• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Mindre trupper efter dagens uppdatering !!

DeletedUser

Guest
Vi har f.ö. informerat om förändringen. Förutom rätt mycket info på forumet gick det ut ett massmail till alla den 22(?) september - Kanske var lite långt innan, då?

Jo jag hittade info massmailet när jag kikade in i "lilla brevlådan". Men som sagt, lite långt innan släppet kanske. Eller egentligen inte, det hade bara varit fint med en liten påminnelse / bekräftelse nu vid släppet också.
En liten påminnelse med stort rött skrikande budskap VARNING nytt combatsystem släppt!! Studera dina trupper extra innan du går i strid, eller nåt liknande. Det hade ju besparat mig lite frustration i alla fall.
Forum och sånt gick jag ju in i efter att ha fått stryk och blivit sur och grinig. Tror vi kunnat haft en smidigare dialog och större förståelse med ett sånt litet meddelande.

Sen undrar jag ju fortfarande över mina 5x36 gubbs mot 5x114 i fiendeledet. Jag trodde ju in min enfald att mina gubbs i och med updaten blivit motsvarande starkare så dom klarade av striden. Men ack vad jag vart blåst:eek::oops:
 

Grizabella

Kändis
Väldigt mycket långt innan och väldigt opreciserat, ja. Det man borde ha gjort var att i spelet gått ut med en länk till forumet där förändringarna beskrivs i detalj ett par dagar till en vecka innan och skicka ut ett "I morgon uppdaterar vi till" dagen innan. Som det blev nu togs många på sängen och det är som gjort för att få folk att tycka att det är uruselt - Framförallt som många verkar upprörda över att de har fått göra om truppdateringar de redan gjort och att forskningsträdet ändrats.

Att man utan info om vad som ändrats tvingas tänka om hela stridstänket mitt i en turnering och se hur styrkor som dagen innan skar igenom en armé som smör kämpa till sista blodsdroppen är inget skoj. Visst kan jag ändra mig och lära om - Men då vill jag veta vad som gäller, inte behöva upptäcka det genom kostsamma förluster i spelet. G
 

DeletedUser222

Guest
Med en sådan otroligt stor förändring så kan man inte informera för mycket känns det som. Kan ju säga att jag inte förstått vad som var problemet innan. Tyckte det var svårt innan att vinna strider - och min fru sa efter 2 minuter när hon dragit sina trupper in i väggen - nu skiter jag i detta spelet. Är det meningen att det ska bli lättare nu - om man lär sig alla förändringarna? Eller skulle det bli svårare?
 

McThorien

Medlem
Det är lätt att vara grinig i början, men denna lilla ändring var inte bra för spelet. När man har en arme storlek på drygt 900-1000 men möter armeer som nästan är 3 gånger så stora, då är det fan inte lätt. Det var inte lätt innan men nu är det omöjligt när man bara kan ha 5 aremer igång samtidigt. De kan ha hur många som helst.
 

Macbolan

Mästare
Hahaha!:) Precis som Lysandros säger...Motståndet har ändrats!:cool:
Men det är dock en aning anmärkningsvärt att denna sk. "Balansändring" emellan Truppenheterna..Inte var fråga om "slagstyrka"...utan var en Total omvälvning...Om vilka trupper som fixade att möta varandra...själv tycker jag det e lite Kul..även om jag känner mig "Vilse i Pannkakan"! :rolleyes:

Om vi jämför denna "förändring" med ett spel som WOW!..och implementerar nåt liknande, som i detta fallet...så skulle det innebära Warriorn kastar Svärd ifrån distans..och Mage lr Priest Tankar med nån "Magisk Sköld"..för att hålla Aggro! :eek:...känns dock lite Kul..som sagt! :p ..Om än Avigt! :confused:

Men jag tror inte att detta kommer att kvarstå så länge till...Vi väntar på "Nya" enheter och Legosoldatsläger....så Jag har en förhoppning om att det kommer att "balansera" sig på lite längre sikt....så håll Ut vänner! :)
/Just My 50 Cent/
/Mac
 

