det var att utforska orchernas uråldriga under, men det byttes direkt ut mot 2 x provisionens kraft eller 11 möten. Nu undrar jag vad det är för möten det handlar om då jag nyss tog en ny provins men fick ingen poäng alls. Dvs jag klarade av och vann 8 möten/fighter.
 

DeletedUser

Guest
Är det Wonky? Samla 17 reliker? Har hört från annan spelare att man skulle ha provinsens kraft (gärna då spendera x antal diamanter för att få färdigt dom i tid) eller 11 fights för att komma vidare på den skiten
 

DeletedUser223

Guest
Nu har jag gett det en till chans. Jag minns nästan hela uppsättningen. 60x2 Häxor/3x40 treanter. Min armé. Jag möter på 3x79 träsktroll 2x400 bågskyttar. 1x400 orchs. Ok.. Bågskyttarna börjar och går några steg framåt och sätter pilar i mina häxor och tar hälften av truppstorleken innan mina häxor fått göra ett drag. nästa drag är det min tur. För att sänka kraften på bågskyttarna så använder jag mig av häxorna självklart. Problemet är att då måste jag tillräckligt nära för att de ska kunna träffa mig nästa gång. Jag chansar.. Mkt riktigt.. Mina häxor avlivas efter andra draget från fienden. Har hunnit sätta en dot på två bågskyttar.. som inte tydligen spelade någon roll. För när de sköt på mina treanter så tåg de 9st per skott. FÖr att inte tala om orchen som lyckades komma fram och skada 8 per slag. Räkna på det.. och sen träsktrollen som med en vanlig mottattack tog 17 treanter!!!!!!! Spelet var över på 4 drag!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag anser att treanter har förlorat sin status som tanks då det inte längre spelar roll vad som slår på de. De förlorar för mkt skada för att kunna uppbehålla fienden. Så vad är då alternativet? Inget.. för det finns inga andra klasser som enligt er ska kunna ta så mkt stryk som treanter.

Jag har försökt fram och tillbaka... Alla kombinationer... under ett par veckors tid nu. Jag har klarat av en provins... (genom att förhandla)
Ni förstår väl att ni kommer att förlora så många spelare på det här?

Ni lär väl hajja till dagen ni märker att det är en markant förminskning på spelplan.. för att inte tala om Walty Wonka eller vad fan idioten nu heter.

Det är stiltje i spelet nu.... GÖR något.... eller förlora allt ni byggt upp! Det här är inte rättvist. Man har betalat pengar för diamanter och så belönar ni med att man enbart ska sitta på sin röv och invänta kp per timme för att kunna komma vidare? Lägg ner för fan!!
 

Malcummer

Medlem
Förstår precis vad du menar Alveron!!! För att komma vidare måste jag öppna en kista. Men för att öppna kistan så måste
jag ta över 8 provinser till! Så just nu är det totalt stopp i spelet, kommer typ ingenstans:mad:
Det enda jag gör nu i spelet är att samla på mig det jag producerar. Så jag börjar att bli jävligt trött på att ens behöva
tänka tanken på att logga in:(:mad: Börjar luta åt att man helt lägger ner spelet, och inser att man har kastat bort både
tid och pengar helt i onödan:(
 

DeletedUser223

Guest
Ja visst är det så Malc. Det ligger ingen njutning i att logga in längre. Ens stad står liksom still. :/

----

Om en av utvecklarna lägger upp en spelomgång där de visar hur det är meningen att man ska slåss och eventuellt vinna i strider från Eran: "Visdom och Under" och framåt, så blir jag jätteglad!

Mvh
King Alveron
 
Senast redigerad av en moderator:

Vega

Medlem
Varför för ni den här diskussionen här där man ska rapportera om man har en bugg, det finns en sida för diskussion använd den.
 

Vega

Medlem
Men hela stridssystemet är ju inte färdigt ännu det skulle göras i 3 steg har dom sagt och i slutänden blir det säkert bra bara vi har lite tålamod men det verkar inte som folk har det.
 

DeletedUser

Guest
För mig känns det lite som att man får/köper något, till exempel en bil.
Man använder den och känner sig ganska nöjd. Sen kommer den man fått bilen ifrån och säger att dom ska fixa så bilen blir bättre, detta ska ske i tre steg och du får fortsätta ha bilen under tiden.
Steg ett i förbättringen är att dom skruvar bort hjulen på bilen. Du ska fortsätta betala skatt, försäkring och andra utgifter för bilen men kan i princip bara använda den till att putsa på för den går ju inte att köra utan hjul. Ingen talar om för dig när näst steg i förbättringen ska bli av eller vad den består i, du bara står där med din obrukbara bil.

Kanske det är en dålig liknelse och konstig förklaring. Du kan byta ut bilen mot en cykel om det känns bättre, eller en tågbiljett och någon sen kommer och snor rälsen där tåget skulle gå.

Att det blivit diskussion bland buggrapporterna var nog aldrig nåt vi tänkte på i vår frustration och upprördhet. Egentligen nåt som forumadmin borde styrt upp för länge sen.
 

DeletedUser223

Guest
Vega, jag är beredd att hålla med dig. Stridssystemet skulle uppdateras i 3 etapper. Det folk irriterar sig på är: Varför i allsindar har spelskaparna skickat ut en SÅ obalanserad patch? Även om det kommer en eller två uppdateringar till så kvarstår faktum: Det är sjukt svårt att vinna en fight just nu. Och kriga är halva spelet, ergo - De har strypt halva spelet atm.
Rent logiskt sätt så borde de ju ha skickat ut hela färdiga stridssystemet på en gång och inte bara delar av de med risk att folk slutar spela.
De har tagit en enorm risk genom att dela upp det på det här viset. Uppenbarligen så finns det ingen info om när nästa patch kommer, självklart blir folk frustrerade när de inte har en aning om när nästa förändring sker. Det känns lite som att de var för snabba med den här uppdateringen. Vad blir konsekvensen? Folk har ändå betalat pengar, så jag tycker att vi har rätt att tappa tålamodet när vi inte kommer någonstans i spelet.

Gällande varför vi skriver här? Tror nog att det är lite som Born säger:
Hela spelet känns som en enda stor bug just nu. Och då menar jag inte dansstilen :)

Må väl
Alveron.
 
Topp