• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyheter från Beta(kan innehålla spoilers!)

Araton

Medlem
Ändringar i Spiran!
13:e december växer en förändrad Spira upp i Elvenars Beta-värld. Förändringarna kommer att vara i 6 veckor eller längre, dessutom kan nya förändringar göras inom denna perioden.

Månstensbiblioteksetet kommer att tas bort och Fenix-artefakter läggs till istället. Artefakterna kan användas till att utveckla Flammande Fenix, Stormig Fenix och Gyllene Fenix. För de spelare som inte redan äger dessa byggnader (antingen i staden eller i lagret), kan steg 1-versionen tillverkas i magiakademin.

För spelare i kapitel 3 till 5 byter vi ut Portalförtjänst 10% instant med Förnödenhetsgåva 50% instant, eftersom Portalförtjänsterna bara blir användbara från kapitel 6 och framåt. Samma ändring tillämpas för portalförtjänster 15%, 25% och 50% som ska ersättas med Förnödenhetsgåva 100%.

I belöningskistorna kommer det att läggas till förnödenhetsgåva 20 % och fenix-artefakter kommer också att finnas i flera av dessa kistor.
I de mystiska kistorna blir det också förändringar: Myntregn 20 % och förnödenhetsgåva 20 % läggs till i sällsynta kistor. Tidsbooster 8 timmar läggs till i episka kistor. De episka och legendariska kistorna innehåller en fenix-artefakt.

Innehållet i kistorna är som vanligt uppdelat i procentuella chanser för att ge vinst.

Här är annonseringen och här är spelarnas feedback.

Jag trodde det bara fanns två typer av kistor i spiran. Belöningskistor och mystiska kistor. Vad är och när får man episka resp legendariska kistor?
 

Mammio

Mästare
Brödraskapsäventyr på Beta tisdag den 12:e januari! Vilken version det blir vet jag inte ännu.

FA12.jpg
 

Mammio

Mästare
Men hur gör man antiförtrolla på Tiaran
För att tillverka medaljen Tiara ska man använda 3 trollformler eller antiförtrolla 3 trollformler. De förtrollningar det handlar om är provisionens kraft, förtrollad begåvning, magisk tillverkning och inspirerande meditation. Dessa hittar du i Lagret.

Om du hellre vill antiförtrolla dem, gå till Lagret, där finns en knapp som heter Antiförtrolla. Tryck på den och välj vilken förtrollning du vill antiförtrolla.
I mitt tycke är det bättre att använda dem men nu finns ett alternativ om man mot förmodan inte vill använda förtrollningarna.
 

Gaiona

Mästare
Det verkar som om kravet minskat något men jag vet inte säkert, är inte själv på beta men har fått lite indikationer från andra spelare.
 
Topp