DeletedUser217

Guest
På något sätt borde man kunna kompenseras för alla bortkastade KPs och den tid det tagit för att få dessa.
Ett sätt vore att justera max antal skatter man kan finna dagligen hos sin granne.
Att erhålla max 6 skattkistor istället för 3 - 5 dagar framöver vore för mig rimligt !o_O
BW
p.s. Märkligt att jag inte ens fått 1 st "Gilla" av någon för att jag uppmärksammat när "nedgraderingen" inträffade och drog igång denna debatt....:(
 
Senast redigerad av en moderator:

Malcummer

Medlem
Eftersom jag lägger ner pengar på detta spel så kommer jag vara försiktig med det ett tag framöver;) Inte kul att fortsätta lägga ner pengar
för att kanske sen upptäcka att man tycker det är helt kass:mad: Men smaken är ju som baken! En del kanske gillar det och en del inteo_O
 

DeletedUser217

Guest
Ja, jag skulle då aldrig spendera pengar - det räcker gott och väl med all spenderad tid som kanske är bortkastad.....:eek:
Viljan tyckes saknas helt för kompensation avseende den fadäs som gjordes i ock med uppdateringeno_O
BW
 

Taj-Lej

Kändis
känns som det kvittar vad för slags trupper som kommer om dom inte är stålmän gick ut och provade i en provins (ska tillägga att jag alltid har stridit för att ta provinser och har vunnit jämnt och att jag har uppgraderat dom så långt det går) provade med en enhet från varje stridsgrupp (ska tillägga att jag körde tre anfall med det menar jag att jag försökte ta samma delmål tre gånger i den provinsen valde en som bara hade 2olika slags soldater )men mina styrkor kunde knappt skada dom men varje anfall dom gjorde så slog dom ut hela styrkan ,,, nu till min fråga hur tusan tror ni att dom ska klara av över 2000 fiendeenheter när du bara kan stalla upp styrkor som inte ens kan skada en av deras styrkor ens till hälften med alla egna styrkor angriper samma enhet och att dom trots det kan slå ut en hel enhet när det är doms tur (mitt bästa anfall klarade av att slå ut ca 60% av en av dessa två enheter och om inte dom nya enheterna är supermän så är det ju ingen ide att strida
 

Taj-Lej

Kändis
hej här igen med lite upplysningar ..deras styrkor magiker 2 enheter på 1099 = 2198 stridsstyrka 74-110 rigid bergtroll 1099 90-122 och blodtörstig vild bågskytt 4397st 14-17 mina enheter magiker 2 208st per enhet stridsstyrka 58-96 pilbåge 2 834 per enhet 14-18 kerberos 2 834 per enhet 19-23 paladin 2 139 per enhet 167-225 och så yxmän 2 834 per enhet 24-30 så är inte dom nya soldaterna supermän kommer det aldrig och gå eftersom styrkeförhållanden är så ojämna dom enda som möjligtvis skulle kunna skadat motståndarna vore ju paladinerna (provade en uppställning med 2 enheter) men dom kommer ju inte i strid fören tidigast omgång 2 och mina dog direkt efter omgång 1 sedan var det kört det anfall som gorde mest skada var med 2 magiker (som ni har ändrat från som innan nå hela planen till att nå endast ca 70%) 3 kerbros men som trots antal knappt gjorde skada.... så efter att jag endast siktade in mig på en endaste motståndare var inte han mer än til ca 60% förgjord han klarad trots 5 anfall på sig att slå ut hela enheter så efter första omgången hade jag en enhet magiker som anföll honom inte nog med att våra styrkornas stridskrafter är svagare dom kommer aldrig upp i ett så stort antal av dom kan göra nämnvärd skada
 

Taj-Lej

Kändis
hoppas att alla förstod att 2 an var uppgradering men jag tar enheterna mina för säkerhets skull en gång till yx båg o kerbros 834 paladin 139 och magiker 208 finns det någon som tror att dom kan slå dom motståndarna så snälla sänd mig ett tips på vilka 5 enheter jag ska använda för att slå dom
 

DeletedUser222

Guest
Arggghhh... räknas inte en vinst i en strid i en turnering som en konfrontation?? Min mission var att vinna en konfrontation men jag missuppfattade kanske lite. Suck.
 

Macbolan

Mästare
hoppas att alla förstod att 2 an var uppgradering men jag tar enheterna mina för säkerhets skull en gång till yx båg o kerbros 834 paladin 139 och magiker 208 finns det någon som tror att dom kan slå dom motståndarna så snälla sänd mig ett tips på vilka 5 enheter jag ska använda för att slå dom

I detta "fallet"..så håller Jag med Dig Taj....Motståndarnas trupper är inte "balanserade"...och behöver definitivt nerfas en rejäl bit...
I nuläget slår dom för hårt helt enkelt....
/Mac
 

DeletedUser223

Guest
Det jag undrar lite.... är hur i hela fridens namn har man tänkt när man som alv inte har något som ens liknar cannoneers förmåga att nå över hela spelplan? Samt Kerberos som kan röra sig 6 steg? Mer än halva plan? Eller präster samma sak, når hela plan.. när det längsta jag kan nå med mina alver är 4 steg? Omöjligt att komma åt cannoneers när de står o gömmer sig bakom annat folk innan annat folk dekapiterat, kölhalat, steglat samt arkibuserat min styrka. Jag ska alltså från punkt A ta mig till punkt B för att avliva långdistans över hela plan utan att ens ha en tillstymmelse av möjlighet till det? Cannoneers kan alltså sitta där o puffa i lugn o ro och spotta ut förödande skada på min styrka innan jag hinner säga
--> "Chaaar......oh f**ck "död"??

En annan sak efter uppdateringen: Jag ansåg att mina treanter var mina tanks. De tar oändlig tid att träna men de tål en hel del. Att använda de på rätt sätt mot rätt typ av fiende har varit ett säkerhetskort. Yxmän och svärdsmän har inte kunnat skada dessa och träskmonster har haft lite problem.. Så klart, de räknas ju som Tanks i gruppen. Men efter uppdateringen så skadar både yxmän och svärdsmän dessa treanter sjukt mkt och träskmonster ska vi inte prata om. Efter en halvdan analys av spelplanen och fiendestyrkor så inser jag nu att det handlar inte om svaghet och styrka längre utan mer om hur MKT du har i en trupp. Ett exempel: Förut kunde jag ha 10 Treanter i en trupp - mötte de svärdsmän i en trupp på 200 så kunde mina treanter motstå skadan och sakta men säkert sänka dessa. Jag kanske förlorade 1 treant under hela den fighten vilket är rätt logiskt. En treant är en ganska mäktig varelse jämfört med en "människa" Men att nu efter uppdateringen ha 40 treanter som möter en trupp svärdsmän på 200 som skär genom dessa varelser som smör får mig att inse att det längre inte har att göra med vilken typ av klass du använder dig av utan det är mer konceptet: "Ju fler du har i din trupp, desto längre tid tar den att sänka" ?? :) / Ett träd ÄTER en orch.. en orch fiser av rädsla inför en fight med ett träd..... I don´t see that anymore. =)
 

McThorien

Medlem
Tycker att det nya systemet är skit om jag skall vara ärlig.
Vi kan bara ha 5 arméer medans motståndaren kan ha i princip hur många som helst,

Mailade med några som ligger på plats 1300 ungefär Karl II och Karl III, de är inte stora men de har heller ingen chans att vinna ute i provinserna utan får förhandla hela tiden. Vad man kan börja undra är vad vi skall ha dessa arméer till egentligen.

Tar den gamla klyschan "det var bättre förr" och den stämmer.
 

DeletedUser227

Guest
Tycker personligen vi kan lägga ner och ta bort ALLT vad heter strid och istället ge oss mer i produktion. Man kan ju ändå inte vinna ngn strid längre utan man blir massakrerad på/i alla provinser numera. Enda sättet att ta en provins nu är att förhandla ...... Verkligen SUPERBRA uppdate ..NOT :(
 
Topp